Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Káva Jihlavanka už nebude mít s Jihlavou nic společného, název zůstane

  7:00aktualizováno  7:00
Nejprodávanější česká káva Jihlavanka už nebude mít nic společného s Jihlavou, kterou má v názvu. Ve městě přitom sídlila centrály firmy, kávu praží společnost Tchibo v polském závodě. Ale i to se změní. Centrála se totiž přestěhuje z Jihlavy do Prahy.
Příznivci kávy Jihlavanka mnohdy ani netuší, že se praží v Polsku (ilustrační snímek).

Příznivci kávy Jihlavanka mnohdy ani netuší, že se praží v Polsku (ilustrační snímek). | foto: Profimedia.cz

"Společnost se přestěhuje ze svého sídla v Jihlavě do nových, větších administrativních prostor v Praze, aby byla schopna zajistit odpovídající pracovní prostředí rostoucímu počtu zaměstnanců," řekla za společnost Tchibo Eva Kadlecová.

Nabídku na převedení do nové centrály dostanou i současní zaměstnanci v Jihlavě. Jejich počet ani zájem ze strany zaměstnanců však společnost Tchibo neuvádí. "Jde o vnitřní záležitost firmy, kterou nebudeme uvádět," konstatovala Kadlecová.

Odhadem je zaměstnanců asi šest desítek. "Společnost má enormní zájem převést své stávající zaměstnance do nového sídla, a proto jsou pro zaměstnance připravené speciální motivační balíčky," dodala mluvčí.

Jihlavanku zkontroluje Česká potravinářská inspekce

Ačkoliv značka Tchibo přestane mít s Jihlavou cokoliv společného, kávu Jihlavanka chce pražit i nadále. To po upozornění MF DNES hodlá prověřit Česká potravinářská inspekce.

"Bereme tyto informace jako podnět ke kontrole a budeme se tím zabývat. Je třeba se na případ podívat z širšího hlediska," tlumočila slova ředitele České potravinářské inspekce mluvčí Romana Kadaňková.

Nařčení z klamání spotřebitele se ovšem firma Tchibo brání. "I po převedení výroby do dceřiných závodů v okolních zemích před šesti lety se Jihlavanka vyrábí podle stejné, osvědčené receptury," poznamenala mluvčí Tchiba Eva Kadlecová.

"Jihlavanka je nejprodávanější značka kávy na českém trhu a byla jí už před rokem 2005. Této celonárodní značce se daří velmi dobře a přijde mi velmi zvláštní spojovat odchod společnosti z Jihlavy s místem výroby kávy Jihlavanka," naznačila mluvčí společnosti Tchibo.

Autoři:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.