Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Policisté soutěžili v řízení křižovatky, zmatkující řidiči bavili diváky

  15:29aktualizováno  15:29
Na jihlavské křižovatce u hypermarketu Tesco poměřovali dopoledne policisté v rámci dopravní soutěže své schopnosti zvládnout provoz. Projet při vypnutých semaforech jednu z nejrušnějších křižovatek na Vysočině podle povelů policisty byl pro spoustu řidičů problém.

Několik příslušníků policie stojí ve svítivě žlutých vestách na chodníku vedle křižovatky. Střídají se po necelých pěti minutách.

Fotogalerie

Mezi nimi je i jedna žena. Řada na dopravní policistku Zuzanu přichází přibližně po dvaceti minutách. V jedné ruce drží směrovku a druhou si dává do úst výrazně oranžovou píšťalu.

„To aby byla dobře vidět,“ vysvětluje barvu.

Ne všichni ale mají píšťalu. Toho dne řídí dopravu také policista, který dokáže pískat nahlas i bez píšťaly. Mezi přihlížejícími očividně budí pozornost. Samotní policisté si jej ale nedobírají. „Pokud to plní účel, tak to neřešíme,“ usměje se Zuzana.

U dopravní policie pracuje od roku 2014. Zejména v létě, kdy je v kraji kvůli opravám silnic řada uzavírek, musí řídit dopravu častěji než obvykle. „Měsíčně tak přibližně dvakrát až čtyřikrát,“ popisuje.

V křižovatce zmatkující řidiči nechtěně pobavili i přihlížející

Stačí jen malou chvilku pozorovat chování řidičů na okraji Jihlavy a je zřejmé, že základním pokynům mnohdy vůbec nerozumí. „Jedu, jedu,“ zvyšují tu a tam hlas příslušníci policie, když zvuk píšťaly nestačí.

„To víte, lidi jsou teď zvyklí jen na světla,“ glosuje Josef Zahálka, jenž stojí opřený o berle u silnice a se zaujetím pozoruje dění. Kdysi na vojně rovněž řídil dopravu. Také jeho upoutají zmatky řidičů. „Minimálně polovina má strach. Oni vůbec neví, jak to mají objet,“ všímá si.

Sami policisté jsou tak mnohdy vystaveni riziku. Stačí jeden nepozorný řidič a v mžiku může dojít k dopravní nehodě. Ne každý by sebral odvahu a šel si stoupnout na prostředek křižovatky.

Asi bych se měla bát, směje se bývalá členka armády

Zuzana, bývalá členka armády, však strach nemá. „Asi bych se bát měla, ale nebojím se,“ začne se smát. „Asi záleží na povaze člověka,“ dodává.

Nikoho by asi nepřekvapilo, kdyby se v podobných situacích stala havárie. Zuzana ale takovou zkušenost v minulosti nikdy neměla. Avšak tvrdit, že všichni řidiči jsou ukáznění, taktéž nemůže.

„Občas při povelech, kdy dáváme stát nebo pozor, tak někteří řidiči normálně jedou. To je pro nás nebezpečné,“ říká.

A jaké by měla doporučení pro řidiče? „Ať řidiči sledují policistu a vnímají, jak ukazují. Pokud řidič neví, snažíme se jim pomoct,“ radí.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vedení novoměstské radnice společně s Naděždou Blažíčkovou Horovou odhalilo ve...
Z malíře pokojů se stal profesorem umění. Blažíčka hnal talent i píle

Připomínku svého nejslavnějšího rodáka odhalili ve Slavkovicích. Uznávaný malíř Oldřich Blažíček se ve vesnici, která je místní částí Nového Města na Moravě,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Řidička narazila do auta a ujela, pak nadýchala skoro pět promile

Bezmála pět promile alkoholu v dechu měla řidička, která v pátek večer bourala ve Žďáru nad Sázavou. Od drobné nehody ujela, o pár ulic dál však zastavila a z...  celý článek

V kabině amerického bombardéru B-52 během cvičné mise nad Baltem
Americké bombardéry B-52 by při cvičení měly být jen tečkou na obloze

Od středy až do 12. září se bude konat mezinárodní vojenské cvičení Ample Strike 2017. Jsou do něj zahrnuty letecké základny u Náměště nad Oslavou, v Čáslavi a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.