Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Městskou dopravu v Třebíči čekají za týden velké a trochu tajné změny

  9:25aktualizováno  9:25
Už za týden se promění systém městské autobusové dopravy v Třebíči. Vzniknou páteřní a variabilní linky, prodlouží se provozní doba, jinak budou obsluhovány okrajové části. Za nový systém dalo město 200 tisíc. Jenže cestující jsou zmateni. O změnách nic neví a neporadí jim ani řidiči.
Cestující městskou hromadnou dopravou v Třebíči zatím nové jízdní řády na zastávkách nenajdou. Objeví se na nich až v neděli 2. září večer. Nově začnou linky jezdit hned následující den. Ilustrační foto.

Cestující městskou hromadnou dopravou v Třebíči zatím nové jízdní řády na zastávkách nenajdou. Objeví se na nich až v neděli 2. září večer. Nově začnou linky jezdit hned následující den. Ilustrační foto. | foto: Martin Stolař, MAFRA

Na všechny, kdo po Třebíči jezdí autobusy městské autobusové dopravy (MAD), se valí obrovské změny. Odstartují první školní den 3. září a radnice si od tohoto kroku slibuje za stejné peníze zlepšení služeb. Hodlá také přilákat nové cestující, kterých za posledních dvacet let polovina ubyla.

Změny v systému městské dopravy v Třebíči

* Síť linek bude rozdělena na páteřní s pevnou trasou a intervalem (linky 1, 4, 5), a variabilní doplňkové (linky 10, 11, 12, 13, 14, 21 a 31).

* Přestupním uzlem zůstane Karlovo náměstí.

* Provozní doba se prodlužuje do 23.30 hodin, a to i o víkendech.

* Linka 1 bude jezdit expresně po Nádražní ulici, obsluhu Boroviny s nemocnicí zajistí linka 14.

* Linka 4 bude obsluhovat zastávky Poliklinika Hájek, Hotel Atom, Modřínová, ZŠ Na Kopcích a Samešova. Nově bude mít konečnou v Míčově ulici.

* Linka 14 bude zajíždět do Starče.

* Linka 31 zahrne Sokolí, Račerovice, Budíkovice a Pocoucov.

* V říjnu bude zavedena přestupní jízdenka. Výše jízdného zůstane 10 korun, na čipovou kartu 7 korun.

Jenže chystané změny v trasování a číslování linek v mnohých obyvatelích, kteří obvykle MAD cestují, budí velké obavy. Shánějí informace, jak se dá, mnohdy ale neuspějí. Na zastávkách ani na internetu zatím nejsou vyvěšené nové jízdní řády.

"Lidi se mě už v autobuse ptají, jak často a kam budeme od září jezdit. Třeba konkrétně na Pocoucov. Jenže ani já sám to nevím, takže jim nemám co říct," uvedl například jeden z třebíčských řidičů autobusu MAD.

Radnice i provozovatel, společnost TRADO - MAD, se ale brání. "Prvotní záchrannou informační síť", jak svůj systém nazývá, mají pro lidi nachystanou prý dostatečně.

"Za prvé musím říct, že naši řidiči prošli školením a samozřejmě nové jízdní řády mají k dispozici. Takže to považuji za neprofesionalitu onoho šoféra, pokud takto hovoří. Za druhé nejsou to řidiči, kdo má poskytovat informace," důrazně poznamenal ředitel společnosti Milan Dygrýn.

"Rád bych cestující vyzval, aby si buď koupili na autobusovém nádraží brožurku se všemi novými jízdními řády, anebo ať počkají, 2. září večer už jimi budou všechny zastávky autobusů MAD opatřeny," dodal. Zatím vyšla mapka nového trasování, samolepky s ní už se objevují na krytých zastávkách i na internetu.

Cestujícím budou pomáhat najatí studenti

"V pondělí bude v terénu desítka pomocníků z řad studentů obchodní akademie. Na konečných budou zajišťovat informační servis pro cestující, kteří je poznají podle reflexních vest s nápisem Odbor dopravy," popsal mluvčí třebíčské radnice Ivan Přibík. Město počítá se šestiměsíčním zkušebním provozem. Poté se systém doladí na základě připomínek cestujících.

Někteří z těch, co už se hlouběji seznámili se změnami, nejsou šťastni. Například Vladimír Brázda bydlí v Týně a domnívá se, že tato část města na tom bude nově hůř na úkor Kopců. Neodpouští si rýpnutí, že je to kvůli tomu, že někdo z radnice Na Kopcích bydlí.

Vedoucí odboru dopravy Aleš Kratina určité omezení veřejné dopravy směrem do Týna připouští. "Během půlroční zkušební doby se ukáže, zda je to až tak neúnosné. Není to o tom, kdo Na Kopcích bydlí, ale o tom, že dosud do této části města jezdily autobusy málo. Ale budeme lidem vděční za všechny podněty, které nám doručí."

Veřejnost se ale nedočká žádané změny. Developer Stop Shopu dosud ve svém areálu nepostavil oficiální autobusovou zastávku, a tak linka do obchodního centra, po níž lidé volali, zatím nebude.

Systém MAD v Třebíči se mění první školní den proto, aby ladil s celostátní změnou jízdních řádů. Projekt velké změny MAD v Třebíči město vyšel na 200 tisíc korun.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Jednatel firmy EFKO-karton Miroslav Kotík drží v pravé ruce karty s filmovou...
Nový Hurvínek v teniskách už se objevuje i ve společenských hrách

Do kin brzy zamíří nový film o Hurvínkovi. Stopy slavné postavičky míří poslední roky také do Nového Veselí na Žďársku. I tam – třeba na kartách – museli...  celý článek

Takto bylo nutné přepravit v letošní zimě stator na servisní prohlídku z...
Pátý blok Dukovan ovlivní i obchvaty měst. Obří komponenty musí projet

Stát sepisuje seznam silnic, které bude nutné vybudovat kvůli dostavbě jaderné elektrárny v Dukovanech. Figuruje na něm i obchvat Třebíče, pro místní zatím jen...  celý článek

Voda pro Prahu - Vodní nádrž Želivka
Vodohospodáři chtějí omezit zemědělství kolem Želivky, obyvatelé reptají

U Želivky je krásně, ale téměř se zde nedá žít. To je pocit, kterému často propadají lidé, kteří bydlí v blízkém okolí vodní nádrže Švihov. A možná se ještě...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.