Vítězný návrh mimo jiné odkazuje i na hvězdicovitý tvar největší žďárské památky, poutního kostela svatého Jana Nepomuckého na Zelené hoře.

Vítězný návrh mimo jiné odkazuje i na hvězdicovitý tvar největší žďárské památky, poutního kostela svatého Jana Nepomuckého na Zelené hoře. | foto: David Plíšek

Žďár se těsně vyhnul trapasu. Nebude Srdcem Vysočiny, ale její Hvězdou

  • 18
Hvězda Vysočiny. Tak zní nový slogan, kterým se na propagačních materiálech bude prezentovat Žďár nad Sázavou. Slovní spojení vzešlo z veřejné ankety. V ní se na druhém místě umístil slogan Srdce Vysočiny. Jenže to už používá Nové Město na Moravě. A Žďár to od něj po zveřejnění návrhu pěkně schytal.

Vítězný návrh Hvězda Vysočiny dostal v anketě 105 hlasů. „Varianta Srdce Vysočiny získala 84 hlasů, slogan Jsem Žďár - jsem domov obdržel 22 hlasů,“ uvedl místostarosta Josef Klement (KDU-ČSL).

Na žďárské radnici si oddechli. Chybělo pouhých 22 hlasů, aby si Žďárští vybrali stejný slogan se srdcem, jaký už používá několik let sousední Nové Město na Moravě.

Co si o takovém návrhu myslí, dali Novoměstští hned po jeho zveřejnění svému sousedovi jasně najevo. „Srdce Vysočiny už je obsazené, vyberte si jinej orgán,“ reagoval v diskusi na Facebooku například novoměstský patriot, skaut a fotograf Martin Drápalík.

Do špičkování se přidal i novoměstský starosta Michal Šmarda. „Možná by se dal využít ještě pupek, další vhodné orgány mě už nenapadají,“ vzkázal (o špičkování obou měst zde).

S motivem hvězdy už Žďár dříve pracoval. Město nechalo před pěti roky vyrobit pivo Santiniho hvězda ve formě dárkového balení, hvězdy se na podzim 2014 objevily i na propagačním polepu vlakové soupravy Stadler.

Slogan už odsouhlasil řídící výbor strategie rozvoje. „Podle mě je slogan s hvězdou nejvhodnější, jinak bychom to museli s Novoměšťáky nějak kombinovat,“ usmál se žďárský starosta Zdeněk Navrátil (Žďár - Živé město), který pro vítězný návrh hlasoval.

Hvězda má podle starosty také přesah k Santinimu a jeho nejslavnější stavbě na Zelené hoře, zároveň naznačuje ambici Žďáru, že chce být nejlepším místem pro život. Město už s tímto sloganem pracuje v turistické destinaci Koruna Vysočiny.

Nový slogan souvisí se zpracováním strategie rozvoje města a bude na něm postavený marketing. „Závěrečné veřejné projednání se uskuteční 21. června v 18 hodin v kině Vysočina. Představíme 20 až 30 projektů z jednotlivých oblastí,“ dodal místostarosta.