Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

D1 na Prahu byla uzavřena. Dodávka nedobrzdila a zranilo se devět lidí

Dálnice D1 na Vysočině byla kvůli vážné nehodě několik hodin uzavřena. Na 125. kilometru ve směru na Prahu se srazila dodávka a kamion. Tři vrtulníky a několik sanitních vozů odvezlo devět zraněných. Policisté dopravu odkláněli v Měříně, zpět se vozy vraceli až u Jihlavy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R51o83b81e42r51t 29H28o96m67o28l66k72a 2600712322281

Kolony jsou tvořené hlavně tím omezením na 80. Být tam 110 a více řidičů na úkor točvolantů, tohle by se nedělo...

0/0
5.4.2017 7:02

M31a17r12e52k 69H27r82u98b19y 6377562311908

Nojo, D1 je orisek i pro cizince z divokeho vychodu. Dobra prace, RSD, neprojdou:-P

0/0
4.4.2017 23:03

F82r78a22n59t62i64š63e38k 27S98c58h61l75i46c48h45t30s 9585102621425

Jel jsem do Čech z Olomouce. Měl jsem na výběr - po D1 nebo po 35 a 34.

Přes Svitavy a Vysočinu pak naprostá pohoda, minimální provoz., D1 v Humpolci již taky. Díky Bohu! Ale, už aby byla paralelní D35!

"Buduje" se to 30 let a bohužel, zatím nic!

0/0
4.4.2017 20:44
Foto

J87i97ř74í 75D19v33o10ř82á33k 5245719950158

A všíchni inteligenti sjeli z D1 už před Velkým Meziříčím. A přes město jeli hodinu.

+1/0
4.4.2017 17:39

P84e49t54r 22B96á17č67a 8895136185525

Objizdet dalnici pres VM je vzdycky velice inteligentni pocin.

Zacpou cely mesto, nehnou se tam ani ti co tam musi jet a ve vysledku tam prostoji jeste dele.

0/0
4.4.2017 19:37

L90i93b80o44r 62F87i77l56á68k 6581936790469

Tak ta dodávka určitě není devítimístná.

0/0
4.4.2017 17:14

P83e52t41r 62B54á93č84a 8865646695615

Zase ti cizinci Rv

+1/0
4.4.2017 16:49

S97t90a17n61d92a 93D51o84l89e31ž84a25l 9513656290446

V těchto případech by možná pomohl lepší přístup dopravní policie, kdyby na těchto úsecích (zpomalení ) byla vidět, místo kontrol na výjezdu či příjezdu z Jihlavy viz. ul. Humpolecká.

Dopravní" pomáhat a chránit " by se vůbec mohla více exponovat na krizových místech , hlavně mimo obce ( plná čára, vzdálenost mezi vozidly), a ne měřit rychlost těsně u značky obce.

+1/−4
4.4.2017 16:26

R45o24s37t55i89s68l17a38v 53C75a14h45a 8185331650352

A jak pomuze pocicajt, kdyz dodavkar necumi na cestu?

+3/0
4.4.2017 16:33

P33e29t45r 71B79á26č63a 8735166185895

Kdyz nejake moldavan cumi kdo vi kam, tak v techto pripadech nepomuze vubec nic.

+2/0
4.4.2017 16:49

S98t37a88n96i34s59l48a71v 36O23u70l39e82h78l18a 9260899168754

Po dálnici jezdím denně do práce z Měřína do Jihlavy a zpět. Kolem nehody jsem jel, když jsem se z práce vracel. Souhlasím, že každý řidič musí dodržovat vzdálenost a dávat pozor co se před ním děje, no zkrátka být stoprocentně soustředěn na řízení ještě když veze spoustu dalších lidí a naše D1 vypadá tak jak vypadá. Chápu, že se musí dálnice zrenovovat, když je již po stavu životnosti, ovšem dnes když jsem jel z Jihlavy jsem si všiml, že asi na 121 km ve směru na Prahu stálo velké dálničářské auto a kolem byly kužely. Přišlo mi to dost necitlivé, dělat další omezení, když jsou již zúžené renovované úseky od Jihlavy 112 km po Velký Beranov 119 km a pak 134 Měřín do 144 Velké Meziříčí. Každý zde nabere ztrátu času a pak se to mezi těmito úseky snaží dohnat a když je ještě tam další nečekané omezení je neštěstí hodně blízko.

