Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Poryv převrátil náklaďák s přívěsem. Vznesl jsem se, popsal řidič

Poryv větru nabral na Vysočině nákladní auto s přívěsem, nadzvedl ho a otočil přes silnici. Převrácený kamion blokoval hlavní tah mezi Havlíčkovým Brodem a Jihlavou dvě hodiny. Kvůli další nehodě byla neprůjezdná i silnice u Obrataně na Pelhřimovsku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P57a74v89e20l 59Z16o51u59h35a69r 5688514934409

Předpokládám , že poliši obvinili řidiče . Měl předvídat a neměl v tomto počasí s takovým "érem" vůbec vyjíždět na silnici a nemusel se "vznášet". ;-D

0/0
25.2.2017 9:17

J33o22s52e27f 98L41a11n34z 8125781374948

Milí chytrolíni co byste "jeli pomalu" apod. , ta souprava má na délku cca 15 metrů , na výšku 4 metry a těžiště zhruba v 0,8 metru , váha může být odhadem kolem 10 tun max. Ten vítr při nějakém extrémním poryvu to může převrátit i když bude stát na nějakém nekrytém místě.

+2/0
24.2.2017 22:50

L78i18b56o59r 37F25i46l17á28k 6811886580169

Náklaďák s polystyrenem. Může bejt rád, že nevzlítnul.

0/0
24.2.2017 20:16

M38a48r40e61k 96H97r17u43b25y 6297162221188

Zeby jedna z mala nehod kamionu, za kterou nemuze ridic?;-)

+1/−3
24.2.2017 15:44

M31i64c73h77a66e42l 59K32a90d15e51r17a87v79e91k 8871114848804

RvRv

+1/0
24.2.2017 16:45

L90i30b10o34r 66N18á81b72ě24l86e57k 3525823802702

Silný vítr je potvora, nicméně ten šofc podle mne jel moc rychle. Kdyby jel pomaleji, vítr ho neshodí.

0/−4
24.2.2017 14:38

M81i85c84h36a75e46l 51K28a58d56e52r59a21v27e26k 8231254948484

3 nápravy je přesně to co vítr má rád.Ve Francii je pravidelně při větších poryvech větru zákaz jízdy vozidel pokud mají méně než 15 tun.Dálnice A9 Perpignan - Montpelier. ;-D;-D;-D;-D

0/0
24.2.2017 16:47
Foto

J14i35ř58í 50D86v30o23ř59á77k 5605189290668

Základní škola, hodiny fyziky ?

+1/0
24.2.2017 19:33

D79a21v42i49d 68P52e38c37a 1405184811186

Takovej polystyren, ten sakra spěchá. Někdo si potřebuje rychle něco obalit.

0/−4
24.2.2017 14:05

M52a92r86t33i19n 60B97ř11e94z59i56n32a 8178335280562

https://www.youtube.com/watch?v=cPuazM1vYiU

0/0
24.2.2017 13:59

M79i71r16o26s16l82a17v 82M88e84d 3144426

Na tom že vítr převrátil náklaďák není nic divného - není náklaďák jako náklaďák. Hodně totiž záleží na tom, o jaký náklaďák se jedná. Běžné kamiony jsou stavěny na poměrně velkou nosnost (to jsou ta mnohatunová monstra, která na silnicích běžně potkáváme), nicméně existují i náklaďáky (ať již s návěsy a nebo přívěsy), které jsou stavěny na převoz objemného, nicméně lehkého zboží - v podstatě je to tak, že malý náklaďák sice dostačuje nosností, nicméně nemá dostatečnou velkost ložné plochy a tak se "nafoukne" (prodlouží se ložná plocha a zvedne plachta) a vznikne tak vozidlo, které je sice poměrně velké, nicméně pořád se vlastně jedná o lehký náklaďák (většinou se to pozná podle toho, že má na svou velikost poměrně malá kola a méně náprav). No a ten náklaďák na fotkách mi připadá jako něco takového. Já po zmiňované silnici jezdím takřka denně a před pár lety jsem jen o pár kilometrů dál viděl, jak vítr převrátil lehký přívěs (a zase se jednalo o takovou konstrukci - dvě nápravy, pár hliníkových nosníků a vysokánská plachta).

+3/0
24.2.2017 13:59

J86i94ř21í 47T34o40m35e32š 5212630283132

Malá kola má hlavně kvůli snížení korby a jednoduššímu nakládání, kde nejsou rampy.

