Dvě nové světelné křižovatky řídí dopravu v Jihlavě. Semafory jsou sice provizorní, ale nebýt jich, tak by doprava u mlékáren a na křižovatce ve Starých Horách kolabovala. | foto: Petr Lemberk, MAFRA

Jihlavskou dopravu řídí kvůli opravě Pražského mostu semafory v klecích

  • 1
Dvě nové světelné křižovatky řídí dopravu v Jihlavě. Semafory jsou sice provizorní, ale nebýt jich, tak by doprava u mlékáren a na křižovatce ve Starých Horách nedaleko závodu Bosch a Motorpal kolabovala kvůli uzavírce vytíženého Pražského mostu.

V úterý už mají stavebníci začít s dvacetimilionovou rekonstrukcí mostu u jihlavského Kauflandu naostro. A tím pádem se výrazně přitíží šoférům, kteří jezdí po ulici Romana Havelky.

Tato cesta spojující dálniční přivaděč a obchodní zónu či koupaliště Vodní Ráj s centrem Jihlavy nebude zhruba půl roku průjezdná. Projede tudy jen MHD a vozy integrovaného záchranného systému.

Komplikace to přináší i Dopravnímu podniku města Jihlavy (DPMJ).

"Pro nás vznikají v souvislosti s uzavírkou Pražského mostu dvě kritická místa. Tím prvním je odbočení z ulice Romana Havelky k Motorpalu a naopak. Tudy jezdí linka E," řekl ředitel DPMJ Josef Vilím.

"A daleko kritičtější místo podle našeho názoru bude v Jiráskově ulici před mlékárnou. Tam půjde o odbočení z ulice S. K. Neumanna," řekl šéf Dopravního podniku. Nebýt semaforů, dostávala by se u mlékáren do problémů nejen trolejbusová linka C, ale také i další řidiči aut jedoucích z velkých sídlišť Na Dolech a Horní Kosov.

Velká řada aut po ranní směně

"Dovedeme si na té křižovatce představit situaci po 14. hodině, kdy se vytvoří nepřetržitá řada vozidel ze směru od Starých hor a fakticky by to odbočení bez semaforů nebylo možné," tvrdí Vilím.

Světelné křižovatky pomohou dodržovat jízdní řády a měly by eliminovat nekonečné čekání na odbočení z vedlejších ulic.

Dopravní podnik už musel kvůli opravám mostu udělat zásah do svého vozového parku - na linku E, která jezdí mezi vozovnou a Motorpalem nasazuje místo trolejbusů autobusy.

"Trolejové vedení u Pražského mostu je přestřiženo, budou se tam měnit i trakční stožáry," vysvětlil Josef Vilím.

S autobusy to ale má Dopravní podnik teď tak akorát. "Musí všechny být pojízdné," přeje si šéf DPMJ a poukazuje na další uzavírku mezi Novým Pávovem a Červeným Křížem a blížící se rekonstrukci mostu přes železniční trať u dřevařských závodů Kronospan. Kvůli tomu DPMJ nasazuje náhradní autobusovou dopravu - linku X.

Na konci května se zavře i tunel

Od 20. května se nebude dát projet také přes most nad železniční tratí u Kronospanu a potom 26. května podle šéfa radničního odboru dopravy Jána Tinky uzavřou Služby města Jihlavy tunel na obchvatu na pár dní kvůli pravidelné údržbě. "Doufám, že další uzavírky nepřibudou, to už by byla hrůza," uvedl Tinka.

Uzavírka Pražského mostu je povolena do 15. listopadu a most u Kronospanu bude podle předpokladů radnice neprůjezdný do září.

"Na Pražském mostě se v úterý ráno začne frézovat a rozebírat zábradlí," řekl výrobní ředitel stavební společnosti SDS Exmost Roman Daniel.

V úterý tak na místě prověří zástupci policie, magistrátu i firmy dopravní značení a nastavení semaforů. V pátek se řešila křižovatka u mlékáren, kde je doplněn ještě jeden semafor k plánovaným třem, aby i auta z firmy Moravia Lacto měla možnost projet křižovatku.