0/0
4.4.2017 16:22

P66e65t58r 90B32á30č57a 8635296595635

Tem je to uplne ukradeny, ti si rozbali nadobicko, jsou tam tri a 5-7km dalnice stoji, bezna praxe u Brna, kdyz se tam motaji kolem svodidel.

+2/0
4.4.2017 16:51
Foto

A49l80e78š 91H38o25d85i16n21a 9580839928974

nedávat dostatečně pozor + nedodržovat bezpečnou vzdálenost ("já to zvládnu") = smrtelná kombinace

+7/0
4.4.2017 15:58

J58i16r88i 11B18o46r82o10v42y 7327586507453

Vyškov směr Brno mezi Vyškov-západ a Rousínov; havarované vozidlo; na 125,5 km; Platnost do 4. 4. 2017 15:35 hodin - 4.04.2017 14:23

Brno směr Vyškov mezi Holubice a Rousínov; havarované vozidlo; na 215 km; Platnost do 4. 4. 2017 14:15 hodin - 4.04.2017 14:16

Více na http://www.zk4.cz/7G

0/0
4.4.2017 15:56

P76a76v94l28a 22K72v73a88p60i90l49o91v40á 7829938274817

Dodávka nedobrzdila, jak jinak. 90% nehod na dálnici je způsobeno nedodržením bezpečné vzdálenosti, a ještě v kombinaci s předjíždějícími kamiony. Jsem na dálnici několikrát týdně tedy opravdu hodně. Bezpečnou vzdálenost nedodržuje tak 80% řidičů. Já jezdím s odstupem min. 100 m. Pokud jedu už v kolně pomaleji, vzdálenost zmenším, ale i když jedu krokem, nejdu pod 20 m. Velmi často jsem terčem nepochopení problikávajícíh řidičů. Zvláštní je, že to policii nechává v klidu. Přitom by při současných technických možnostech nebylo složité to pokutovat. Jak kamiony, tak vzdálenost. Jde to natočit a pak použít ke stíhání. Pokuty za to jsou minimální, body žádné. No ale měřit rychlost je nejjednodušší ....

+10/−2
4.4.2017 15:27

T72o59m80á73š 24K68u62c21h22a79ř 3487481558421

Jezdím po D1 denně. Průměrný dodržovaný rozestup je cca 1 sekunda, někteří si ale jedou úplně na nárazníku. Na druhou stranu ale musím konstatovat, že kdyby se dodržovalo na D1 pravidlo dvou sekund, tak se provoz na D1 ve špičce kolem Brna zastaví a zablokují se nájezdy a následně i celé Brno, protože se na D1 jednoduše nevlezeme. :-/

+2/−4
4.4.2017 15:38

R87o79s29t39i44s62l65a80v 35C45a68h55a 8965601260162

IMHO v tomto pripade nebyly problem v malem rozestupu, ale v nepozornosti ridice dodavky, pokud tam bylo tolik zranenych. Nepredpokladam, ze by na konci kolony brzdil kamion se svou brzdnou drahou na posledni chvili. A pocet zraneni a vrtulniky tomu taky nasvedcuji - tj. ze to napalil v temer plne rychlosti do vyrazne pomalejsiho (nebo stojiciho kamionu). Kdyz je totiz rozestup maly a oba jakz takz jedou, tak rozdil jejich rychlosti neni velky.

0/0
4.4.2017 15:50

J10a16n 24T50a85r89a64b91a 4626176429179

V tom se zásadně mýlíte. Naopak, zvýší se propustnost, protože při větším rozestupu se zvyšuje rychlost kolony a především výrazně klesá kolísání rychlosti kolony.

