Vizualizace stavby sedmipatrové kancelářské budovy ve Vrchlického ulici v Jihlavě.

Vizualizace stavby sedmipatrové kancelářské budovy ve Vrchlického ulici v Jihlavě. | foto: Tulip Real Estate Invest

Jihlava získá moderní budovu se šikmou střechou

  • 2
Ke konci roku by se měla v Jihlavě začít stavět moderní, sedmipatrová budova se šikmou střechou. Kromě kanceláří bude mít v přízemí i restauraci a dva obchody, ale i parkoviště pro 90 aut. Stavba je však kontroverzní svou výškou vzhledem k rodinným domům v sousedství.

Investorem je společnost Tulip, která si pro budovu vybrala místo ve Vrchlického ulici, v blízkosti tunelu a obchvatu krajského města. Dostala jméno Triangl.

Majiteli rodinného domu v okolí se nelíbí, že stavba nerespektuje svým rozměrem kontext okolí. "Když si lidé lokalitu pro stavbu rodinného domku vybírali, žádný podobný projekt v sousedství nefiguroval," namítl Zdeněk Karafiát, majitel rodinného domku v sousedství.

"V okolí je nízkopodlažní zástavba, ale navazující zástavba směrem k centru města se velikostí dorovnává k tomuto záměru," řekla Jana Matoušková ze stavebního úřadu. V nejvyšším místě se totiž má sedmipatrová budova šikmou střechou postupně snižovat až na čtyři podlaží.

Podle architekta Trianglu Tomáše Nováka projekt ustál i nejnáročnější posouzení vlivu na životní prostředí, takzvanou velkou EIA. Investor musel zajistit hlukovou studii a také míru zastínění okolních pozemků. "Bez toho by EIA nemohla být vydaná," ujistil Novák.

Zdeňku Karafiátovi se také nelíbilo, že lidé budou mít při pohledu z okna a ze zahrad kancelářskou budovu stále na očích. Tomu by podle Nováka částečně měla zabránit i plánovaná zelená bariéra stromů a keřů na hranici pozemku kancelářské budovy.

Budova mohla být ještě větší

Investor s ohledem na okolí původní představy výrazně seškrtal. "V původním plánu byla budova asi dvakrát tak větší," připomněl Tom Höll, zástupce investora společnosti Tulip.

Vizualizace stavby sedmipatrové kancelářské budovy ve Vrchlického ulici v Jihlavě.

Původně měl Triangl kopírovat trojúhelníkovitý půdorys pozemku. "S ohledem na okolní zástavbu ale nakonec investor projekt zredukoval pouze na stavbu podél Vrchlického ulice," řekl Novák.

Se stavbou ani jejím plánovaným parkovištěm pro 91 aut nemají problém ani hygienici. Ti posuzovali vliv stavby na dopravu v okolí.

"Plánovaný komplex by neměl na lokalitu z hlediska hlučnosti a výfukových zplodin mít výrazný vliv. Samozřejmě až v rámci provozu je pak nutné posoudit, zda tomu tak skutečně je, nebo není," řekl krajský hygienik Karel Smejkal.

Stavba budovy si vyžádá i dopravní změnu - ve Vrchlického ulici vznikne pro auta jedoucí směrem z Doliny k centru města nový odbočovací pruh, směřující na parkoviště komplexu.