Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kronospan rozšíří parkoviště, aby kamiony neblokovaly jihlavské ulice

  12:34aktualizováno  12:34
Nové parkoviště pro desítky kamionů plánuje vybudovat na Bedřichově jihlavský dřevozpracující závod Kronospan. Do něj denně míří plně naložené kamiony. A když čekají na odbavení před závodem, komplikují dopravu na celém Bedřichově. Parkoviště přijde na 12 milionů korun.

Vjezd do areálu Kronospanu je úzký a chybí mu odstavné plochy pro čekající kamiony. Když se tu těžké vozy nahromadí, blokují pak dopravu v okolních ulicích. | foto: Jaroslav Šnajdr, MAFRA

„Stávalo se, že když do závodu najelo víc než čtyři, pět kamionů v průběhu pěti minut, docházelo k ucpání výjezdu od železničního přejezdu, který nyní bude opravován, a ztrpčovalo to život nejen řidičům, ale i obyvatelům v okolí,“ uvedl jednatel Kronospanu Jan Rudolf.

Most je nyní z důvodu oprav až do října uzavřen a dřevozpracující podnik hodlá uzavírku využít k přebudování vlastních odstavných ploch.

„Rozhodli jsme se zvětšit parkoviště před podnikem, zvětší se o prostor směrem do areálu závodu. Tam přestěhujeme i převážnou část stávajícího parkoviště pro osobní vozy. A naopak toto parkoviště nově využijeme pro stání vozů nákladních,“ popsal chystané změny Rudolf.

„Tím získáme téměř trojnásobnou parkovací plochu. To by měla být dostatečná rezerva pro to, aby nedocházelo k ucpávání tras kamiony i v případě dopravní špičky,“ dodal šéf závodu.

Šoféři chystané změny vítají, chtějí i lepší zázemí

Řidiči kamionů tyto úpravy vítají. „Bylo by dobré, kdyby tu bylo větší záchytné parkoviště i lepší zázemí pro řidiče než to, které je teď uvnitř,“ pochvaloval si plánované změny šofér kamionu Václav čekající v pátek odpoledne před Kronospanem na odbavení.

Letecký pohled na jihlavský dřevozpracující závod Kronospan.

Letecký pohled na jihlavský dřevozpracující závod Kronospan.

„Na současné parkoviště smíte přijet s kamionem až ve stanovený čas půl hodiny před nakládkou. Do té doby jsem dnes od sedmi od rána stál na čerpací stanici na dálničním přivaděči,“ dodal třiačtyřicetiletý řidič, který podle svých slov jezdí do Kronospanu šest let.

Kronospan má ale do svého areálu na Bedřichově přístup i z Průmyslové ulice, ve které navíc nejsou žádné obytné domy. „Kdyby vjezd do areálu byl z druhé strany, tak jak pro kamiony, tak i pro město a lidi, co tu v okolí bydlí, by to bylo lepší. Silnice je tady dost úzká,“ je přesvědčen šofér kamionu Stanislav.

Zadní vjezd nákladním vozům kvůli provozu areálu otevřít nelze

„I to byla jedna z myšlenek, jak situaci řešit,“ připustil šéf podniku Rudolf. „Ale koncepce závodu tak, jak byl budován, to neumožňuje. Tento vjezd nelze uzpůsobit pro bezpečnost provozu ve firmě. Tato ulice navíc není dostatečně široká k tomu, aby tam kamiony mohly volně stát,“ dodal Rudolf.

„Alespoň kamiony přivážející kulatinu by ze zadní strany jezdit mohly. Jezdí přetížení, ničí silnice v obytné zóně a dlouho tady kvůli nim čekáme na odbavení,“ dodal řidič kamionu Stanislav.

„Myslím, že toto řešení bude definitivní,“ dodal však jednatel Kronospanu, který zaměstnává ve svých různých odnožích na 650 zaměstnanců. Přestavba parkovacích míst v areálu Kronospanu by podle Rudolfa měla vyjít předběžně zhruba na 12 milionů korun a do konce roku by měla být hotová.

„Stavba bude probíhat tak, aby se nedotýkala současného nebo budoucího provozu po znovuotevření mostu,“ dodal Rudolf.





Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.