- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Studijní třídy a zvláštní školy už tu byly a bylo to prý špatně. Nebo už zase ne?
Nevadí komunistům, ale komunistovi - jsem také zastupitel za KSČM a naopak tento počin vítám. Mám totiž alespoň přibližnou představu co za problémy přináší školní docházka mimořádně talentovaného dítěte.
Nápad to není špatný, i když Marksové by se to určitě nelíbilo. Jen mi to od první třídy přijde trošku brzy, spíš bych to viděla dejme tomu tak od třetí.
Osobně si myslím, že je lepší začít od první třídy. Neboť už v první třídě nadané dítě umí počítat třeba do 1000 sčítat a odčítat ,malou násobilku, psát a obstojně číst. Naopak druhé dítě nebude umět skoro nic. Tomu nadanému to bude stačit při normálním přístupu třeba do vámi zmíněné třetí třídy. Do té doby akorát zleniví, protože mu to jaksi bude stačit a nebude se muset extrémně učit. Takhle se bude jeho při správném vedení učitele dále rozvíjet a bude to daleko lepší.
Že to vadí bolševikům, to chápu, ti by byli nejradši, kdyby byli všichni stejně blbí. Ale proč to vadí ODS?
na prvním stupni školy jsme měli kombinované třídy. V první třídě jsem seděla v lavici s druhákem, napovídala jsem mu. Ve druhé třídě jsme byli se čtvrťáky, sice jsem sledovala obojí výuku, ale ze 4. jsem nepochytila všechno, chyběly některé znalosti třetí třídy. Ve třetí třídě jsme byli opět v kombinaci se 4, takže jsem si doplnila současně třetí i čtvrtou třídu. No a návštěva čtvrté třídy, znova totéž po tři roky, už byla úplná ztráta času.
Podle mého osobního názoru naopak podporuje elitářství a složité vztahy mezi dětmi, když jsou v jedné třídě "chytřejší" a "hloupější". Jedni se nudí a druzí zažívají neúspěch. Úspěšní mohou mít nos nahoru a neúspěšní jim to mohou vracet v šikaně. Přikláněla bych se k tomu, aby děti měly individuálně stanovenou výuku tak, že na některé předměty chodí do náročné skupiny, a na některé do základní skupiny, podle toho, co jim jde líp a co hůř.
No, ale to pak zalezi na koncepci vyuky. Pri tradicnim pojeti asi ano, pokud to uz koncipujete jinak, ve spolupraci, naopak se tam deti setkavaji s tim, ze kazdy je nadany na neco jineho. Nekdo to, jiny ono, a neni treba porovnavat, kdo je "chytrejsi" a kdo "hloupejsi"
Intelekt taky neni vsechno, bohuzel je to to jedine, co je v tradicnim modelu valorizovano
Chápu, že komunisté a ODS se nemohou smířit s tím, že existují chytré děti ...
komunisté jsou rovnostáři, ale u ODS spíše hádám na osobní názor konkrétních lidí, protože to není jednoznačné téma.
že to vadí komoušům se ani nedivím...
Jak se tahle myšlenka slučuje s principem inkluze ?