Přes most, který v Třebíči stojí od roku 1930, denně pojede téměř 10 tisíc aut.

Přes most, který v Třebíči stojí od roku 1930, denně pojede téměř 10 tisíc aut. | foto: Tomáš Blažek, MAFRA

V Třebíči se začne bourat most. Město čeká více než půl roku kolon

  • 2
Od pondělí začne platit uzavírka Podklášterského mostu v Třebíči. Čeká ho demolice, následovat bude stavba přemostění nového. Ve městě to na osm měsíců citelně zkomplikuje dopravu. Očekávají se dlouhé kolony.

Kolony, kolony a zase kolony. To se alespoň v prvních dnech po uzavření frekventovaného Podklášterského mostu očekává v Třebíči. Uzavírka začne v pondělí 9. května ráno, potrvá do 15. prosince.

Objízdné trasy

Pro auta do 7,5 t:
Přes Komenského náměstí, po ulicích Bráfova, Sportovní, Rafaelova, Míčova, Táborská, U Kuchyňky a 9. května.
Délka 7 km

Pro auta nad 7,5 t:
přes Červenou Hospodu, Krahulov, Okříšky, Přibyslavice a Novou Ves.
Délka 20 km

MAD bude jezdit dle výlukových jízdních řádů, které budou platit po celou dobu uzavírky mostu.

Více na www.uzavirkytrebic.cz

„Než si řidiči zvyknou, že je všechno jinak, a najdou si svou cestu, bude to složité. Špunt se podle mě utvoří na Bráfově třídě a u hotelu Atom,“ okomentoval blížící se pohromu třebíčský místostarosta Vladimír Malý (ČSSD), do jehož kompetence spadá doprava ve městě.

Most, který je v dezolátním stavu a už není bezpečné po něm pouštět tisíce aut denně, potřebuje zbourat a postavit znovu.

„Na páteční koordinační schůzce ve firmě Colas, pod niž stavba spadá, jsme si i s ohledem na přeložky inženýrských sítí upřesnili časy uzavírky. Začít by měla v sedm hodin ráno,“ řekl Malý.

Že bude v Třebíči „husto“, je jasné i dopravní policii. Nešlo by udělat u hotelu Atom alespoň provizorní semafory? Auta se tam štosují už teď, natož až se zavře jedno z nejzásadnějších dopravních míst města.

„Nešlo. Přenosné semafory se nedají naprogramovat tak kvalitně, aby se křižovatka odbavovala dobře. Řidiči aut to nějak zvládnou, horší to budou mít autobusy městské autobusové dopravy (MAD). Ovšem pokud se lidi nenacpou na místní komunikace, ale upřednostní jízdu po oficiální objížďce vedené po Sportovní, Rafaelově a Míčově ulici, zas tak strašné by to být nemuselo,“ myslí si dopravní policista Pavel Roudenský, který se podílel na řešení objízdných tras.

Dodal, že jeho kolegové zasáhnou pouze v případě, že by nastal úplný kolaps v dopravě.

Po prvním zkušebním týdnu se může režim objížděk změnit

Místostarosta Malý upozorňuje, že po prvním týdnu se vyhodnotí situace a případné komplikace se budou řešit. Některé ulice by se mohly například zjednosměrnit. „Na rovinu říkám, že budu ze svého bydliště v Týně chodit do práce na radnici pěšky. Než bych stál s autem v kolonách,“ podotkl.

Uzavírka je plánovaná do 15. prosince. Auta do sedmi a půl tuny najedou po objížďce sedm kilometrů. Náklaďáky budou muset přes Okříšky, jejich objízdná trasa je dlouhá dvacet kilometrů

Stavba mostu za zhruba pětatřicet milionů korun je krajská akce. Na některých pracích se bude finančně podílet i Třebíč. Budou opraveny chodníky, přibude nové veřejné osvětlení a dojde i k revitalizaci a zpřehlednění křižovatky u Jihlavské brány a silnice od mostu až po křižovatku u úřadu práce. Prostranství před obchodním domem Máj bude nově předlážděno. Všechno se bude dělat současně.

Komenského náměstí po křižovatku s ulicí Sucheniova u úřadu práce nebude uzavřeno úplně. Dělat se bude vždy na jedné polovině silnice a doprava zde bude řízena kyvadlově pomocí semaforů.