Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Do centra Ledče to mají kousek, kvůli opravě mostu najedou 17 kilometrů

  17:14aktualizováno  17:14
Část Ledče nad Sázavou poznává, co to znamená být odříznutý od světa. I když to místní mají do centra města jen pár stovek metrů, kvůli opravám mostu se jim nyní cesta protáhne na 17 kilometrů.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Iveta Lhotská, MAFRA

„Raději teď jezdím na kole. Autem je to něco strašného,“ říká pan Jaroslav. Bydlí na okraji Ledče nad Sázavou ve směru na Havlíčkův Brod. Ve čtvrti s názvem Zoufalka, což je teď trefné pojmenování. Právě pro její obyvatele je nyní centrum města hodně vzdálené.

Termíny uzavírek

1. 7. – 13. 9. úplná uzavírka silnice v trvání 75 dnů

14. 9. – 4. 10. částečná uzavírka v trvání 21 dnů, provoz bude řízen pomocí semaforů

5. a 6. 10. úplná uzavírka

7. 10. – 30. 10. poslední předpokládaná částečná uzavírka v trvání 24 dnů, provoz bude opět řízen pomocí semaforů

Zdroj: www.ledecns.cz

Byla středa odpoledne, když pan Jaroslav zrovna zajížděl s kolem na zahradu ke svému domu. Byl si ve městě koupit něco k jídlu, stavil se u známých.

„Normálně bych jel autem. Ale na cestu do města je teď lepší ho ani nevytahovat. To tam rychleji budu pěšky,“ přemýšlí.

Na náměstí to od jeho domu je pár stovek metrů. Ledeč není velkým městem. Jenže autem se mu nyní cesta protáhne na kilometrů sedmnáct. Tedy, měla by se tak protáhnout, pokud by jel po oficiální objížďce.

Může za to rekonstrukce železničního mostu přes hlavní příjezdovou silnici od Brodu nebo Světlé do města. „Asi se nedá nic dělat, musíme to přetrpět. Je fakt, že se most opravit musí. I jeho rozšíření je potřeba,“ krčí rameny. „Jen s tou objížďkou to není šťastně vyřešené,“ rychle dodává.

Rekonstrukce železničního mostu z jedné strany zcela odřízla příjezd do Ledče. Objížďka pro osobní auta a autobusy vede přes Pavlov, Opatovice, Vlkanov a Hradec.

„Pro vozidla nad 3,5 tuny bude znamenat ujet na vyznačené objízdné trase dokonce až 37 km,“ informuje město na webových stránkách. Objížďka řidiče zavede až k Habrům. A to je ještě od pondělka čekají další problémy, když se zavře silnice u Leštiny.

Domácí znají zkratku

Místní, pokud nejedou na kole nebo nejdou pěšky po prudké pěšině k lávce přes potok, si objížďku zkracují po polní cestě mezi Ostrovem a Hradcem. I když to na úřadě nevidí rádi, není to oficiální silnice. Ve středu odpoledne se tudy projet dalo. „Myslím, že je jen otázkou času, kdy to někdo nechá zavřít,“ pronesl pan Jaroslav.

Podobně komplikovaná je náhradní autobusová doprava, kterou v celém úseku mezi Světlou nad Sázavou a Ledčí zajišťují České dráhy. I tyto autobusy musí na oficiální objížďku. Tudíž jim za normálních okolností dvanáctikilometrový úsek trvá tři čtvrtě hodiny. Jen z Ledče do první vesnice - Vilémovic - jedou rovnou půlhodinu.

Proti uzavírce hlavní příjezdové cesty do Ledče ale nikdo hlasitě neprotestoval. Do schránky starosty města Zdeňka Tůmy přišel pouze jediný nespokojený e-mail.

„Mezi lidmi jsou zde dva víceméně tiché tábory. Jedni uzavírku kritizují, druzí se s ní smířili. Vědí, že most je potřeba opravit a rozšířit. Ale jediné, co můžeme, je být trpěliví a případně na investora zatlačit, aby práce dokončil co nejdříve,“ říká ledečský starosta Zdeněk Tůma.

Jak dodal, lidé oceňují to, že na stavbě se opravdu pracuje a zatím nedochází k žádným prodlevám. „Dělá se tam od sedmi ráno do půl sedmé večer. Stačil týden a most už je snesený,“ pravil starosta. Několik dělníků se na staveništi pohybovalo i ve středu odpoledne, kdy byl svátek.

Uvázlé kamiony pod mostem

Úplná uzavírka by v místě měla být do poloviny září. Poté bude provoz po dobu tří týdnů kyvadlově řízen semafory. Následovat bude opět krátká úplná uzavírka a tři týdny kyvadlového provozu. Omezení mají trvat do konce října.

Most, po němž na kraji města vede železnice, však opravu potřebuje. Jeho konstrukce je zkorodovaná, spodní stavba popraskaná a poznamenaná průsaky vody. Zároveň je třeba most podstatně rozšířit. Úzkou myší dírou stěží projelo větší nákladní auto nebo hasiči. Už několikrát se stalo, že se kamion pod mostem zasekl. Most je navíc v prudké zatáčce.

„Vozidla jsou zde nucena často i zastavit a projíždět krokem. Volná výška pod mostem je pouze čtyři a šířka šest metrů. Mostní otvor nevyhovuje parametrům silnice kategorie druhé třídy,“ potvrdil vedoucí odboru samosprávy ledečské radnice Jan Čepa.

„Rekonstrukce mostu byla navržena tak, aby mohly být dodrženy normové parametry šířkového a výškového uspořádání silnice pod mostem,“ poznamenal mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), jíž most patří, Marek Illiaš.

Opravovaný most, který část Ledče odřízl od centra města

Opravovaný most, který část Ledče odřízl od centra města





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Na vietnamskou večerku nedají ve Velkém Beranově dopustit. Otevřeno je takřka...
Vysočina pošle peníze pro vesnické prodejny, dostane se i na Vietnamce

I k vietnamským obchodníkům na vesnicích by se mohly dostat peníze od Kraje Vysočina, jimiž už brzy podpoří malé prodejny na venkově. O tom, jakým způsobem...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Opilec v dodávce kličkoval před houkající sanitou. Její řidič ho zastavil

Řidiči sanity přepravující pod výstražnými světly pacienta do nemocnice se podařilo zastavit opilého řidiče. Ten s dodávkou kličkoval na silnici před...  celý článek

Nové slámové hřiště ve Žďáře nad Sázavou.
Autor soch z betonu vytvořil atrakci pro děti. Stačilo 60 balíků slámy

Novou atrakci dostaly na konci prázdnin žďárské děti. Novinkou pro tradiční Slavnosti jeřabin je slámové hřiště v parku na Farských humnech. Prolézačky a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.