+5/−1
4.4.2017 15:52

R98o92s35t49i14s57l60a21v 20C53a59h64a 8265911340442

To se mylite. Propustnost dalnice roste s klesajici rychlosti (do urcite urovne), pokud mluvime o poctu aut. Dvojnasobny rozestup totiz znamena polovicni pocet aut na danem useku. Ale urcite neni mozne pri dvojnasobnem rozestupu jet dvojnasobnou rychlosti. To je ostatne duvod, proc se chytrymi znackami omezuje rychlost na dalnici - aby se zvysila propustnost.

0/−1
4.4.2017 16:04

J14a68n 70T11a94r16a79b42a 4346146569979

Tak to už jste úplně mimo.

+2/0
4.4.2017 16:23

R24o36s76t36i30s57l80a41v 20C29a50h49a 8985141950562

Aha, opravdu? Pokud nizsi rychlost vede k nizsi propustnosti, pak by musely pred zuzenim vznikat kolony, ktere by se neustale prodluzovaly. Kupodivu, to zuzeni s 80 pojme vcelku dobre vsechna auta, ktera prijedou a to i v usecich, kde je mereni a tudiz vlevo skoro nikdo nepredjizdi a tudiz ani nejede.

0/−3
4.4.2017 16:32

R55o59s34t92i65s30l87a93v 46C40a22h92a 8235921240982

A tady mate odkaz na odborniky:

https://www.asb-portal.cz/inzenyrske-stavby/doprava/evropska-komise-inteligentni-dalnice-a-plovouci-vozidla

Liniové řízení dopravy je založené na sběru a vyhodnocování dopravních dat (intenzity, rychlosti a skladby dopravního proudu) na delším úseku komunikace a regulaci dopravního proudu změnou rychlosti pomocí proměnných dopravních značek typu B20a Nejvyšší povolená rychlost. Tato regulace má za úkol harmonizovat dopravní proud snižováním rychlosti, čímž se zvyšuje kapacita komunikace. Ta je nejvyšší pro rychlosti okolo 70 km/h.

0/0
4.4.2017 17:26

P11a62v96l82a 75K33v44a67p20i91l33o83v27á 7319118894207

No 1 sekunda je žalostně málo! a máte pravdu většina tak jezdí. To je při 130 km/h asi 36 m. Jak říkám jezdím normálně na 100 m (dva patníky). Na váš argument tvorby kolon vám odpověděl výborně pan Tabara. Kolony se tvoří právě kvůli nedostatečné plynulosti. Jen kvůli pitomýmu sekání trávy se může vytvořit kolona jen proto, že si ňákej JEDEN trouba chce prohlídnout traktůrek.

+2/0
4.4.2017 16:06

A33n85t74o79n62i41n 93C48h82a88l88o45u87p28k27a 8148506489460

Min. 100m? Tak to prosim jezdete jenom vpravo

+1/−1
4.4.2017 16:08

R17o22s79t32i24s65l82a73v 95C13a75h25a 8385311810882

To je ovsem brzdna draha pri normalnim pocasi....

0/0
4.4.2017 16:09

A16n49t29o47n31i12n 44C92h43a54l31o32u72p16k78a 8768826649820

A pred vama snad nekdo zastavi na místě??

+1/0
4.4.2017 16:13

R96o52s63t59i23s79l66a96v 44C16a73h59a 8245151390212

Nikdy jste nevidel kamion, ktery prorazil stredova svodidla a vjel do protismeru? Pokud to nakrosi pred auto jedouci pred Vami, tak Vam garantuji, ze ten pred Vami zastavi na miste. To je jen priklad. Situaci, kdy se tomu pred Vami stane neco, co ho zastavi temer na miste je docela dost.

+1/−2
4.4.2017 16:18

J64a31n 10T24a14r76a86b87a 4696446599119

Musíte jet vždy jen takovou rychlostí, abyste dokázal zastavit na vzdálenost, na kterou máte rozhled. Což platí nejen na horizontu, v zatáčce, ale i za jiným vozidlem. 2 sekundy jsou úzus, v Německu je stanoveno odstup v metrech = polovina hodnoty rychlosti v km/h, což je cca 1,8 sekundy.

