Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Historický vlak vážně poškodil trať, výluka potrvá nejméně do čtvrtka

  13:15aktualizováno  13:15
Plně obnovit provoz na železniční trati z Jihlavy do Okříšek, kterou v pátek před polednem poničila vykolejená parní lokomotiva, bude těžší, než železničáři původně počítali. Dráhy zatím počítají s plným obnovením provozu vlaků ve čtvrtek večer.

Vykolejená historická lokomotiva u Jihlavy | foto: Policie ČR

Už v neděli večer se do provozuschopného stavu vrátila trať z Jihlavy do Luk nad Jihlavou. Od pondělního rána jezdí vlaky až do obce Bransouze. Tam musejí lidé přesednout na autobusy. Rychlíky jsou stále nahrazovány na celé trase mezi Jihlavou a Okříškami.

Nehoda, která trať mezi Jihlavou a Okříškami uzavřela, se stala v pátek dopoledne. Mimo koleje se ocitla parní lokomotiva a pět vozů. Příčinou vykolejení byla zřejmě technická závada na historickém voze, vyšetřování nehody ale potrvá delší dobu.

Souprava byla zapojena za manipulační vlak a směřovala na víkendovou akci do Slavonic. Správa železniční a dopravní cesty zjistila, že vlak dvakrát vykolejil už v úseku mezi stanicemi Okříšky a Bransouze. Zpět na koleje se dostal vždy na železničním přejezdu.

Třetí vykolejení bylo zaznamenáno za železniční stanicí Luka nad Jihlavou. Na výhybce na trati vůz opět nakolejil a k poslednímu vykolejení došlo před železniční stanicí Jihlava.

Ulámané šrouby a zničené pražce

Mimořádná kontrola pak odhalila poškození zhruba 4 000 svěrkových šroubů a další poškození infrastruktury trati. "Trať je výrazně poškozena. Objevili jsme tam ulámané šrouby a poničené pražce. Vše se bude muset vyměnit," uvedl mluvčí Správy železniční dopravní cesty Tomáš Drvota

Po prohlídce byla v devětadvacetikilometrovém úseku zavedena výluka a ihned se začalo opravami. Podle informací MF DNES na nich pracuje na čtyři desítky lidí a vyměnit se musí asi šestnáct tisíc šroubů. Škoda na trati se odhaduje na 600 tisíc korun, stejná je i na lokomotivě.

Kromě dopravních komplikací zrušila nehoda parní lokomotivy víkendový program Parního léta. "Mašina je vyřazena. Snažíme se alespoň sehnat náhradní lokomotivu a odjet program o dalších víkendech," řekl Jan Vyhlídal z telčských místních drah.

České dráhy akci odříci nechtějí. "V jednání je parní lokomotiva Skaličák z Brna s vagóny, kterým se říká rybáky," uvedla mluvčí Kateřina Šubová. Přesnější informace by měly být k dispozici v závěru týdne.

Autoři: , , ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Tři zaniklé vsi nemívaly veliké kostely, jen malé kaple, jež patřily pod...
Politici podporují dostavbu Dukovan a pak vydělávají na akciích ČEZ

Jedni politici z Vysočiny sedí v krajském zastupitelstvu, které letos podpořilo záměr stavby nových bloků dukovanské jaderné elektrárny, a zároveň si na...  celý článek

(ilustrační snímek)
Po dálnici D1 se motal opilec, o kus dál se projížděl muž na babetě

Policisté na Vysočině vyjížděli během uplynulého týdne hned ke dvěma případům, kdy se na dálnici D1 pohyboval někdo, kdo tam neměl co dělat. Dálnice je určena...  celý článek

Na humpolecké autobusové nádraží budou lidé ještě nějaký čas chodit. Výstavba...
Na přesunu nádraží ICOM trvá, po průtazích však přišel o investora

Největší dopravce na Vysočině, společnost ICOM transport, vlastní autobusové nádraží v Humpolci. Už roky se ho snaží přestěhovat, zatím však marně. Ani město...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.