Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stát opět hledá trasu budoucího rychlovlaku. Na Vysočině zastavovat nemusí

Správa železniční dopravní cesty si nechá vyhodnotit všechny možné trasy rychlovlaku z Prahy do Brna - a hned na tři stupně rychlosti. Zastávka v kraji bude zřejmě jen v případě, když zvítězí „pomalejší“ varianta na 250 kilometrů v hodině, tuší radní Jan Hyliš. A to pouze jedna u Jihlavy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V64á24c13l59a40v 69D20e94m93e59l12e 6729847954275

1.4 už bylo tak zase za rok.Ale sen o rychlovaku je alespoň reálnější než jeho realizace.Pondolino je """narvané """ cestujícími a ostatní vlaky prázdné.

Rychlovlak v této podobě by pro náš stát měl smysl pokud by jízdné bylo na okolo současných cen což je nereálné tak zbývá jediná cesta _trať jako tranzitni pro rychlovlaky jinych.

0/0
2.4.2017 9:01

S58l57a33v35o79m31í81r 41Š90t49ě88p37á56n 1708154162264

Pokud to má v republice zastavit jen dvakrát, je škoda pozemků, které to zabere. Raději nižší rychlost a více zastávek, pokud už to musí být..... to bude více přínosem pro ČR než rekordní rychlost v naší minizemičce

0/0
6.3.2017 11:00

H88e80d41v55i91k56a 70O17c41h84t12á13b18c97o86v52á 5814109280

Pro kraj Vysočina žádný přínos, tak alespoň co nejmenší škody a ohrožení životního prostředí. Nejlépe pod zem...:-/

+1/0
5.3.2017 18:37

J38i58ř13í 57V33o33r62l70í13č22e48k 9897864423236

;-) ;-) v Jihlavě, Havlíčkův Brod ;-), ty zastupitelé žijí v 19 století. Takový spoj je určen pro spojení metropolí, vy "sedláci" a ne aby stavěl v kdejakých kotěhůlkách.

0/0
28.2.2017 5:49

R91i53c50h34a12r86d 26P92ů94ž29a 9770329910618

už jste někde ve světě byl a rychlovlakem jel? Navíc, co je u nás metropole, je ve světě vesnice jelikož měst, větších než naše celá republika, není zrovna málo...

0/0
28.2.2017 10:47

D45a54v56i52d 76P57e23c40a 1565184911316

Tak ať si to platí metropole, ne z našich daní :-)

0/0
4.3.2017 10:37

A53l57e67š 51K96r68a89t25i54n46a 1276791220118

Aby byla veřejná doprava v ČR co nejatraktivnější, potřebuje být konkurenceschopná k automobilové dopravě. Není cílem se srovnat, ale být rychlejší a to včetně dopravy z domu na nádraží (proto záměr vést některé spoje přes "Jihlava-město"). A k tomu páteř vysokorychlostních tratí může výrazně pomoci. Když už trať povede přes Vysočinu, je nutné, abychom se na ní napojili. Podobně jako u dálnice u ní budou sjezdy a žádné významnější sídlo tak nebude vynecháno, včetně Havlíčkova Brodu a Třebíče. Souběžný provoz rychlé vrstvy na 350 km/h a pomalejších regionálních expresů na 200 či 250 km/h je reálný a v zahraničí vyzkoušený.

Nezlobte se, ale diskuse o tom, že VRT bude přes Vysočinu pouze projíždět je přece úplně o ničem.

Kdo má zájem může si na našich stránkách www.regio2020.cz projít závěry mezinárodní konference k VRT, která proběhla v roce 2016 v Náměšti nad Oslavou.

+4/−3
27.2.2017 20:48

O45t62a 83S78u11k 5404118348574

Už by měli v Jihlavě pochopit, že rychlovlak mezi Prahou a Brnem zastavovat nebude, jinak to nebude rychlovlak.

