Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nečekejte, že zkratku posypou v osm ráno, vzkazuje řidičům radnice

  8:42aktualizováno  8:42
Strmá silnice do Poušova, která je oblíbenou zkratkou třebíčských řidičů, nemá při zimní údržbě prioritu. Vedení radnice v Třebíči nabádá řidiče, aby do nebezpečného úseku krátce po sněžení nevjížděli.

Ilustrační snímek | foto: Marek Podhora, MAFRA

„Tam by se pustil s velkým posypovým vozem jen kaskadér nebo jezdec rallye,“ reaguje třebíčský místostarosta Milan Zeibert z uskupení Břehy na výtky, proč se při náledí a sněhu neudržuje jako prioritní trasa silnice od rybníku Kuchyňka do Poušova.

Podle názoru opozice i mnohých řidičů by se měla sypat co nejdřív.

Tato cesta je v majetku města a vede do okrajové třebíčské části se zahrádkami. Pro řadu místních je teď navíc zásadní únikovou cestou z „pasti“, kterou s blížícími se Vánocemi vytváří houstnoucí doprava.

Tu také čím dál častěji paralyzuje fakt, že se Kraji Vysočina nepodařilo postavit včas nový Podklášterský most v centru Třebíče.

Řidiči se přes Poušov vyhýbají dopravním zácpám, anebo si zkracují cestu, protože oficiální objížďka po ulicích Sportovní, Rafaelova, Míčova a Táborská je několikakilometrová. Poušovská silnička vede od Kuchyňky prudce dolů k řece Jihlavě, kterou překonává po dvou menších mostech. Má zatáčky, je nepřehledná a dvě osobní auta se vyhýbají těsně. Chybí svodidla. V minulosti tam byla smrtelná nehoda.

Úsek je osazený dopravní značkou, která upozorňuje, že se v zimě neudržuje.

„Není to oficiální objízdná trasa zavřeného Podklášterského mostu, ten úsek je nebezpečný. Řidiči nemůžou čekat, že když v noci namrzne nebo nasněží, bude Poušov hned v osm hodin ráno sjízdný. Máme jiné prioritní úseky ve městě,“ zdůraznil Zeibert, jenž má zimní údržbu ve své kompetenci.

Manévry zimní údržby: chlapi budou podsypávat zadní kola

„Po nočním sněžení nebo při náledí tam tak v deset hodin dopoledne vyjede multikára firmy na zimní úklid. Bude to, až ošetří hlavní trasy ve městě. Apelujeme na řidiče, aby s tím počítali,“ řekl místostarosta Třebíče.

A jak se bude silnice udržovat, když ji nezvládá sjet běžný sypač? „Multikára bude couvat, chlapi si budou z korby podsypávat zadní kola. Přičemž by bylo vhodné, aby v tu dobu byl úsek zavřený a hlídala to městská policie,“ popsal manévr Milan Zeibert.

Opoziční zastupitel Jaromír Barák z hnutí Třebíč občanům! namítá, že mělo město nechat spravit tuto trasu ještě předtím, než kraj letos na jaře zavřel Podklášterský most.

„Přece se vědělo několik let dopředu, že se bude ‚Podklášterák‘ bourat a stavět nový,“ namítl Barák.

Místostarosta Vladimír Malý (ČSSD), který má v kompetenci dopravu, na to říká, že vše zanedbalo minulé vedení města.

„My jsme se do toho pustili hned loni. Chtěli jsme opravit jeden ze dvou mostků v Poušově, ten u rybárny. Soutěžilo se to, museli jsme dodržet termíny. Vysoutěžená cena byla moc vysoká - 11 milionů korun. A navíc to vypadalo, že ‚Podklášterák‘ půjde dolů ve chvíli, kdy se bude ještě několik měsíců spravovat Poušov. Souběh prací byl nemyslitelný,“ řekl Malý.

Rekonstrukce se podle něj chystá, část prací se uskuteční příští rok. Zkapacitnění silničky včetně rekonstrukce obou mostků v Poušově má v budoucnu vyjít na 67 milionů korun.

Celá šlamastyka v Třebíči vznikla kvůli stavbě nového Podklášterského mostu. To je záležitost kraje. Patří mu silnice, na níž most leží.

Hejtmanství zajistilo peníze, projekt a firmu, jež přemostění staví. V průběhu bourání starého mostu se ale ukázalo, že původní projekt nezohlednil skalnaté podloží. A tak se v létě rychle přeprojektovávalo. A stavaři neměli „do čeho píchnout“.

Naplno se práce rozjely až v září, to už ale bylo pozdě. Stavba mostu vyžaduje striktní dodržení technologických postupů. V listopadu se ukázalo, že už nic uspěchat nepůjde, pokud má být nový most kvalitní. Hotový bude zřejmě v dubnu, záleží na počasí.





Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.