V Jihlavě otevřel svou pobočku řetězec Makro

V Jihlavě otevřel svou pobočku řetězec Makro | foto: Anna Vavríková, MAFRA

Řetězec Makro otevřel v Jihlavě novou drive-in pobočku

  • 3
Na jihlavský trh vstoupil další velký hráč. Ve čtvrti Bedřichov otevřel novou filiálku řetězec Makro. Do obchodu typu drive-in ovšem nemůže vstoupit kdokoli. Zájemce potřebuje registrační kartu, kterou dostanou pouze aktivní podnikatelé a živnostníci.

Živnostníci z regionu Vysočina tak mají novou možnost, kam zamířit za svými nákupy. Už nemusejí volit mezi prodejnami Makro v Brně, Praze a Hradci Králové. Společnost jim jejich nákup přiveze do výdejního skladu v Jihlavě. Právě tento princip se skrývá pod anglickým názvem drive-in.

V Jihlavě otevřel svou pobočku řetězec Makro
V Jihlavě otevřel svou pobočku řetězec Makro

Podnikatel si může zboží objednat telefonicky, e-mailem nebo osobně od pondělí do pátku od 6 do 14 hodin. Kdo objedná nejpozději do desíti hodin dopoledne, ten bude mít druhý den zboží připravené k odběru ve výdejním skladu v Pávovské ulici. "Otevření výdejního skladu drive-in jsme připravovali asi tři měsíce," řekla mluvčí Makra Romana Nýdrle.

Podobných skladů chce Makro postavit letos ještě pět

Podobný projekt znají zatím živnostníci v Chomutově. "V letošním roce bychom chtěli otevřít asi pět podobných výdejních skladů," řekl při slavnostním otevření ředitel brněnského Makra Miroslav Králík.

Právě pod brněnskou prodejnu bude výdejní mezisklad organizačně začleněn. "Do konce roku bychom chtěli v regionu Vysočiny získat asi 250 stálých zákazníků," uvedl Králík.

Na stejné adrese jako Makro funguje i konkurenční velkoobchodní společnost Jihlavské potraviny. "Už se objevily fámy, že nás kupuje Makro. Samozřejmě to není pravda, jedeme dál," řekl jednatel firmy Milan Koudelka.

V Jihlavě otevřel svou pobočku řetězec Makro

Makro bude podle Milana Koudelky konkurovat především právě velkoobchodníkům. "Doba se změnila, živnostník vyžaduje určitý komfort při dodávce zboží. Chce si ho nechat dovézt až do místa své provozovny nebo firmy," upozornil Koudelka.

Makro se soustředí na koncept drive-in

Nyní jdou v Jihlavě proti sobě dva obchodní koncepty. Jeden spočívá v budování hypermarketů a dalších obchodních jednotek na zelené louce, ten druhý zvolilo Makro, které využilo volné sklady k pronájmu ve čtvrti Bedřichov.

Nestaví tedy žádný nový obchod a nebuduje u něj ani žádné velké parkoviště. Jsou za tím ekonomické kalkulace a dlouhodobé plánování. "Sledujeme vývoj trhu, mapujeme potenciál pro rozvoj byznysu. V tuto chvíli budujeme koncept drive-in. Nemáme plány na vybudování klasické prodejny pro letošní rok," řekla Nýdrle.

Na včerejší slavnostní otevření prodejny se přišli podívat možní budoucí zákazníci. "Budu brát především paletové zboží (například mouku, těstoviny, cukr nebo trvanlivé mléko - pozn. redakce) a nápoje," řekl obchodník Ladislav Vácha z Větrného Jeníkova.

Jiná obchodní centra, Aventin a Špitálské předměstí, vzniknou na zelené louce. Investoři žádají o povolení výstavby. V Aventinu má být mimo jiné potravinářský a nábytkářský hypermarket, na Špitálském předměstí pak v první etapě hobbymarket a autosalon.