+1/−1
27.2.2017 17:16
Foto

L53u93k65á33š 89F93a93t84r 2160828308543

Otiku, ja uz te sleduju delsi dobu v diskuzich idnesu Vysocina. Ty jsi hodne zapsklej vid? Minusy jen tak, protoze ma nekdo jinej nazor, vse co se tyka Jihlavy je automaticky spatne, kraj Vysocina je spatne... priznej se, odkud pak jsi?

0/−1
27.2.2017 21:49

R81i44c89h30a89r66d 65P16ů60ž44a 9840229380208

tipuji třebíč :-)

+1/−1
28.2.2017 10:50

P79a35v36e35l 12K51o59l96á46č37e14k 9704594822151

Kraj Vysočina je především územně-správní nepodarek, protože je velmi necitlivě vymezen. Nerespektuje přirozenou spádovost na Brno a ještě zcela nesmyslně rozděluje moravské regiony a slepuje je s těmi v Čechách.

0/0
28.2.2017 20:59

L89u23d71ě27k 55Š33i58š86á89k 3527328189704

Při srovnatelné ceně jízdenky, jako letadlem to moc lidí z Vysočiny ani využívat nebude. :-)

0/−1
27.2.2017 16:28

V68l80a36d23i20m68í66r 58K13r40á70l 4563446160852

nezastavujeme, máme spoždění

0/0
27.2.2017 16:16

M59i39l83o60s26l47a72v 66U66r15b60a92n 4458839130933

Jestliže to má plnit funkci rychlovlaku, tak to nemůže stavět u každé meze.

+1/−1
27.2.2017 15:14

M79a20r38t65i11n 89R60u90z26i55c85k82a 1102708216267

To bych tak netvrdil, na VRT mohou jezdit vlaky s rychlosti 350km/h i 250km/h... Funguje to tak bezne, napr. japonsko, Hikari, Nozomi, Kodama na Tokaido/Sanyo Shinkansen, ale i v nemecku nebo francii jsou zastavkove pomalejsi a prime rychlejsi vlaky...

+1/0
28.2.2017 2:36

P71a36t59r68i71k 91P33í75c11h23a30l 4612266327

Kdyby takovým tempem stavěli ostatní tak jezdí ještě na uhlí. V roce 2030 se bude lítat :-)

+1/0
27.2.2017 14:51

R82o55b19e59r60t 28H77o15m94o98l47k67a 2140392632711

Nebude. Letecká doprava bude naopak na vnitrokontinentálních linkách postupně upadat, pokud nepřijde nějaká revoluce v pohonu letadel.

0/0
27.2.2017 19:15

R95u55d88o87l65f 85P25e41k11a55r 6449369514795

osobní vznášedla? Budeme jak broučci Pytlíčci kličkovat přeplněným vzdušným prostorem v pásmu osobních létacích prostředků.

0/0
28.2.2017 4:28

R37o43b68e43r10t 75H32o49m51o42l20k76a 2370212102671

Jop, přesuneme kolony ze země do vzduchu. Super! :-D Asi by bylo víc možností objízdných tras v případě nehody, ale jinak to neřeší problém s pohonem...

0/0
28.2.2017 9:36

T61o69m13á15š 67H41o73r59á46k 5663231171149

Zajimalo by me jak p. radni Hylis prisel na to, ze pri rychlosti 300km/h zastavka nema smysl, ale pri 250km/ uz ano? Tohle se vsechno musi poradne spocitat a ne jen tak nastrelit to co kdekomu prijde do hlavy...

+6/0
27.2.2017 14:28

A26l90e36š 35K66r64a78t34i13n63a 1416321540228

Aha! Jakt o, že to např. v Německu takto funguje?

+2/−2
27.2.2017 14:21

M77a21r37t73i24n 73C49h85o40v31a82n47e63c 3821316751856

Protože jsou hloupí a nevědí, že to nejde. Popírají tam fyziku.

