Už v neděli večer se do provozuschopného stavu vrátila trať z Jihlavy do Luk nad Jihlavou. Od pondělního rána jezdí vlaky až do obce Bransouze. Tam musejí lidé přesednout na autobusy. Rychlíky jsou stále nahrazovány na celé trase mezi Jihlavou a Okříškami.
Nehoda, která trať mezi Jihlavou a Okříškami uzavřela, se stala v pátek dopoledne. Mimo koleje se ocitla parní lokomotiva a pět vozů. Příčinou vykolejení byla zřejmě technická závada na historickém voze, vyšetřování nehody ale potrvá delší dobu.
Souprava byla zapojena za manipulační vlak a směřovala na víkendovou akci do Slavonic. Správa železniční a dopravní cesty zjistila, že vlak dvakrát vykolejil už v úseku mezi stanicemi Okříšky a Bransouze. Zpět na koleje se dostal vždy na železničním přejezdu.
Třetí vykolejení bylo zaznamenáno za železniční stanicí Luka nad Jihlavou. Na výhybce na trati vůz opět nakolejil a k poslednímu vykolejení došlo před železniční stanicí Jihlava.
Ulámané šrouby a zničené pražce
Mimořádná kontrola pak odhalila poškození zhruba 4 000 svěrkových šroubů a další poškození infrastruktury trati. "Trať je výrazně poškozena. Objevili jsme tam ulámané šrouby a poničené pražce. Vše se bude muset vyměnit," uvedl mluvčí Správy železniční dopravní cesty Tomáš Drvota
Po prohlídce byla v devětadvacetikilometrovém úseku zavedena výluka a ihned se začalo opravami. Podle informací MF DNES na nich pracuje na čtyři desítky lidí a vyměnit se musí asi šestnáct tisíc šroubů. Škoda na trati se odhaduje na 600 tisíc korun, stejná je i na lokomotivě.
Kromě dopravních komplikací zrušila nehoda parní lokomotivy víkendový program Parního léta. "Mašina je vyřazena. Snažíme se alespoň sehnat náhradní lokomotivu a odjet program o dalších víkendech," řekl Jan Vyhlídal z telčských místních drah.
České dráhy akci odříci nechtějí. "V jednání je parní lokomotiva Skaličák z Brna s vagóny, kterým se říká rybáky," uvedla mluvčí Kateřina Šubová. Přesnější informace by měly být k dispozici v závěru týdne.