Při 90km/h byste tedy měl udržovat odstup (2s) = 50m., Při 130km/h ca 70m.

+4/0
4.4.2017 16:27

J89a33k98u42b 73Š48a84f46a51n88d15a 7665637151101

100M? A z jaké rychlosti? Za 100km/h musíte zabrzdit pod 50m.

0/0
4.4.2017 16:38

R85o68s94t17i26s42l93a24v 54C81a49h77a 8305651740892

Brzdna draha je pod 50m, ale je potreba pripocist reakcni dobu.

Brzdna draha Fabie Combi: 42 m (http://www.repubblica.it/popup/servizi/2007/motori/frenata.html)

Reakcni doba je cca 1s, to je 28 metru.

A ted uvazte, ze cim tezsi naklad a horsi pocasi, horsi gumy, nespravne nahustene, atd. atd., tim delsi drahu potrebujete.

+2/0
4.4.2017 16:46

J78a29k65u16b 20Š17a41f85a74n30d92a 7685747261431

A ono to auto před vámi zastaví na fleku?

0/0
4.4.2017 16:51

R59o98s76t10i28s73l37a43v 67C94a19h53a 8595331690632

Uz jsem na to odpovidal jinde. Jsou situace, kdy skoro ano. A ono i po narazu, pokud jedete mezi odpadky, co z auta opadaly, se ucinost brzdeni zhorsuje.

+1/−1
4.4.2017 16:53

R79o75s98t36i46s97l97a88v 78C37a18h41a 8955491350482

Navic Chaloupka mluvi o jizde na dalnici, tam tedy, pokud to jde, jedu o poznani rychleji. Pri vyssi rychlosti roste rychleji brzdna draha (kvadraticky).

0/0
4.4.2017 16:47

J38a48k88u78b 52Š65a56f25a50n85d96a 7215117621801

Tak jestli jezdíte s odstupem 100m, OK. Ale nevnucujte to každému, toto už je extrémně velký rozestup. A 20m když popojíždíte (tedy rychlost do 10km/h) už je opravdu extrém. Kdyby jel takto každý, je propustnost silnice tak 1/4 a kolony by byly dost velké.

+1/−1
4.4.2017 16:40
Foto

J62a15r65o22m91í75r 89H95l61u10b86e30k 2906650944471

Stačí se dívat víc dopředu, nejen na koncová světla auta před Vámi. Pak nemusíte jet 100 metrů, ale bude Vám stačit dvacet a nikdo Vás nebude problikávat. Sledovat provoz periferně, ne jako kůň s klapkami na očích.

0/0
4.4.2017 17:21

P27a68v69l25a 21K43v89a21p23i29l82o84v60á 7119868874267

Jasně že sleduju. Mám najeto cca 800 tis., takže už

opravdu nějaký zkušenosti mám. Ale ani dálnice není bez horizontů, přes dodávku nevidíte, když za ní

pojedete 20 m a za kamion už vůbec ne. Mmch průměrná brzdná dráha bude tak cca 40 - 50 m plus min sekunda reakční rychlost, tj plus dalších 36 m to máte s rezervou mých 100. Když

pojedete 20 m za dodávkou a ona zastaví, jste na kaši a ten chytrák 20 m za vámi taky. A já budu dost naštvaná kvůli zácpě. Vy mi budete ukradenej.

0/0
4.4.2017 18:14
Foto

P55e54t36r39a 37Š43e72v48č51í37k78o65v44á 2644594556471

Zrovna u Měřína je zúžení... Paráda, a zase to tam nějakej borec prasil a teď to stojí.. Už tak je na D1 spousta omezení a pak se ještě přidá nehoda, takže když jedu někam na čas, abych si přidala tak 2 hodiny rezervu :(

0/−1
4.4.2017 15:20

L78a51d40i46s69l29a24v 54T97r71i92s14k44a 4605237970

Sám sebe se ptám, kdy už konečně novináři pochopí rozdíl mezi termíny "zranit se" a "být zraněn". Zranit se znamená, že si to zranění daná osoba způsobí sama svým přičiněním (například neopatrností atd.), zatímco být zraněn znamená, že dané osobě zranění způsobí svou činností někdo jiný.

