Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Výrobce světlometů nepotřebuje skladníky, zboží přepravují roboti

  18:31aktualizováno  18:31
Zaměstnání skladníka bude brzy minulostí. Tedy, pokud by všechny firmy postupovaly jako jihlavský výrobce světlometů do automobilů Automotive Lighting. Ten uvedl do provozu část plně automatizovaného skladu. Takřka se obejde bez lidské obsluhy, práci tu zastanou roboti.

Nový sklad v jihlavském závodě společnosti Automotive Lighting. Pracuje sám bez zásahu skladníků. | foto: Archiv Automotive Lighting

Nový logistický sklad se rozprostírá na ploše přibližně 1 700 metrů čtverečních. Z něho se distribuuje materiál potřebný pro výrobu automobilových dílů k výrobním linkám. A právě tuto činnost zvládne nyní bez zásahu člověka. Tedy, zatím jen částečně. Plně to bude umět na konci příštího roku po dokončení dalších etap projektu.

Systém je unikátní v tom, že člověk se do procesu dostane jen na úplném počátku, kdy vyloží materiál z kamionu na válečkový dopravník. Poté už je vše prací pro automaty a roboty. Až na samotný konec, kdy člověk materiál vloží do výrobního stroje.

Základem je čárový kód. Podle něho systém automaticky zboží po vyložení z kamionu roztřídí na jednotlivé skladovací plochy.

"V případě nedostatku ve výrobě je zboží vyskladněno pomocí automatického ramene. Válečkovými dopravníky je pak ve speciálních přepravkách dopraveno přímo na příslušné oddělení," popsala nový systém mluvčí podniku Petra Kellerová.

Nový sklad v jihlavském závodě společnosti Automotive Lighting. Pracuje sám bez...

Nový sklad v jihlavském závodě společnosti Automotive Lighting. Pracuje sám bez zásahu skladníků.

Teprve na výrobním oddělení do procesu opět vstoupí člověk, který materiál z přepravky vezme. Bedničku pak vrátí na dopravník, po němž přepravka automaticky odjede zpět do skladu.

Vypadá to vcelku jednoduše. Jenže za plného provozu se takových bedniček může denně po dopravnících závodu prohánět neuvěřitelných 48 tisíc. Nakládat a vykládat je po dokončení projektu bude celkem sedm robotických ramen.

"V porovnání s konvenčním skladováním, ve kterém se materiál rozváží pomocí logistických vláčků, umožňuje nový systém snížit celkové náklady na logistické procesy a rychlost, se kterou je spotřebovaný materiál doplňován do montážních linek," slibuje si Kellerová. Materiál by ze skladu měl na místo doputovat do pěti minut.

Nový automatický systém má ale i další výhody. Díky němu se výrazně snižuje možnost kontaminace výrobního prostoru nečistotami, což je pro výrobce světlometů velice důležité. A rovněž by se měl minimalizovat výskyt lidských chyb, jako je například záměna materiálu.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Jednatel firmy EFKO-karton Miroslav Kotík drží v pravé ruce karty s filmovou...
Nový Hurvínek v teniskách už se objevuje i ve společenských hrách

Do kin brzy zamíří nový film o Hurvínkovi. Stopy slavné postavičky míří poslední roky také do Nového Veselí na Žďársku. I tam – třeba na kartách – museli...  celý článek

Nehoda dodávky, která narazila do návěsu kamionu na 93,5. kilometru ve směru na...
Řidiči to neubrzdili. Dvě smrtelné nehody na D1 měly stejný scénář

Opět náraz do kamionu, který stál kvůli koloně nebo předchozí nehodě. Na dálnici D1 na Vysočině zemřel tento týden už druhý řidič, který cestou ve směru na...  celý článek

Střet osobního auta a vlaku na Znojemsku má tragické následky. Na místě zemřeli...
Dva dospělí zemřeli po střetu auta s vlakem, dívka bojuje o život

Tragická nehoda zastavila odpoledne provoz na trati v obci Olbramkostel na Znojemsku. Dva dospělí pasažéři z osobního auta, které vjelo před vlak, zemřeli na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.