Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jihovýchodní obchvat se stavět nebude, vzkázalo ministerstvo do Brodu

  12:03aktualizováno  12:03
Ministerstvo dopravy definitivně vzalo obyvatelům Havlíčkova Brodu naději na vybudování jihovýchodního obchvatu města. Vzkázalo, že se stavba nevyplatí, a že se jejího uskutečnění dočkají nejdříve v roce 2025. Situace by se možná obrátila, kdyby se na akci finančně podílel kraj nebo město.

Přes padesát lidí z Havlíčkova Brodu zablokovalo na půl hodiny frekventovanou silnici I/38. Žádají vybudování obchvatu města. (1. červen 2011) | foto: Petr Lemberk, MAFRA

"Kvůli obchvatu extra zasedala komise. Jenže to není ekonomicky životaschopná stavba. Ani po snížení nákladů se nedostane do příslušného koeficientu. Prospělo by mu, pokud by se na nákladech nad tento koeficient podílelo město nebo Kraj Vysočina," tlumočila informace zastupitelům ředitelka jihlavské správy Ředitelství silnic a dálnic Marie Tesařová.

V praxi to znamená, že ministerstvo dopravy bude zvažovat úplné pozastavení příprav. Situaci by mohlo změnit rozhodnutí města nebo kraje, že do projektu vloží stovky milionů korun. A to je téměř vyloučeno. Město tolik peněz nemá, kraj takový postoj odmítá.

"Současná vláda čím dál více přehazuje své starosti na bedra měst a krajů. My máme co dělat, abychom se postarali o zhruba čtyři a půl tisíce kilometrů svých silnic. Investovat do 420 kilometrů státních silnic rozhodně nechceme," vzkázal krajský náměstek pro oblast dopravy Libor Joukl.

Pro stát obchvat nebude přínosem

Pro stát však brodský obchvat nebude podle posledních měření přínosem. Za jednu a půl miliardy neodvede z města tolik dopravy, kolik by bylo potřeba. Oproti současnému průjezdu Lidickou a Masarykovou ulicí se nezkrátí čas jízdy.

Problémem je i stávající severovýchodní obchvat, který vede přes křižovatky a kruhové objezdy, dopravu na něm brzdí omezení na 70 a 50 kilometrů v hodině. "Stávající obchvat je dobré řešení pro Brod, ale pro jihovýchodní část je spíš problémem," přiznala Tesařová.

Fotogalerie

"Chtěli bychom se chytnout alespoň něčeho. Nebylo by možné obchvat stavět postupně alespoň po částech?" přemýšlel radní Libor Honzárek. Vrátil se tak k jedné z minulých variant.

Že obchvat citelně chybí, je zřejmé

Ani ta ale podle Tesařové není možná. Obchvat by měl opustit jednu silnici a na tu se pak vrátit. Investovat do přeložky, která spojí silnici první třídy s okresní komunikací, už nebude ministerstvo chtít vůbec.

Přestože jihlavské ŘSD jmenovalo brodský obchvat svou nejdůležitější prioritou na Vysočině, nedostane letos na nové investice, vyjma mimoúrovňové křižovatky v Pávově, žádné peníze. Do budoucna tak počítá spíš s generální opravou stávajícího průtahu.

Že obchvat chybí, se ukazuje i teď při uzavírce mostu v Dolní ulici. Po klidnějším pondělku přišel v úterý ráno kolaps. V Masarykově ulici auta stála, už tak kritickou situaci ještě zhoršila nehoda tří aut na mostě u Billy, u níž zasahovali policisté i hasiči.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Hrozilo, že most spadne. Nečekaně tak zavřel hlavní tah u Ždírce

Nepříjemné překvapení si Ředitelství silnic a dálnic nachystalo řidičům, kteří pro své cesty využívají hlavní silniční tepnu číslo 34 u Ždírce nad Doubravou....  celý článek

Nehoda, při které Porsche Cayenne narazilo do stojícího kamionu v koloně na D1....
Porsche se zaklínilo pod kamion a řidič zemřel, policie hledá svědky

Smrtelná nehoda, při níž se v úterý na dálnici D1 zabil slovenský řidič v luxusním SUV Porsche Cayenne, není objasněná. Policie hledá svědky kolize, po níž vůz...  celý článek

(ilustrační snímek)
Na Vysočině se množí krádeže a ničení dopravních značek

Zbytečné bloudění po regionu, ale také například různé nebezpečné dopravní situace. To všechno mají na svědomí zloději a vandalové, kteří v posledních týdnech...  celý článek

Vyfoťte, vystavte, prodejte
Vyfoťte, vystavte, prodejte

Prodávejte jednoduše přes mobilní aplikaci Bazar eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.