Inspektoři prověřovali, zda firma názvem kávy neklame spotřebitele, kteří žijí v domnění, že kupují český produkt od výrobce z Jihlavy. Došli k závěru, že ke klamání spotřebitele v tomto případě nedochází.
"Předmětné zboží Jihlavanka, Staročeská směs a Jihlavanka Extra Special je označeno textem Vyrobeno v EU,“ vysvětlil mluvčí inspekce Michal Spáčil. Spotřebitel podle daného údaje ví, že káva byla vyrobena v Evropské unii, a nemusí to tedy nutně být pouze v České republice.
"I po převedení výroby do dceřiných závodů v okolních zemích před šesti lety se Jihlavanka vyrábí podle stejné osvědčené receptury,“ brání značku mluvčí firmy Tchibo Eva Kadlecová.
Mluvčí inspekce připustil, že by přesnější označování potravin co do země původu bylo přínosem pro spotřebitele. Vývoj tímto směrem by mohlo přinést připravované nařízení Evropského parlamentu, které začne platit od roku 2014. To bude firmám nařizovat označit na výrobku konkrétní zemi původu, a to navíc větším písmem než dosud.