Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autobusy budou místo vlaků jezdit déle. Oprava trati se komplikuje

  8:42aktualizováno  8:42
Letos to bylo 130 let, co přijel do Třebíče první vlak. V posledních měsících tam však žádné neprojíždějí a ještě dlouho neprojedou. Nemají po čem. Kdo rád cestuje po kolejích na Brno, bude muset dál jezdit autobusem. Obří rekonstrukce železniční tratě za miliardu a čtvrt se totiž komplikuje.

„Bohužel se posouvá termín ukončení první etapy v úseku Třebíč - Náměšť nad Oslavou. Pro cestující to bohužel znamená prodloužení náhradní autobusové dopravy,“ uvedla Kateřina Šubová, mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC).

Fotogalerie

Důvodem je problém u Vladislavi, kde začal hrozit během rekonstrukce sesuv velké skály (o problému jsme psali zde).

„Další příčinou je časová koordinace stavebních postupů generálního zhotovitele,“ dodala mluvčí.

O všem teď vedení SŽDC jedná se společností Strabag Rail, která má vše na starosti.

Na některých místech jsou stále po vytrhaných kolejích jen provizorní cesty, po kterých se točí pneumatiky stavebních strojů.

Nový termín ukončení první etapy prací se posunul na 17. února. „Bezprostředně pak naváže druhá etapa v úseku Náměšť nad Oslavou - Zastávka u Brna. Tam předpokládáme ukončení stavby k poslednímu červnu příštího roku,“ dodala Kateřina Šubová.

Výhodnější je cesta autobusem nebo autem, tvrdí místní

V kontrastu s obří a nákladnou akcí jsou postřehy místních obyvatel. Třeba podle těch z Vladislavi místní lidé vlaky ani moc nevyužívají.

„Je výhodnější jezdit autobusem, ten bývá ráno plný. Nebo autem. Obzvlášť když se dva domluvíme a jedeme jedním vozem,“ popsal muž z Vladislavi, který se ve čtvrtek přišel podívat na stavební práce těsně za obcí.

Tam v těchto dnech dělníci zpevňují skálu nad tratí. Navíc je uzavřená silnice, protože se pokládají koleje na železničním přejezdu u Vladislavi směrem na Třebíč. A také v jeho okolí je třeba ještě položit pražce. Objížďka vede přes Hostákov, kde se však proti sobě obtížně vyhýbají větší auta.

Pracovníci se ale snaží, aby byly koleje co nejdříve hotové. „Když to jde dobře, tak jsme schopni položit i kilometr tratě za den,“ uvedl jeden z mladých dělníků, kteří právě rovnali pražce.

S kolegy měli momentálně pauzu a občerstvovali se energetickými nápoji. Stavební práce jsou pro lidi kolem tratě neobvyklou podívanou. Ani penzisté si nepamatují tak rozsáhlou obnovu kolejiště vedoucího z Třebíčska směrem do Brna.

I v době výluky pokladní prodávají cestovní doklady

K nepoznání je stále třeba nádraží přímo v Třebíči, kde se navíc buduje podchod s výtahem pro cestující.

Dočasný přesun dopravy na silnice znamená změnu i pro zaměstnance Českých drah.

„Máme ve zmiňovaném úseku pokladní, kteří i v době výluky prodávají cestovní doklady. Navíc potřebujeme pro informování cestujících koordinátory pro stanici v Třebíči, kde se sjíždí regionální i dálková doprava. Koordinátoři poskytují informace přímo v terénu,“ popsala Radka Pistoriusová, mluvčí Českých drah.

Po rekonstrukci bude trvat cestování kratší dobu. Vlaky se budou řítit stovkou i v úsecích, kde dnes jezdí výrazně pomaleji. Zvýší se bezpečnost na přejezdech.

Rekonstruují se také stanice Vysoké Popovice, Vladislav i Třebíč-Borovina. Na financování by se měly podílet fond Evropské unie a Státní fond dopravní infrastruktury.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.