"Laicky řečeno jsou to horní vrata komory. Na jihu Čech je nejprve jiná firma opatří speciálním nátěrem, pak přijde na řadu usazování klapky v plavební komoře na jezu v Hluboké nad Vltavou," popsal vedoucí výroby ve Strojírnách Podzimek v Třešti Luboš Pivoňka.
"Podílíme se na projektu povodí, jehož cílem je splavnost řeky Vltavy," dodal Pivoňka.
Plavební komora pro Čechy |
Tahač s nadměrným nákladem by měl být v cíli ve čtvrtek kolem půl jedenácté večer.
Trasa tohoto objemného nákladu byla naplánovaná přes města Telč, Mrákotín, Jindřichův Hradec, Třeboň a České Budějovice.
Souprava, jejíž náklad přesahoval přes jeden jízdní pruh na silnici, byla dlouhá 17,5 metru a široká šest metrů. Její hmotnost dosahovala téměř 39 tun.