Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jemnický zvláštní vlak bavil děti i dospělé. Dorazil i obří Mikuláš

  14:18aktualizováno  14:18
Netradiční zábavu si užili děti a dospělí, kteří v sobotu nastoupili do jednoho ze čtyř mikulášských speciálů na vlakové trase mezi Moravskými Budějovicemi a Jemnicí. Děti plnily spoustu zábavných úkolů a setkaly se s Mikulášem Ondrou, čertem i andělem.

Mikuláš Ondra měřil s mohutnou mikulášskou čepicí bezmála dva a půl metru. | foto: Petr Večeřa, MF DNES

Udržet alespoň příležitostný provoz na trati z Moravských Budějovic do Jemnice. O to se snaží druhým rokem, od doby, kdy Kraj Vysočina přestal objednávat veřejnou dopravu na této 20,8 km dlouhé trati, členové Spolku pro veřejnou dopravu na Jihozápadní Moravě.

I přesto, že si nemohli na sobotní mikulášskou jízdu dovolit objednat nákladný vlak na páru nebo historickou soupravu, měla akce vzhledem k hojné účasti úspěch.

Fotogalerie

Přistavená Regionova, která využila přestávku mezi pravidelnými spoji ze Znojma do Okříšek, byla nacpaná cestujícími všech věkových kategorií. Čert, anděl a Mikuláš se jen těžko prodírali mezi malými i velkými cestujícími při všech čtyřech jízdách.

Děti plnily za odměnu úkoly

Není divu, lidé si na zrušení pravidelného provozu stále nemohou zvyknout a uvítají každou příležitost, kterých mnoho není. Tentokrát se navíc setkali s Mikulášem úctyhodné velikosti. Mikuláš Ondra, který dorazil (pochopitelně vlakem) ze Znojma, měřil 213 centimetrů, s mohutnou mikulášskou čepicí pak bezmála dva a půl metru. A zaujaly i jeho boty devětačtyřicítky. 

Děti dostaly speciální jízdenky s úkoly a otázkami. Kreslily obrázky, počítaly kola vlaku nebo Mikulášovi zazpívaly. A za to je čekaly drobné odměny. Velký zájem byl i o "Mašinkárnu", modelovou železnici v prostorách nádraží v Moravských Budějovicích. I ta je v provozu jen příležitostně, nejbližší možnost ji navštívit bude o vánočních svátcích.

A jak to vypadá s dalším provozem osobních vlaků na této trati, na které byl zahájen provoz v listopadu 1896, a o sto let později se stala kulturní památkou? V novém jízdním řádu najdeme jen jediný plánovaný den, kdy bude jezdit mimořádný vlak - v červnu na historickou slavnost Barchan. 

Město Jemnice a další obce v regionu se ale snaží získat trať do svého vlastnictví, aby ji zachránily. 

"Podařilo se nám získat vlastní lokomotivu, jezdila na vlečce a je provozuschopná. Díky ní bychom ušetřili za poplatky při přistavení vlaku z Brna nebo Havlíčkova Brodu, které jsou pro nás neúnosné," říká předseda Spolku pro veřejnou dopravu na Jihozápadní Moravě Martin Kouřil. Na tom, jak jednání o převodu trati dopadnou, závisí i další provoz, ať už mimořádných, nebo i pravidelných vlaků.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

V Lukách nad Jihlavou někdo natřel most narůžovo.
Natěrače mostu narůžovo policie našla. Musí zaplatit, nebo barvu smýt

Policisté dopadli natěrače, který před dvěma týdny v noci nabarvil železniční viadukt v Lukách nad Jihlavou narůžovo. Hrozí mu až rok vězení.   celý článek

Voda pro Prahu - Vodní nádrž Želivka
Vodohospodáři chtějí omezit zemědělství kolem Želivky, obyvatelé reptají

U Želivky je krásně, ale téměř se zde nedá žít. To je pocit, kterému často propadají lidé, kteří bydlí v blízkém okolí vodní nádrže Švihov. A možná se ještě...  celý článek

Nehoda dodávky, která narazila do návěsu kamionu na 93,5. kilometru ve směru na...
Řidiči to neubrzdili. Dvě smrtelné nehody na D1 měly stejný scénář

Opět náraz do kamionu, který stál kvůli koloně nebo předchozí nehodě. Na dálnici D1 na Vysočině zemřel tento týden už druhý řidič, který cestou ve směru na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.