Věčně plná parkovací místa v havlíčkobrodské Pražské ulici.

Věčně plná parkovací místa v havlíčkobrodské Pražské ulici. | foto: Petr Lemberk, MAFRA

Havlíčkův Brod hledá cesty k lepší dopravě, opozice tlačí na obchvat

  • 0
Nové vedení Havlíčkova Brodu si stanovila své cíle: hodlá sestavit a schválit nový územní plán a co nejvíce se přiblížit k jihovýchodnímu obchvatu. Zamýšlí také o veškerém dění informovat veřejnost.

Do plánovaných oprav byla zahrnuta i obnova širšího centra města včetně parku Budoucnost. "Dopředu jsme avizovali, že na to nebudeme nikterak spěchat. Chtěli jsme na všechno mít dostatek času, abychom prohlášení připravili skutečně tak, jak chceme," řekl starosta Jan Tecl (ODS).

Radní slibují, že budou co nejvíc využívat evropské, státní i krajské fondy ke spolufinancování investičních akcí. "Chceme, aby naše hospodaření vytvořilo dobrou pozici pro naše následovníky," uvedl Tecl.

Konkrétně se v Brodě zaměří zejména na zlepšení dopravní situace na hledání místních propojení, pomocí nichž by se řidiči vyhnuli kritickým křižovatkám.

Dalšími prioritami pro koalici bude rozšiřování pozemků pro novou bytovou výstavbu i dokončení přeměny areálu kasáren u letiště v průmyslovou zónu.

Opozice tlačí na obchvat

Začít by měla rekonstrukce Smetanova náměstí a ulic v širším centru, a to i včetně revitalizace parku Budoucnost. "Je to líbivě napsáno. Ale spousta věcí je nereálných," komentoval prohlášení Jan Míka z opoziční ČSSD.

"Je to všechno velice obecné, z konkrétních akcí tam jsou vyjmenovány jen ty, které se už minimálně připravují. Nikde není napsáno, kde se na to vezmou peníze a kolik," podivuje se Zdeněk Kopecký (ČSSD).

Míkovi se pak konkrétně nelíbí už stať o šetrném hospodaření města, což dokládá na příkladu letošního rozpočtu s deficitem 130 milionů. "Kdybychom takhle pokračovali, město padne," obává se.

Upozorňuje i na špatně koncipovaná parkoviště, obchvat, který je i podle ministerstva dopravy v nedohlednu, a katastrofální zimní údržbu.