Narazí-li tedy jedno vozidlo do druhého, potom osoby, které tuto srážku nezpůsobily byly "zraněny".

+3/0
4.4.2017 15:13

F13r45a20n68t17a 89T35i96m76a68n 7150218551770

K tomu bych ještě dodal, že žádný řidič nemá jediné právo zraňovat svou jízdou jiné osoby a skoro vždycky může za nehodu pouze ten řidič. Měl zranit pouze sebe. Jak k tomu přijdou ti ostatní, když nemůžou cokoliv dělat? Soudu se ten řidič, co to způsobil, asi nevyhne a osobně bych za toto takové řidiče zavíral na hodně dlouho.

0/0
4.4.2017 15:20

J64a33n 39Š22e31s44t57á79k 3848359219844

ale že jsou zranění marod, to pochopili jistě všichni čtenáři...

+1/0
4.4.2017 15:25

R38o70s78t43i17s76l64a66v 40C29a48h85a 8395881250422

A jak ma novinar pocitat, kolik lidi se zranilo a kolik jich bylo zraneno?8-o

0/−1
4.4.2017 15:25

V68a11š24k13o 97R29e17k69t74o31r 7389777501331

Může psát o zraněných. Do té množiny se vejdou jak ti, co se zranili sami, tak ti, kteří byli zraněni někým druhým.

+1/0
4.4.2017 15:29

R59o84s57t32i60s64l27a43v 61C37a55h88a 8475441830522

1) je to titulek

2) jsou i horsi veci, ktere novinari pisi

+1/0
4.4.2017 15:52

J82a41n 29T24a20r83a21b18a 4856196629199

ad 1) že je to titulek není omluva

ad 2) neprofesionalita a diletantství není měřitelné. Novinář je buď profesionál s kvalitním výstupem, nebo není. v CZ v 98+% není.

+2/0
4.4.2017 15:55

R67o84s48t85i25s17l69a63v 38C17a37h60a 8255351490852

ad 2) pak Vam nezbyva, nez ceska media zhusta ignorovat

0/0
4.4.2017 16:05

L56a19d81i71s84l32a48v 95T58r36i23s74k73a 4485467510

Novinář může psát o počtu zraněných a nebo o počtu lidí, kteří byli zraněni. Protože za srážku většinou může jeden řidič, bylo by použití výrazu "bylo zraněno xy osob" vhodnější, protože pokud máme celkem 5 zraněných, pak pravděpodobně těch, co byli zraněni je 4 nebo 5 a tedy více než těch, co se zranili (0 až 1).

0/0
4.4.2017 15:51

R11o17s74t75i88s69l72a39v 74C30a23h74a 8145681980832

jo jasne, berte to tak, ze je to titulek, ten musi byt kratky. 'D1 na Prahu' taky neni moc dobre vyjadreni....

0/0
4.4.2017 15:54

V44o34j61t75ě36c89h 34M45o45r51a37v88e92c 5935884886695

Přesně tak, už si toho všimnul i Oliva... :-/

https://www.novinky.cz/veda-skoly/417395-cestina-s-olivou-ono-se-zranilo.html

0/0
4.4.2017 15:25

L85a58d17i60s72l95a86v 46T51r96i64s18k72a 4915897370

Díky za odkaz. Je vidět, že nejsem sám, komu tento novinářský nešvar strašně vadí.

0/0
4.4.2017 15:45

R39o39s48t86i70s25l20a82v 38C39a47h41a 8835461790402

To byste mel rozporovat i toto: "se srazila dodávka a kamion"

Je to ve stylu 'samo se to....'

0/0
4.4.2017 15:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.