Značkou Vysočina regionální produkt se v kraji honosí dalších pět výrobců a producentů, mezi nimi i výrobce kozích sýrů či slaměných výrobků. Ilustrační foto

Značkou Vysočina regionální produkt se v kraji honosí dalších pět výrobců a producentů, mezi nimi i výrobce kozích sýrů či slaměných výrobků. Ilustrační foto | foto: Tomáš Lysoněk, MF DNES

Punc kvality dostal jihlavský koláč i spodní prádlo

  • 0
Značkou Vysočina regionální produkt se nově může pochlubit dalších pět krajských výrobců a producentů. Mezi oceněnými jsou například výrobky ze skla či kozího mléka. Puncem, který zaručuje kvalitu, šetrnost k životnímu prostředí a jedinečnost, se v současné době honosí třicet výrobců.

Regionální značku udělovala v pondělí na půdě hejtmanství v Jihlavě Zemědělská ekologická regionální agentura.

Značkou Vysočina regionální produkt se nyní mohou chlubit i Jan Dvorský za výrobky z kozího mléka, Jana Kratochvílová za slaměné a dekorativní výrobky ze slámy nebo firma Lapek za jihlavský a český koláč.

Mezi oceněnými je i Pleas za spodní prádlo a pirátský šátek, na nichž se objeví tradiční symbol Vysočiny – jeřabina, a Hana Tomišková za skleněné produkty vyrobené technikou Tiffani.

"Regionální značka je o kvalitě a patriotismu. Jde také o zajímavý podnikatelský počin. Domnívám se, že je už pouze otázkou času, kdy i na Vysočině vznikne vedle již zaběhnutých prodejen se zdravou výživou i první specializovaný obchod s regionálními produkty a další budou přibývat," uvedl hejtman kraje Vysočina Jiří Běhounek.