Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na výběr tisícovek za rychlost na opravované D1 nabírá Jihlava úředníky

  8:28aktualizováno  8:28
Čtyři až osm nových úředníků bude muset v nejbližší době přijmout jihlavský magistrát. Zabývat se budou agendou související s řešením pokut na měřeném úseku modernizované dálnice D1 u Jihlavy.

Instalace kamer na úsekové měření na D1. | foto: Anna Vavríková, MAFRA

Takzvané úsekové měření má podle ministerstva dopravy zajistit plynulejší provoz, méně nehod a nebezpečných situací v dlouhodobých omezeních na D1.

Jihlavy se podle náměstkyně primátora Jany Mayerové bude týkat měřený úsek na kilometrech 112 až 119, tedy mezi Jihlavou a Velkým Beranovem. V průběhu tří let by měly přibýt ještě další dva úseky u Jihlavy. Pro jihlavský magistrát to však bude znamenat značný nárůst administrativy.

„Předpokládáme, že to bude nárůst o desetitisíce přestupků za rok. Ve stávajícím počtu lidí to nejsme schopni zvládnout,“ vysvětluje Jana Mayerová.

Podle mluvčího jihlavského magistrátu Radka Tulise má odbor dopravy v současné době k dispozici šest zaměstnanců na řešení přestupků. „Tito pracovníci zpracovávají delikty nejen za Jihlavu, ale za celou obec s rozšířenou působností. Tedy z Jihlavy a dalších 78 obcí,“ upřesnil Tulis.

Pomoc městskému rozpočtu

Nové zaměstnance magistrát bude potřebovat nejméně na čtyři roky. „Tři roky, tedy do roku 2019 bude trvat měření, které se bude provádět během stavební sezony od jara do podzimu. Další rok si zřejmě vyžádá ukončení všech správních řízení,“ dodala.

Řidičům, kterým bude naměřena vyšší rychlost, bude stanovena jednotná pokuta 1 000 korun. Celou by si ji na svůj účet měl připsat právě magistrát. Mohlo by tak jít o vítanou pomoc městskému rozpočtu.

Podle ministerstva dopravy pokutu za rychlejší jízdu platí až 80 procent lidí, kteří dostanou výzvu k vyřešení přestupku. „Samozřejmě víme, že část pokut bude nevymahatelná. Ty jsou z velké části za zahraničními řidiči,“ doplnila Mayerová.

S měřením u Jihlavy se původně mělo začít už letos v dubnu. Jeho zahájení je ale prozatím odloženo.

„Počítáme, že by se mohlo začít nejdříve na přelomu jara a léta, kdy Ředitelství silnic a dálnic předpokládá ukončení nové soutěže na detekční zařízení. Původní tendr ŘSD na konci roku zrušilo kvůli nutnosti upřesnit technické specifikace kamer,“ vysvětlil Zdeněk Neusar z tiskového oddělení ministerstva dopravy.

V loňském roce se podle ministerstva dopravy úsekové měření rychlosti osvědčilo v úseku před Brnem, kde ubylo o třetinu nehod a pouze tři řidiči ze stovky projíždějících dostali pokutu.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Voda pro Prahu - Vodní nádrž Želivka
U přehrady Želivka řeší dilema: brambory, nebo voda?

U Želivky je krásně, ale téměř se zde nedá žít. To je pocit, kterému často propadají lidé, kteří bydlí v blízkém okolí vodní nádrže Švihov. A možná se jim...  celý článek

Šéfka kabinetu  premiéra Bohuslava Sobotky Běla Hejná.
Hlasy chce na Vysočině i šéfka kabinetu premiéra

Strany mají sestavené kandidátky do podzimních voleb. Na Vysočině se objevují zajímavá jména. Například Běla Hejná, pravá ruka Bohuslava Sobotky. Kvůli Janu...  celý článek

Rekonstrukce hradu Roštejn, který se nachází mezi Telčí a Třeští na Jihlavsku,...
Na Roštejně vystaví kostěnou kostku a vyženou dřevomorku

Projít si jednu prohlídkovou trasu hradu dvakrát? A za cenu jednoho vstupného? Právě to je nyní možné na loveckém hradu Roštejn nedaleko Telče. Neskrývá se...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.