„Momentálně je to nejhorší místo ve městě. Ve špičce tam s trolejbusy nabíráme zpoždění okolo šesti minut,“ popsal své zkušenosti řidič jihlavského dopravního podniku Marek Řezáč.
Původní záměr radnice byl takový, aby takzvaný BUS pruh vedoucí od křižovatky u zoologické zahrady přes Brněnský most až k City Parku vznikl do konce letošního roku. Jenže vše se protahuje.
„Správa a údržba silnic nám řekla, že zatéká do závěrů na mostě a je třeba to opravit. Začali s tím až v říjnu, a proto jsme nemohli zatím dělat značení na silnici, aby nám ho nerozbili. Očekávám, že letos to už nestihneme,“ přiblížil potíže vedoucí odboru dopravy na jihlavské radnici Ján Tinka.
Do budoucna se počítá s tím, že se pruh protáhne kolem obchodního centra City Park až ke křižovatce se Znojemskou ulicí. Silnice se v těchto místech ovšem musí rozšířit.
„Projekt už je připravený, momentálně řešíme majetkové záležitosti,“ uvedl Jaroslav Vymazal, náměstek primátora zodpovědný za dopravu. Magistrát totiž delší dobu nemohl dohledat vlastníky pozemků v sousedství středověkých hradeb.
První speciální BUS pruh vznikl v Jihlavě na konci letošního srpna v Havlíčkově ulici. I když někteří zběžných řidičů ho ještě příliš nerespektují, šofér dopravního podniku Marek Řezáč si ho pochvaluje. „Pro městskou hromadnou dopravu jde určitě o dobrou věc. Provoz v Havlíčkové ulici se tím pro nás zrychlil,“ přikyvuje.
Jihlava do budoucna uvažuje o tom, že by BUS pruh určený jen pro trolejbusy a autobusy „ukousl“ část vozovky v Pražské ulici ve směru od Kauflandu do centra.