Jedním z kandidátům na post ředitele Horáckého divadla v Jihlavě je herec Miloslav Mejzlík.

Jedním z kandidátům na post ředitele Horáckého divadla v Jihlavě je herec Miloslav Mejzlík. | foto: Nova

Ve hře o post ředitele Horáckého divadla zůstali už jen tři muži

  • 0
Sázka na zkušenost, nebo na mládí? Posledního června bude znám nový ředitel Horáckého divadla v Jihlavě. A ve hře je i zájemce ze zahraničí. Kdo od srpna převezme jedinou profesionální divadelní scénu na Vysočině, se rozhodne mezi Miloslavem Mejzlíkem, Zdeňkem Stejskalem a Ondrejem Remiášem.

Všichni tři shodně tvrdí, že mezi nimi žádná zášť ani přehnaná rivalita neexistuje. Přitom vítězem výběrového řízení na post ředitele Horáckého divadla v Jihlavě může být pouze jeden.

Uvolněné místo po Josefu Filovi převezme 1. srpna jeden z jmenované trojice. „Všichni tři kandidáti uvedli, že nemají s termínem nástupu sebemenší problém,“ oznámila radní Kraje Vysočina pro oblast kultury, památkové péče a cestovního ruchu Marie Kružíková.

Nejzkušenějším z uchazečů je třebíčský rodák Miloslav Mejzlík, který 7. července oslaví 64. narozeniny. „Jaké si dávám šance? Myslím, že by to mohlo vyjít,“ hlásil ještě před týdnem český herec a dabér, jenž v minulosti v Horáckém divadle několikrát hostoval.

Ve středu už byl ovšem viditelně méně optimistický. „Z posledního kola nemám dobrý pocit, nebyl jsem ve formě. Ale uvidíme, jak to dopadne. Zatím se nemůžu konkrétně vyjadřovat. Výsledky nám řeknou až 30. června,“ krčil rameny.

Vzejde šéf z hereckého souboru? Stejskal cítí oporu v zádech

Co do znalosti místního prostředí je na tom aktuálně ze všech tří kandidátů nejlépe Zdeněk Stejskal, který v Horáckém divadle působí jako herec už sedm let.

„To, že jsem se do výběrového řízení vůbec přihlásil, byla vlastně týmová práce několika lidí současného složení včetně umělecké šéfky Kateřiny Duškové,“ přesvědčoval Stejskal.

„Možná je to zvláštní, ale z celého konkurzu mám hrozně dobrý pocit. Tím ovšem nechci říct, že je něco rozhodnuto, pořád je ve hvězdách, jak se rada rozhodne. Já bych si každopádně moc přál, aby to bylo co nejlépe pro divadlo,“ svěřil se s přáním.

Což by se mu vzhledem k tomu, jak se vyjadřoval o svých protikandidátech, mělo nakonec vyplnit. „Myslím, že všichni tři nabízíme dost,“ nechal se slyšet.

„Komise nebude mít lehké rozhodování. Když vezmu pana Mejzlíka, tak to je velice zkušený praktik, který může do divadla přinést spoustu zajímavých věcí a podnětů. A stejně tak i pan Remiáš, který má ze svého působení na Slovensku zase docela jiný pohled na divadlo,“ zamýšlel se nejmladší z uchazečů.

I v pětatřiceti letech si však na funkci ředitele Horáckého divadla troufá. „Cítím se starší. A nebojím se, protože vím, že by mi kryli záda zkušení lidé. Představu, kam by se mělo divadlo ubírat, mám jasnou,“ přesvědčoval Stejskal.

Remiáš vsadil na anonymitu. Že nikoho nezná, má za výhodu

Vysočinou a Horáckým divadlem zatím absolutně nedotčený je třetí z kandidátů, šestatřicetiletý Ondrej Remiáš.

„Nedávno jsem se přestěhoval do Brna a konkurz na ředitele Horáckého divadla v Jihlavě beru jako výzvu a šanci na uplatnění,“ vysvětloval rodák z Nových Zámků.

„To, že tady nikoho neznám, považuju za svoji výhodu. Nebudu aspoň zatížený nějakými žabomyšími spory z minulosti,“ ujišťoval manažer nezávislého divadla Pôtoň z Bátovců.

Naprosto anonymně si prý také před výběrovým řízením zajel do Jihlavy prohlédnout několik představení a seznámit se s prostředím. „Jsem přesvědčený, že tohle divadlo má velký potenciál, který podle mě nebyl naplno využitý,“ měl jasno.