V pondělí už od šesti hodin ráno dělníci malovali vodorovné a stavěli svislé značení. Kvůli změnám provozu v jednotlivých pruzích i kvůli snížení rychlosti v daném úseku na 80 kilometrů v hodině.
"Řidiči se řadí zipem, snižují rychlost, a neohrožují tak naše pracovníky. Pevně věřím, že to bude i nadále takto probíhat," řekla mluvčí stavební firmy Colas CZ Miroslava Bžochová.
"V pravém jízdním pásu dálnice budou dva pruhy směrem na Brno a jeden do Prahy. A v levém jízdním pásu zůstane jen jeden pruh směrem na Prahu," doplnil ke značení mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Studecký. V takovém režimu se bude místem jezdit několik následujících dní.
Omezení dopravy však ani na třetím modernizovaném úseku nezpůsobilo žádné komplikace. I když doprava v úterý ráno hodně zhoustla, kolony se netvořily.
Exit Loket leží na 66. kilometru dálnice a Hořice jsou o devět kilometrů dál.
Zhotovitelem je Sdružení CPI pro D1 tvořené společnostmi Colas CZ a Porr. To uspělo ve výběrovém řízení s nabídkou 624,9 milionu korun bez DPH. "Úsek zahrnuje 9,6 kilometru vozovky včetně pěti mostů a čtyř nadjezdů nad dálnicí. Tři nadjezdy budou zcela přestavěny a jeden opraven," dodal Jan Studecký.
Řidiči pohybující se mezi Prahou a Brnem tak momentálně narazí hned na tři opravované úseky. Při cestě od Prahy nejprve mezi Loktem a Hořicemi, poté mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou a nakonec mezi Lhotkou a Velkou Bíteší.