Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Doprava na D1 u Jihlavy se vrací do normálu, otevírají se i sjezdy

  15:11aktualizováno  15:11
Dnešním dnem se doprava na dálnici D1 mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou začíná vracet do normálu. Během odpoledne se provoz vrátí na oba jízdní pásy. Od odpoledne by měly být po několika měsících opětovně otevřené i všechny sjezdy a nájezdy u Jihlavy.

Ve čtvrtek se provoz na dálnici D1 mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou vrací na oba jízdní pásy. Dělníci odstraňují provizorní svodidla. Ilustrační snímek | foto: Petr Lemberk, MAFRA

„Právě v těchto minutách převádíme dopravu do režimu 2+2. Jezdit se bude v obou jízdních pásech vždy ve dvou pruzích,“ informoval ve čtvrtek po čtrnácté hodině mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.

Do protisměru tak nebudou muset přejíždět řidiči jedoucí směrem na Brno. Pojedou ve svém jízdním pásu a navíc po novém povrchu.

Během odpoledne se otevřou i dosud zavřené sjezdy a nájezdy na dálnici u Jihlavy. Po několik měsíců nemohli řidiči odbočit na Brno.

Rychlostní omezení ale zatím neskončí, i nadále zde bude rychlost limitována osmdesáti kilometry v hodině. "Minimálně do 5. října zůstane v obou směrech zavřený levý jízdní pruh. Několik dní budou ještě pokračovat práce ve středním dělícím pásu," vysvětlil Rýdl.

Ve směru na Prahu pojedou řidiči dvěmi zúženými pruhy po starém povrchu. Ve směru na Brno už ale budou mít k dispozici pruhy rozšířené na 3,25 a 3,15 metru.

Do zimy bude mít nový povrch i opožděný úsek u Bíteše

„Počítáme, že někdy po pátém říjnu zmizí i tato omezení a dálnice bude uvedena do ‚zimního provozu‘,“ konstatoval mluvčí ŘSD. Přesný termín dokončení veškerých prací mezi Jihlavou a Větrným Jeníkovem dosud znám není. Pokládka nového povrchu v jízdním pásu na Prahu začne až na jaře.

Dokončen je tak nový povrch na jedné polovině dálnice ve druhém ze čtyř modernizovaných úseků. Koncem července dělníci dokončili úsek Šternov - Psáře a začátkem srpna úsek Loket - Hořice. V obou úsecích by během několika dní měl být hotov i druhý pás.

Zpoždění během roku nabraly práce u Velké Bíteše. Podle mluvčího ŘSD ale stavební firmy nově dané termíny stíhají. „Do konce října by i zde měl být v jízdním pásu směrem na Brno nový povrch,“ ujistil. Práce v opačném směru začnou, podobně jako u Jihlavy, na jaře.

Nejstarší část tuzemská dálnice D1 mezi Prahou a Brnem je zhruba deset let za svojí životností. Kvůli prasklinám betonových desek rozhodlo ministerstvo dopravy v roce 2011 o její celkové opravě.

Rozšíření dálnice o 75 centimetrů na každé straně a výměna povrchu mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva dopravy mohla stát asi 14 miliard korun.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Jednatel firmy EFKO-karton Miroslav Kotík drží v pravé ruce karty s filmovou...
Nový Hurvínek v teniskách už se objevuje i ve společenských hrách

Do kin brzy zamíří nový film o Hurvínkovi. Stopy slavné postavičky míří poslední roky také do Nového Veselí na Žďársku. I tam – třeba na kartách – museli...  celý článek

Takto bylo nutné přepravit v letošní zimě stator na servisní prohlídku z...
Pátý blok Dukovan ovlivní i obchvaty měst. Obří komponenty musí projet

Stát sepisuje seznam silnic, které bude nutné vybudovat kvůli dostavbě jaderné elektrárny v Dukovanech. Figuruje na něm i obchvat Třebíče, pro místní zatím jen...  celý článek

Ilustrační snímek
Hrozilo, že most spadne. Nečekaně tak zavřel hlavní tah u Ždírce

Nepříjemné překvapení si Ředitelství silnic a dálnic nachystalo řidičům, kteří pro své cesty využívají hlavní silniční tepnu číslo 34 u Ždírce nad Doubravou....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.