Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lidé v Třebíči zkritizovali městskou dopravu. Radní už chystají změny

  9:24aktualizováno  9:24
Rozezlení obyvatelé Třebíče zavalili radnici kritikou za fungování nového systému městské autobusové dopravy. Město proto chystá první změny. Od října začne například platit přestupní jízdenka.

Zastávka v Míčově ulici budí velké rozčarování. Je pouze pro výstup, lidé to moc nechápou. | foto: Hana Jakubcová, MF DNES

Vlna nevole se snesla na třebíčskou radnici v prvních dnech fungování "optimalizované" městské autobusové dopravy. Radnice před jejím zavedením slíbila vstřícnější systém, který lidem umožní lépe jezdit po městě.

Změny v říjnu

Obnovení přímého spojení čtvrtí Podklášteří/Týn a Hájek. Prozatím dopoledne.

Pro linku číslo 4 se zruší konečná zastávka v Míčově ulici. Novou konečnou bude zastávka Hotel Atom.

Vznikne přestupní jízdenka.

Už od prvních dní ale bylo jasné, že na mnoha místech systém pokulhává. Na radnici doputovalo 180 podnětů, v naprosté většině negativních.

Lidé nejvíc nadávají na nesmyslnost zastávek v Míčově ulici, na trase linky 4. Senioři z Boroviny zase dopoledne nemají přímý spoj k nemocnici a musejí přestupovat na Karlově náměstí. Pokud například chodí o berlích, je to pro ně to je fyzicky vyčerpávající.

Jiným vadí časté přestupy, kdy pokaždé musí znovu platit desetikorunu za jízdenku. "Je to jen tahání peněz z kapes obyčejných lidí," zanadával si například senior Václav Krátký.

Změny v listopadu

Prodloužení vybraných spojů linky č. 5 dopoledne ke hřbitovu.

Zavedení spoje linky č. 11 odjezdem v 5.05 hodin z náměstí.

U linky č. 13 ve směru od Jitony bude odjezd z Karlova náměstí přibližně ve 22.20 hodin.

Upravení linky č. 12 (Ptáčov) podle požadavků. Přidán školní spoj.

Urychlení odjezdu linky č. 31 ze Sokolí na 7.15 hodin a zpoždění odjezdu linky č. 13 ve směru Jitona na 6.30 hodin z Karlova náměstí.

Vedení ranního spoje č. 10 ve směru ze zastávky Hřbitov přes ulici Marie Majerové.

Prvních pět měsíců fungování nového systému městské autobusové dopravy (MAD) má být zkušebních. "Už od října ale přistoupíme k opatřením, která mají vyřešit nejčastější stížnosti," informoval vedoucí třebíčského odboru dopravy Aleš Kratina.

Právě přestupní jízdenka bude jednou z hlavních změn, kterou třebíčští zastupitelé po vzrušené diskusi schválili. Cestující budou moci na desetikorunovou jízdenku do třiceti minut od jejího zakoupení jednou přesednout do jiného autobusu, aniž by museli znovu platit.

Od 1. října se také obnoví přímé spojení čtvrtí Podklášteří, Týn a Hájek, prozatím alespoň dopoledne, linka číslo 11 bude jezdit v půlhodinovém intervalu ulicemi Račerovická, Na Příkopech, Nová a Palackého.

"Pro linku číslo 4 zrušíme konečnou zastávku v Míčově ulici. Novou konečnou bude zastávka Hotel Atom. Ve špičkách, večer a o víkendech bude čtyřka projíždět zastávkou Hotel Atom bez nutnosti vystoupit. Dopoledne a odpoledne se bude tato linka vracet od Atomu zpátky, jak byli lidi zvyklí. Znovu se zajistí patnáctiminutový interval na zastávkách Augustina Kratochvíla a Benešova," upřesnil jednu z nejžádanějších změn Kratina.

Co hodina, to mezi Podklášteřím, Týnem a Hájkem jiná linka

Na linku číslo 1 a její přímou cestu z Boroviny k nemocnici v dopoledních hodinách zatím nedojde, podle statistik z pokladen autobusů tu vystupovalo v minulosti minimum lidí. Naopak nyní se prý ukazuje, že její rychleji vedená trasa k poliklinice Vltavínská přilákala více zájemců.

"Ale není to uzavřená záležitost, pět měsíců to budeme sledovat, a pokud budou přetrvávat důrazné požadavky, ještě trasu jedničky překopeme," upozornil Kratina.

Další změny by měla přijít v listopadu. Jednou z těch důležitých bude další varianta přímého propojení Podklášteří, Týna a Hájku. Návrh jejich přímého propojení však působí krkolomně a vyznat se v něm je obtížné: mezi pátou až sedmou hodinou bude spojení těchto čtvrtí zajištěno linkou číslo 10. Mezi sedmou a osmou hodinou jej převezme linka číslo 21, dál dopoledne linka číslo 11 a mezi 12. až 18. hodinou zase linka 10.

Podle Aleše Kratiny tuto změnu nelze provést dřív než v listopadu právě proto, že vyžaduje větší přeskupení autobusů.

Okolo městské autobusové dopravy byla na schůzi třebíčského zastupitelstva emotivní diskuse. S ostrou kritikou přišla opoziční zastupitelka Danuše Milotová, která sama městskou dopravou jezdí, a tak má zkušenosti z první ruky. Přidal se ale i zbytek opozice. Zástupci radnice se zase snažili vysvětlovat, proč ta která konkrétní změna nastala a jak se dá nově lépe přizpůsobit lidem.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Jihlavský architekt Jaroslav Huňáček se podílel na podobě několika nových...
Architekt by v zoo chtěl skleněnou želvu, tulení amfiteátr i víc vody

Na Vysočině není atraktivnější cíl pro výlety než jihlavská zoo. Řadu nových pavilonů v ní navrhl architekt Jaroslav Huňáček. Podle něho by se do budoucna mohl...  celý článek

Natáčení pohádky Čertí brko na hradě v Ledči nad Sázavou.
Nesahej na mě, potvoro! aneb Jak se na ledečském hradě točilo s čerty

Hrad v Ledči nad Sázavou byl na čtyři dny uzavřen. Natáčely se zde scény do pohádky režiséra Marka Najbrta Čertí brko. Hlavní role v ní ztvární Jan Cina, Judit...  celý článek

(ilustrační snímek)
O vodu se chceme starat sami. Pelhřimov zváží výpověď správci vodovodu

Před velmi důležitým strategickým rozhodnutím stanou zastupitelé v Pelhřimově. Budou totiž rozhodovat o tom, zda si město bude samo provozovat svoji vodovodní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.