Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lidem v obci dochází trpělivost, chtějí stopnout kamiony

  11:28aktualizováno  11:28
Některým obyvatelům Račerovic i dalších obcí na trase krajské silnice II/351 na Vysočině už dochází trpělivost s náklaďáky, které jim začaly jezdit před okny poté, co se opravovala cesta u Okříšek. Uvažují, že prosadí osazení zákazových značek.

V Račerovicích se často potkává v esíčku zatáček traktor s náklaďákem. | foto: Tomáš Blažek, MAFRA

Je to bizarní obrázek, když se v Račerovicích potkává v esíčku zatáček traktor s náklaďákem. Historicky tu domy stojí v některých místech těsně u silnice. A když se pak proti sobě vynoří dva mnohatunové kolosy, není to pro šoféry úplně jednoduchá situace. A potíže mají nejen traktoristé, ale i řidiči osobních aut.

Části místních obyvatel dochází trpělivost. Sepsali dotaz, který adresovali třebíčské radnici. „Naším cílem je prosadit zákaz těžké kamionové dopravy po silnici II/351. Zajímalo by nás, zda nás město Třebíč v tomto úsilí nějakým účinným způsobem podpoří,“ ptají se mimo jiné. Chtějí dosáhnout toho, aby byl úsek od Třebíče po Kamenici osazen dopravními značkami, které zamezí průjezdu vozidel nad šest, respektive sedm a půl tuny. S výjimkou dopravní obsluhy.

Často tudy projede přes 200 těžkých aut za den

„Kamiony si přes nás evidentně zkracují cestu z Třebíče na tranzitní silniční tahy, stále častěji zaznamenáváme cizí registrační značky, protože silnice se stává populární zkratkou a také objízdnou trasou kvůli úspoře mýta. Frekvence průjezdu těžkých vozidel ve všední den často překračuje číslo 200. Přičemž ale na uvedené trase není žádný velký výrobní závod nebo logistické centrum, které by vyžadovaly pravidelné spojení s těžkou přepravou,“ stojí dál v dopise.

Račerovičtí zvažují, že založí občanské sdružení, mají prý už podporu od některých obyvatel dalších obcí na trase silnice 351 - Čechtína i Kamenice.

Potíž vznikla v době, kdy se opravovala silnice II/405 u Okříšek. Přes Račerovice vedla objížďka. Řidiči zjistili, že vlastně mají k dispozici sice zatáčkovitou a ne vždy dokonale širokou, ale opravenou, a pokud není sníh, i dobře průjezdnou silnici. A bonusem navíc jsou uspořené kilometry.

„Je jasné, že si to nechali nastavené v navigaci. Navíc kamioňáci si tyto informace předávají vysílačkou,“ zmínila Monika Vavřínková z Krajské správy a údržby silnic Kraje Vysočina. Úspora je přes deset kilometrů.

Vavřínková ovšem upozorňuje, že velkou překážkou ve vyřizování případného omezení vjezdu kamionům bude fakt, že silnice byla před šesti lety spravovaná.

„Ano, náklaďáky, hlavně když jsou přetížené, ničí silnice. Na druhou stranu, když se II/351 opravovala, investovalo se do úseku dlouhého bezmála 23 kilometrů 123 milionů korun včetně evropské dotace. Vozovka musí vykazovat stanovené parametry,“ podotkla Vavřínková. V roce 2009 se opravovaly propustky, krajnice, dělaly se zátěžové zkoušky.

Bude nutné vyjádření vlastníka silnice

Třebíčský místostarosta Vladimír Malý uvedl, že bude nutné mít v ruce reálná čísla, kolik doopravdy přes Račerovice projede denně těžkých aut a jak se to změnilo oproti minulosti. Dají se získat sčítáním.

Vedoucí odboru dopravy Aleš Kratina doporučil obrátit se na silniční úřad. Pro omezení tonáže bude chtít vyjádření vlastníka silnice, tedy kraje, a dopravní policie. Bude chtít znát podrobné technické údaje o tělese vozovky. Když někdo někam osadí zákazovou značku, nesmí to být právně napadnutelné dopravními společnostmi.

Ve Velkém Meziříčí už několik let dělají všechno pro to, aby dostali z průtahu města tranzit unikající mýtným branám na dálnici D1. Dělali podrobnou analýzu, kdo a v jakém počtu městem projíždí.

„Je důležité mít objízdnou trasu pro úsek, odkud chcete vytlačit tranzit. V našem případě je to dálnice D1. Udělali jsme projekt zákazového dopravního značení, komunikujeme s dopravním inženýrem i majitelem průtahu, tedy krajem,“ naznačil tamní starosta Radovan Necid, že byť už pokročili, ještě ve svém úsilí nevidí konec.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Dva řidiči, kteří jezdili na stejné lince, připravili pomocí falešných čipových
Dopravci upouštějí od dálkových spojů, kraj se chystá linky nahradit

Desítky let brázdily silnice a jejich řidiči najeli miliony kilometrů. Mezi lidmi se pro ně vžily názvy „liberečák“ či „špindlerák“. Řeč je o dálkových...  celý článek

Ilustrační snímek
Hrozilo, že most spadne. Nečekaně tak zavřel hlavní tah u Ždírce

Nepříjemné překvapení si Ředitelství silnic a dálnic nachystalo řidičům, kteří pro své cesty využívají hlavní silniční tepnu číslo 34 u Ždírce nad Doubravou....  celý článek

Od 149. kilometru se tvořily dlouhé kolony.
Nehody blokovaly D1 ve zúžení na Vysočině, jeden řidič zemřel

Nehody od rána výrazně komplikovaly provoz v opravované části dálnice D1 na Vysočině. Ráno řešili policisté nehodu šesti osobních aut na 149. kilometru ve...  celý článek

DUMREALIT
Nový obor podnikání - majitel nové pobočky

DUMREALIT
Praha, Jihočeský kraj, Jihomoravský kraj, Karlovarský kraj, Královéhradecký kraj, Liberecký kraj, Moravskoslezský kraj, Olomoucký kraj, Pardubický kraj, Plzeňský kraj, Středočeský kraj, Ústecký kraj, Kraj Vysočina, Zlínský kraj

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.