Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nadšenci vrací motorák na koleje, o trať má zájem i jemnická radnice

  15:46aktualizováno  15:46
Železniční koleje mezi Moravskými Budějovicemi a Jemnicí kvůli Českým drahám osiřely jen na pár týdnů. Pravidelný provoz tam skončil 31. ledna 2010. Motoráček sice zmizel z jízdních řádů, ale na trať se na den vrací.

Poslední vlak z Jemnice vyjel na Silvestra 2010. Při recesistické akci se s ním rozloučily stovky lidí. | foto: Petr Lemberk, MAFRA

Víkendová jízda začíná v Jindřichově Hradci v 7:30 a končí v 16:25. Z Moravských Budějovic odjíždí v 10:57, zastaví v Jackově, Dědicích, Rácovicích, Třebelovicích, Lhoticích a v 11:27 dorazí na stanici v Jemnici. Po pauze pojede zpět.

Jemnickým se po lokálce stýská. "Je to takové smutné. Byli jsme zvyklí, že tu několikrát denně jela lokálka. Teď od začátku ledna nic. Bylo by dobře, kdyby se sem vlak vrátil," míní Danuše Pokorná z Jemnice.

Chtějí dopravu vzkřísit

Jemnická radnice by ráda železniční dopravu vzkřísila. Zájemcem je soukromá společnost Jindřichohradecké místní dráhy. Právě ty vypravují sobotní speciální motorák.

"Tuto akci pořádáme, protože chceme ukázat, že trať není zrušená. Informace byly takové, že technicky už nebude možné od ledna po této trati jezdit. My nyní ukážeme, že to lze. Že je provozuschopná nadále," reagoval Jan Šatava, ředitel společnosti Jindřichohradecké místní dráhy.

"Rádi bychom akci opakovali jednou za měsíc nebo dva. Aby tam ten vlak opravdu projel a lidi se svezli," vzkázal jemnický starosta Miloslav Nevěčný.

fakta

Vlak přestal do Jemnice jezdit po 114 letech (31. ledna 2010). Trať do Jemnice vedla z Moravských Budějovic.

Provoz ukončila Správa železniční dopravní cesty kvůli nedostatku peněz na údržbu kolejí. Lokálka přepravila denně v průměru asi dvě stovky lidí.

"Máme zájem na obnovení dopravy. Podali jsme už žádost na ministerstvo dopravy o převzetí trati do majetku města. Nyní čekáme na podmínky," konstatoval Nevěčný.

"Pokud půjde vše hladce a dohoda všech stran se podaří, my bychom tam byli schopní zajistit pravidelný provoz od červnové změny jízdních řádů," nastínil Šatava.

Co si myslíte o zrušení železniční trati do Jemnice?

celkem hlasů: 6705

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 16:00 11. února 2011. Anketa je uzavřena.

Jestliže nebyly České dráhy schopny provoz na trati udržet, je naděje, že ji vezme do vlastní režie nějaký pronájemce či soukromý dopravce 2361
V souboji železnice versus autobus vlak vyhrává, takže zrušení nebyl dobrý krok 2188
Lokálka vozila jen několik desítek lidí, byla tudíž prodělečná, takže zrušení je logickým krokem 2156




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Jihlavský architekt Jaroslav Huňáček se podílel na podobě několika nových...
Architekt by v zoo chtěl skleněnou želvu, tulení amfiteátr i víc vody

Na Vysočině není atraktivnější cíl pro výlety než jihlavská zoo. Řadu nových pavilonů v ní navrhl architekt Jaroslav Huňáček. Podle něho by se do budoucna mohl...  celý článek

Natáčení pohádky Čertí brko na hradě v Ledči nad Sázavou.
Nesahej na mě, potvoro! aneb Jak se na ledečském hradě točilo s čerty

Hrad v Ledči nad Sázavou byl na čtyři dny uzavřen. Natáčely se zde scény do pohádky režiséra Marka Najbrta Čertí brko. Hlavní role v ní ztvární Jan Cina, Judit...  celý článek

(ilustrační snímek)
O vodu se chceme starat sami. Pelhřimov zváží výpověď správci vodovodu

Před velmi důležitým strategickým rozhodnutím stanou zastupitelé v Pelhřimově. Budou totiž rozhodovat o tom, zda si město bude samo provozovat svoji vodovodní...  celý článek

Vyfoťte, vystavte, prodejte
Vyfoťte, vystavte, prodejte

Prodávejte jednoduše přes mobilní aplikaci Bazar eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.