Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Most a dálnice. Na řidiče čekají u Velkého Meziříčí dvě velké pasti

  11:23aktualizováno  11:23
Největší dopravní komplikace na Vysočině v této stavební sezoně „slibuje“ Velké Meziříčí a okolí. Důvod je prostý: rekonstrukce dvou úseků na dálnici D1 a stavba nového mostu u pošty v centru Meziříčí, která si vyžádá úplnou uzavírku průtahu městem.

Ilustrační snímek | foto: Ladislav Němec, MAFRA

„A bude toho víc. Spoléháme proto na vstřícné jednání s ministerstvem dopravy. A taky na konec špatných rad v éteru některých rádií v rámci dopravního zpravodajství. Řidiče vyzývají, aby problémy na D1 objížděli přes Meziříčí,“ říká meziříčský starosta Radovan Necid.

Seznam dopravních staveb a uzavírek v okolí Velkého Meziříčí není na tento rok zrovna krátký. Na dálnici D1 pokračuje oprava úseku od exitu 141 Velké Meziříčí-západ až po exit 134 Měřín. Krátkodobě budou kvůli opravám mostů uzavřeny rovněž silnice, kterými lze dálnici podjet, konkrétně cesty na Kochánov, Lavičky a Netín.

Aby toho nebylo málo, spouští se oprava dalšího úseku na dálnici D1 v okolí města - od exitu 146 Velké Meziříčí-východ až po exit 153 Lhotka. Od dubna bude ještě uzavřen nadjezd u Tasova.

Půlrok velkých objížděk

Tím by se vyčerpal soupis prací, jež souvisejí pouze s dálnicí. K nim je však potřeba připočíst velkou opravu silnice z Velkého Meziříčí do Tasova, která bude od 1. dubna do 30. června uzavřena.

A největší zásah přijde pravděpodobně od června. „Kvůli pracím na mostě u pošty v centru Meziříčí bude úplně uzavřena silnice II/602. Jde o hlavní průtah městem ve směru Brno - Praha a tvoří také objízdnou trasu dálnice,“ předeslal starosta Necid, co řidiče čeká.

Mluvčí Kraje Vysočina Jitka Svatošová uvedla, že práce na mostě u pošty by mohly začít na přelomu jara a léta.

„A pokud vše půjde podle harmonogramu, mohlo by být hotovo do konce roku, kdy bychom rádi most zprovoznili,“ sdělila.

Opatrný tón v jejím vyjádření je po zkušenosti ze sousední Třebíče namístě. Tam taky kraj loni na jaře začal pracovat na frekventovaném mostě a místo předpokládaného zprovoznění do půl roku se termín i vinou chybného projektu o dalšího půl roku posunul.

Most u pošty v Meziříčí je téměř jediným spojovacím místem mezi východní a západní částí města.

„Znamená to půl roku velkých objížděk. A pokud v tom období na dálnici vyvstane jakýkoliv problém a nějaký ‚rozhlasový odborník‘ zase nezvládne svoji práci a nažene řidiče k nám do Meziříčí, máme na krku ucpané město, protože řidiči vjedou do absolutní pasti,“ upozornil starosta s tím, že objížďky povedou sídlištěm.

Necid rovnou radí, aby řidiči, kterým se zkomplikuje průjezd po dálnici D1 poblíž Meziříčí, zvolili objízdnou trasu směrem na Ostrov nad Oslavou.

Velké Meziříčí, jak už bylo řečeno, leží na krajské silnici II/602 v těsné blízkosti dálnice D1. Poloha města v hlubokém údolí znamená, že veškerý provoz na silnici II/602 musí mířit centrem města a neexistuje žádná přijatelná objízdná trasa.

Požadavek na úsekové měření a neplacenou D1

„I za normálního provozu jde o vážný problém, který se snažíme řešit. Velké Meziříčí je pilotním místem Vysočiny pro dynamické vážení kamionů, jsme také prvním městem na Vysočině, jež zavedlo zákaz vjezdu tranzitní nákladní dopravy, budujeme kruhové objezdy a podobně,“ vypočítal Necid.

Jakýkoliv problém na dálnici D1 poblíž města ovšem znamená i na hodinu ucpaný průjezd Meziříčím.

Loni v listopadu Meziříčští zažádali na ministerstvu dopravy o zavedení úsekového měření v opravovaných úsecích dálnice D1 v blízkosti města.

Slibují si od toho, že radary přinutí řidiče při průjezdu zúženou dálnicí více respektovat povolenou rychlost. A tím pádem se sníží počet dopravních nehod a situací, které by šoféry nutily sjíždět z dálnice a ucpávat objízdné trasy a obce i města v okolí.

Z odpovědi, kterou meziříčská radnice obdržela od ministra dopravy Dana Ťoka, vyplývá, že na její požadavek vládní úředníci přistoupí.

„Počítáme od dubna s úsekovým měřením na dálnici D1 v úseku exit 134 Měřín - exit 141 Velké Meziříčí-západ. Samotné měření probíhá v režimu dva plus dva jízdní pruhy. Pokuty vyplývající z měření jsou samozřejmě příjmem obce,“ reagoval ministr Ťok.

Meziříčská radnice ještě usiluje o to, aby byl v budoucnu úsek D1 mezi oběma exity poblíž města zbaven povinnosti mít u malých aut dálniční známku.

„To by značně ulevilo přehlcenému centru města mimo jiné v době, kdy by se tam prováděly rekonstrukce hlavních ulic,“ řekl starosta Necid.





Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.