Den železnice v Jihlavě

Den železnice v Jihlavě | foto: Anna Vavríková, MAFRA

Dráhy lákají zákazníky, ukazují stroje a cestující vozí za korunu

  • 0
České dráhy se snaží zvýšit tržby a nalákat nové zákazníky. Pomoci jim k tomu měl nejen sobotní Den železnice v Jihlavě. Na 7. říjen dopravce chystá jízdy za minimální možnou cenu, jízdenka z Havlíčkova Brodu do Jihlavy vyjde cestující na korunu.

Když železničáři vytáhnou ze svého depa staré drezíny nebo lokomotivy, je o cestu vlakem velký zájem. Potvrdil to sobotní Den železnice v Jihlavě a Havlíčkově Brodě.

"Chodily stovky návštěvníků," potvrdila Lenka Horáková, ředitelka krajského centra osobní dopravy Českých drah.

Sobotní Den železnice připomněl událost z roku 1825. Na konci září toho roku vyjela na svou první cestu lokomotiva nesoucí označení Locomotion No. 1. Šlo o vynález George Stevensona.

Den železnice v JihlavěDen železnice v Jihlavě

Průkopnický vlak spojil britská města Stockton a Darlington, čímž vznikla první parostrojní železnice na světě. Návštěvníci jihlavského hlavního nádraží si například mohli během sobotního Dne železnice prohlédnout automatizované řídicí centrum a některé lokomotivy.

"Máme tady pantograf na opravu trolejí. Využívá se na trati mezi Jihlavou a Horní Cerekví. Často se tam něco opravuje, dělá se tam i běžná údržba," přiblížil Jan Matějka z firmy SŽDC.

Lokomotivu pro posuny prezentovala na nádraží jihlavská lokomotivka. Podobné stroje vyrábí například pro doly na severu Čech.

Sleva bude příští měsíc, v jiných regionech se osvědčila

Další velkou akci připravují České dráhy na čtvrtek 7. října. Mezi Havlíčkovým Brodem a Jihlavou budou vlaky vozit cestující za korunu.

"Trať z Jihlavy do Havlíčkova Brodu patří k těm nejvíce využívaným v kraji. Má také dostatečnou kapacitu vozů. Rádi bychom tam získali nové cestující," řekla mluvčí Českých drah Kateřina Šubová.

Podobné akce za korunu udělaly dráhy už i v jiných regionech. "Při liberecké akci se prodalo 728 jízdenek za jednu korunu, což byl výrazný nárůst oproti jinému úterý. Stejně úspěšné to bylo i v budějovickém regionu. Zde si koupilo výhodnou jízdenku 440 cestujících," zhodnotila mluvčí Šubová.

Stejné propagační akce uspořádaly České dráhy i na jaře a prý se osvědčily.

Na lince z Milovic do Prahy mají nyní o 60 procent více cestujících a měsíční tržby se zvedly o sto tisíc korun. Dalším příkladem je trať ze Šumperka do Olomouce, kde stoupl počet zákazníků o třetinu.