Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Parkování v centru se musí regulovat, hájí placená stání brodští radní

  9:18aktualizováno  9:18
Opozice na radnici i mnozí obyvatelé města kritizují nynější podobu parkování v Havlíčkově Brodě. Nelíbí se jim hlavně to, že v centru města musí na mnoha místech za stání platit. "Nejsme takoví diletanti, jak si někdo myslí," reaguje radní Libor Honzárek. Podle něj je třeba parkování v centru regulovat.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: MAFRA

Právě Libor Honzárek je za tuto oblast zodpovědný. Na posledním mimořádném jednání zastupitelů ho kritizoval zejména opoziční sociálnědemokratický odborník na územní plánování Zdeněk Kopecký. Postěžoval si, že nová placená parkoviště nejsou dostatečně využívána a že město nemá žádnou koncepci, jíž by se při úpravách systému parkování řídilo.

"S opozicí jednáme neustále, ví o našich záměrech i o připravovaných investicích," ohradil se Honzárek. "Ale vyřešit parkování v centru města není jednoduché nikde, ani v Brodě," dodal.

Jenže podle Kopeckého se sice jedná, ale fakticky se vše řeší velice pomalu. Zmínil například úpravu parkovacího režimu u vlakového nádraží. Původní rozsah placených hodin radní před koncem roku omezili, jenže než se to řidiči dozvěděli, uběhlo mnoho dní. A ani v současné době tomu podle Kopeckého nejsou uzpůsobeny malé mincové automaty, která jsou nastaveny ještě pro původní režim.

Městu navíc dlouhodobě chybí jakýsi generel dopravy v klidu. Ten by analyzoval současný stav a v souladu s územním plánem navrhoval úpravy a vznik nových parkovišť tak, aby byla lépe využívána. Návrh na pořízení tohoto generelu ale zastupitelé odmítli. Pro nehlasovala vesměs celá vládnoucí pravice.

Řidiči blokují centrum celé hodiny, upozorňuje radní

Výhodný systém parkování Honzárek slibuje už mnoho měsíců. Základ by podle něho měl být v tom, aby řidiči dojíždějící do Brodu za prací nechávali auta na okraji města a neparkovali v centru.

"Přijedou v sedm hodin a do odpoledne blokují místa pro ty, kdo si potřebují během dopoledne jen na hodinu něco vyřídit," vysvětlil radní. Záchytná parkoviště na okrajích města jsou, jenže počet aut by se tam dal spočítat na prstech jedné ruky. "Proto je potřeba parkování v centru regulovat," obhajuje placená stání.

To se ale nelíbí řidičům. Ti se placení vyhýbají a auta odstavují všude, kde je to jen trochu možné. "Protože na to radnice jde špatně. Chce si nechat platit za každou minutu stání. Na to, abych si na tři minuty zašel do trafiky, nebudu dávat deset korun za parkování," říká brodský řidič Pavel Marek. "Když město neví, kudy kam, ať se inspiruje u soukromníků. Jen ať se podívá, jak chytře je vyřešeno stání u Aleje nebo u nemocnice," dodal.

Obě soukromá parkoviště jsou opatřena automatickou závorou. První dvě hodiny jsou zdarma, když auto opouští parkoviště později, už je třeba zaplatit, aby se závora otevřela. "Pro toho, kdo jde nakoupit nebo k lékaři, je to ideální. Nemusí hledat drobné a místa na parkovišti nezabírají stejná auta po celý den," pochvaluje si Marek.

Nové mincové automaty a méně placených míst u nádraží

Možná do podobného režimu by se během letošního roku mohlo dostat parkoviště u polikliniky. Město má na úpravu jeho režimu v rozpočtu 120 tisíc korun. Zda bude prostor opatřen závorami, nebo bude zvolen jiný způsob zpoplatnění, zatím není jasné.

A v centru města v dohledné době přibudou další malé mincové automaty Citymeter, jež vzbudily vlnu nevole například u nádraží. Osadit by jimi radnice chtěla parkoviště před finančním úřadem.

Naopak placených míst by mohlo ubýt před nádražím. Od podzimu se platí na všech zhruba pětadvaceti, některé z nich by se mohly vrátit zpět do bezplatného režimu. Když tak chtěl Kopecký už na minulém zastupitelstvu u zhruba dvaceti míst učinit, našel podporu jen u deseti zastupitelů.

"Počet placených míst omezíme, ale ne tak výrazně. Stačilo by, aby jich bezplatných zůstalo třeba jen šest. Přeci jen je to před jednou z největších administrativních budov ve městě," poznamenal Honzárek.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Nehoda dodávky, která narazila do návěsu kamionu na 93,5. kilometru ve směru na...
Řidiči to neubrzdili. Dvě smrtelné nehody na D1 měly stejný scénář

Opět náraz do kamionu, který stál kvůli koloně nebo předchozí nehodě. Na dálnici D1 na Vysočině zemřel tento týden už druhý řidič, který cestou ve směru na...  celý článek

Takto bylo nutné přepravit v letošní zimě stator na servisní prohlídku z...
Pátý blok Dukovan ovlivní i obchvaty měst. Obří komponenty musí projet

Stát sepisuje seznam silnic, které bude nutné vybudovat kvůli dostavbě jaderné elektrárny v Dukovanech. Figuruje na něm i obchvat Třebíče, pro místní zatím jen...  celý článek

(Ilustrační snímek)
PŘEHLED: Kandidátky do voleb 2017 pro Kraj Vysočina

Podívejte se na kandidáty pro volby do Poslanecké sněmovny, které se uskuteční 20. a 21. října 2017. Postupně budeme přinášet aktualizované volební kandidátky...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.