Mezi Jihlavou a Velkou Bíteší se začaly odstraňovat provizorní svodidla. práce několik dní potrvají. Během úterka se kvůli nim ve směru na Prahu tvořily dlouhé kolony. V opačném směru je už dálnice průjezdná bez omezení po novém povrchu.

Mezi Jihlavou a Velkou Bíteší se začaly odstraňovat provizorní svodidla. práce několik dní potrvají. Během úterka se kvůli nim ve směru na Prahu tvořily dlouhé kolony. V opačném směru je už dálnice průjezdná bez omezení po novém povrchu. | foto: Petr Lemberk, MAFRA

U Jihlavy končí omezení na D1. Na Brno lze uhánět po novém povrchu 130

  • 9
Řidiči se mohou radovat. Z dálnice D1 u Jihlavy začínají mizet dopravní omezení. Mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou ve směru na Brno se od úterka jako v prvním úseku modernizované dálnice jezdí po novém povrchu stotřicítkou. Při odstraňování omezení na Prahu se ale tvoří dlouhé kolony.

Tento týden se dálnice začala připravovat na zimní technologickou přestávku v opravách. Postupně se pro vozidla zpřístupňují veškeré úseky dálnice, odstraňují se omezení, provizorní pruhy a značky.

V úterý se takto zcela otevřel úsek mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou. „Je to vůbec první úsek modernizované dálnice, kde si mohou řidiči vyzkoušet jízdu po novém povrchu dálnice rychlostí 130 kilometrů v hodině bez omezení,“ uvedl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.

„Rekonstrukce úseku Větrný Jeníkov - Jihlava proběhla bez problémů,“ konstatovala Soňa Křítková poveřená vedením ŘSD.

Ve stejný den rovněž začali dělníci odstraňovat ze směru na Prahu provizorní zúžené pruhy a dočasná „středová“ svodidla mezi nimi. To ale způsobilo mnoho komplikací. U Jihlavy se tvořily několikakilometrové kolony.

„Je to dlouhý sedmikilometrový úsek. Odstranění svodidel dá práci a zabere mnoho času. Několik dní to určitě bude trvat,“ varoval řidiče Rýdl. Podle něj by pruhy mohly být volné koncem týdne. S plným zprůjezdněním směru na Prahu se počítá nejpozději v pondělí. Provizorní svodidla jsou odstraňována z konce omezení od Prahy. Délka zúžených pruhů se tak bude postupně zkracovat.

Otevírají se i podjezdy pod modernizovanou dálnicí

„Postupně bude docházet ke zprovoznění dalších modernizovaných úseků dálnice D1. Na dva z nich se zhotovitelé musí vrátit opět na jaře, práce by měly skončit do poloviny příštího roku,“ říká Křítková.

Dopravní omezení se začnou rušit rovněž na úseku Šternov - Psáře, kde bude zprovozněna polovina levého jízdního pásu ve středu. Druhá polovina by měla následovat za zhruba deset dní.

Koncem října se dočká i úsek mezi Lhotkou a Velkou Bíteší, kde bude dokončena modernizace pravého jízdního pásu. Úsek Loket - Hořice, kde se ještě pokládá nový cementobetonový kryt v levém jízdním pásu, bude bez dopravních omezení koncem listopadu.

Současně s koncem omezení na dálnici dochází i k otevírání dosud uzavřených podjezdů. Opětovné umožnění dopravy mezi Pávovem a Červeným Křížem u Jihlavy tak potěší i cestující jihlavskou městskou hromadnou dopravou.

A protože se otevře i dosud zavřený Pávovský most přes železnici, přestane ve středu jezdit i dočasná linka X. „Linky MHD číslo 12 a 36 se vrací do původní trasy, náhradní autobusová linka X končí,“ potvrdil mluvčí jihlavského magistrátu Radek Tulis.