0/0
24.2.2017 14:25

M85i21r43o61s64l62a77v 62M35e32d 3534326

No, já se možná vyjádřil nepřesně - je pravdou, že (ty co myslíš ty) mají malý průměr, nicméně jsou hodně široké a návěs má (většinou) tři nápravy. Ty které jsem zmiňoval mají spíš "galusky" a náprav méně (takže přesnější by bylo, kdybych napsal, že mají užší pneumatiky než běžné kamiony).

0/0
24.2.2017 14:34
Foto

J35i92ř32í 48D59v10o37ř97á23k 5725709690378

Co tady plácáš ?

0/0
24.2.2017 19:40

A44l67o88i29s 41S44p45á19č51i63l 1379302809

Máte pravdu, je to Mercedes Atego, což je v podstatě podobná váhová kategorie jako Avia. Přitom je na tom posazená nástavba rozměrově patřící na auto velikosti Liazu, takže je to typická velkoobjemová souprava tak, jak jste ji popsal. Navíc je v článku uvedeno, že vezl polystyren a přesně pro tyto potřeby se velkoobjemové soupravy stavějí - převoz lehkého ale objemného materiálu.

0/0
24.2.2017 20:00

M59a45r62t78i49n 63B56ř60e46z96i42n22a 8588505930892

https://www.youtube.com/watch?v=0k2T8CBjhbY

0/0
24.2.2017 13:55

R67o28m32a23n 29Š29e26s67t21á71k 5934339503743

Ti, kdož mají pochybnosti o dojmu řidiče, že souprava se vznesla, nechť se podívají na titulní fotografii zde:

http://auto.idnes.cz/vitr-na-silnici-rizeni-0bz-/automoto.aspx?c=A170224_122443_automoto_fdv

+1/0
24.2.2017 13:41

J56i69ř68i20n46a 80S46a75v75o38v56a 1781935736983

polystyrenem - tak to není divu, že plachtil ;-)

0/0
24.2.2017 13:39

J60o23s22e32f 89H31u46m69m18e19l 9655226212130

tak nevím, je to na draka ?

0/0
24.2.2017 13:18

A91d93a86m 50P10o26s94p45í81š22i46l 1200732530329

Za normalnich okolnosti bych napsal ze je nesmysl aby vitr prevratil nakladak, ale dnes rano cestou z prace po nocni jsem musel jet 50 km/hod protoze ten vitr byl vazne silny a citil jsem jak to ma tendenci auto skutecne prevratit. Doma jsem byl svedkem tragikomicke sceny kdy sla pani s malym pejskem na voditku a ten vitr ho doslova odfouknul takze pejsek letel vzduchem a pani vsi silou drzela voditko. No proste jako kdyz deti pousti papiroveho draka. Kdo nevidel neuveri.

0/0
24.2.2017 13:10

J61a16r16o93s77l88a34v 33K24a41d18l44e58c 5641279512921

Co se diví, když s tím valí jako kamioňák...:-P Kamion převrácený větrem vypadá jinak chlapče...

+1/−11
24.2.2017 12:55

M95a74r59t43i20n 95J81u36r87e86č68k88a 2693834241521

Řidičem kamionu bych být nechtěl, všichni tlačí na čas, protože čas jsou peníze. Rozpoznat, kdy se může souprava převrátit si nemyslím že je až tak jednoduché. Stačí ale jeden silný poryv větru a kamion aby jel vůči větru v jiném směru a je na boku a pak je tady akorát hromada chytráků. Tak jak jízda na ledě, je potřeba i zkušenost jízdy za vichru, jenže kde tu má člověk získat.

+3/0
24.2.2017 13:05

M91i28c83h41a96e78l 94K57a44d32e33r58a32v98e70k 8321784358234

Souhlas a R^R^velké plus. R^R^

0/0
24.2.2017 16:48

R91o27b44e74r46t 26K33r93o74s 4806417945568

Taky se mi zda ze aby vitr nadzvedl kamion to uz by muselo byt male tornado. Prevratit kamion kvuli vetru jsem videl ale aby se vznesl. Jestli pan ridic nahodou nebumbal.

+1/−10
24.2.2017 12:32

J75i47ř79í 69Š69t16ě69d71r26a 5360442491737

Řidič tvrdí, že měl pocit jako by se vznesl. To, že se vznesl, je jen v titilku.

0/0
24.2.2017 12:38
Foto

J12i10ř73í 93D50v54o93ř46á96k 5285979530128

Tak se podívej na závěs, spojovací prvek. Pokud se mu začal převracet vlek, zákonitě to muselo zvednout i tažné vozidlo.

+3/−2
24.2.2017 19:47

P10a11v31l28í20n64a 61N63o51v62o36t53n94á 6449851491883

S polystyrénem se musí dneska jezdit rychle, údajně se opět od 1.3. zdražuje.