0/0
28.2.2017 8:01

M27a32r59t16i84n 19W72a42l75l63n97e37r 6795600554620

Jestli to nebude stavět v Průhonicích, tak jsem radiálně proti!!!

0/0
27.2.2017 14:12

R61a32d71i52m 49K67ř27i84v69á52n86e12k 4802564571271

Rychlovlak tam přece nemusí mít zastávku, prostě jen může u Jihlavy odbočit a skončit na místním nádraží, pokud bude dost zájemců a tento zvláštní vlak zaplatí.

+4/0
27.2.2017 14:07

J94i23ř10í 93P16r92ů12š64a 7415472195509

Už by si opravdu měly přestat snít ten sen o zastávce rychlovku. Jestli má mít VRT smysl tak jedině pro rychlost 300km/hod a zastávky opravdu jen Praha, Brno, Ostrava. Cokoliv navíc je ekonomický nesmyl a plýtvání zdroji. Smíšený provoz konvenčních vlaků pro 200 - 230 km/hod a rychlovlaků pro 300 km/hod je komplikovaný a prakticky nemožný.

+5/−1
27.2.2017 14:05

P58e60t70r 37Š84i12m60r59a33l 4457107105465

Ona se tam původně plánovala šílenost. VRT měla vést přímo a z ní měla být odbočka do Jihlavy města, dále do Jihlavy a mělo se to pak zase napojovat do VRT. Je to děsně drahé a ulehčí to pár lidem.

Zastávka u Jihlavy by ale dle mého názoru měla být, stejně jako u Vlašimi a Velkého Meziříčí.

Klidně může jezdit každou půlhodinu vlak rychlý, bez zastávek rychlostí 300 km/h s jízdní dobou cca 57 minut a každou půlhodinu vlak zastávkový (Praha hl.n. - Praha Zahradní město - Vlašim - Jihlava - Velké Meziříčí - Brno hl.n.) s rychlostí 250 km/h a s jízdní dobou 1:24.

Stanice na VRT si nepředstavuji jako běžná nádraží ve městě, ale právě naopak někde v polích za městem, kde bude veliké parkoviště a napojení hromadnou dopravou.

Z VRT pak v místě přiblížení se konvenčních tratí budou sjezdy pro umožnění etapové výstavby a pro zavedení vlaků nových relací.

+2/0
27.2.2017 17:09

T89o63m96á16š 91H84o27r46á13k 5233791651489

Petre, moc se divate na televizi...

0/0
27.2.2017 17:22

P69e59t66r 40Š14i40m27r68a34l 4977247125105

To ani ne. Já se na to dívám z toho nejpřednějšího místa včetně zkušeností s německými a francouzskými VRT : - )

+1/0
27.2.2017 18:35

H29o96n34z80a 93K23a62r14á52s94e94k 1725551292728

Závlek přes Jihlavu je obdobný budoucímu závleku přes Coburg, není-liž pravda? :-)

0/0
27.2.2017 20:15

R45i62c52h90a50r87d 97P43ů43ž47a 9120189670968

by pak šlo logicky namítnout, proč to mají platit ostatní daňoví poplatníci, když to bude jen pro pražáky, brňáky a ostraváky ;)

0/0
28.2.2017 10:49

M23i17c58h45a18l 85B89r96ň27á76k 6484924727758

No pokud by ty vlaky měly stát v každém městě, které má víc jak deset tisíc obyvatel a leží v okruhu třiceti kilometrů od plánované trasy, pak to stavět nemusíme, protože rychleji pak vyjde i stávající koridor přes Českou Třebovou. :-P

+2/0
27.2.2017 13:56

D26a57v60i51d 86P90e50c43a 1455694371446

To je koridor jen podle jména. Jinak proč by nemohl jet třeba v celou projíždějící a o půle vlak, který mezi Brnem a Prahou jednou zastaví? To se jako doženou, při cca 3 minutách zastavení? I když bude jistě dobržďování a rozjezd...

+2/0
27.2.2017 14:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.