+1/−4
24.2.2017 12:25

B26ě69l80a 94H71o39r56á76k62o43v50á 1548752459570

R^ rychle a doslova létat;-)

+1/0
24.2.2017 13:46

J50i59n50d18ř18i74š73k17a 94B78u67r24g34e14r34o84v23á 3505354888505

Já z práce kolo vedla, mám to jen 3km mezi poli. Míjely mě dva kamiony a málem jsem skončila v příkopu. Řidiči to prali prostředkem jen to fičelo.

0/0
24.2.2017 12:22

R76a49d65o59v76a52n 73T17á20b14o10r54s27k78ý 2304361903699

Jestli, jak říkáte , jeli prostředkem, tak Vám nechali ještě větší kus silnice, než normálně.;-D;-D

+2/0
24.2.2017 13:24

J30i12ř44í 75T70o86m25e16š 5502720923732

Takhle cestovat celé 3 km, to je sebevražda.

0/0
24.2.2017 14:27

K14a19r84e80l 97P84o43k96o14r73n29ý 7899257573412

a dali policajti tomu větru dýchnout?

+1/0
24.2.2017 12:02

J33a63n 83H31r49u47z78a 8484728439367

Věřím, že poslanecká sněmovna hned po zákazu igelitek projedná zákaz jízdy kamionů s polystyrénem.;-D

+2/0
24.2.2017 11:54

M76i72l85a72n 42V88o36t21a28v65a 5564236141112

ten vítr každý řidič cítí, ale půlku těchto řidičů nenapadne sundat nohu z plynu a prostě ubrat. Ono je pak rozdíl kočírovat rozkymácený tahač s návěsem při rychlosti o třetinu nižší

+1/−6
24.2.2017 11:39

M46a74r22t88i78n 80H90o49u47b77a 6363121989598

kdyz pises naves, tak je evidentni, ze jsi tim nikdy nejel

+4/−1
24.2.2017 11:41

M46i36l45a97n 17V64o94t17a84v84a 5174716751202

takže co je špatně? má přidat plyn? ach jo

0/−4
24.2.2017 11:46

I55v94a57n 51V93e51s68e55l39ý 4116948164347

Jde asi o to, že to nebyl žádný návěs, ale přívěs (viz titulek, vyjádření řidiče v textu a ještě jednou v textu a je to i na obrázcích). To bude asi "jádro pudla".

Jinak ty poryvy byly tak nenadálé, že by musel jet pomaleji asi pořád a nemusí být jisté, že by nižší rychlost pomohla. Třeba by ten poryv to auto převrátil i pokud by stálo.

+3/−1
24.2.2017 12:21

M76i23l49a45n 95V90o28t56a32v58a 5714376961382

zatím tu žádný poryv stojící auto nepřevrátil. A jádro pudla, jestli to byl závěs, návěs nebo přívěs je jen v tom, že se pouze snažíte dělat chytrého v názvech, ale ve fyzice to pokulhává.

+1/−6
24.2.2017 12:47
Foto

J69i63ř65í 93D30v38o96ř96á78k 5315969110138

Pár desítek let se kolem těch náklaďáků motám. A viděl jsem i přípojná vozidla převrácená i na parkovišti. I v ČR.

+4/0
24.2.2017 19:43

K52a22r59e32l 58W71a67t14z87k38o 9626577107486

Njn, nákladní auta jsou čím dál tím víc lehčí, ložná plocha delší a při zaplachtování je z toho slušné rogalo. ;-D

+1/0
24.2.2017 11:33

A23n27t34o93n85í10n 30Z39e58l41e31n73ý 2184333721696

Houbičky.

+3/−1
24.2.2017 11:10
Foto

R36o84b73e41r55t 87Š27i69n42d74e48l37k30a 2502479680

Policie to uzavře s tím, že nepřizpůsobil rychlost stavu a povaze počasí a větru ;-D

+16/−1
24.2.2017 11:03

M36i52l95a75n 48V72o65t78a39v43a 5884856611312

ale ono to tak je, tyhle umělce nenapadne sundat nohu z plynu

+2/−5
24.2.2017 11:36

M85a93r72t42i50n 44J87u66r73e74č88k14a 2533474411931

Když bych jel 1x za rok někde s kamionem a bylo toto počasí, tak bych jel určitě opatrněji, protože nemám odhad co se může stát, stejně jako na ledu. Když jezdím ale denně a poryvy větrů jsou celkem časté a dnešek je jen o něco horší než co už tady X krát bylo, tak o moc jinak bych asi nejel. Vy tady uvádíte "umělce nenapadne sundat nohu z plynu", jako by se tady kamiony válely po boku "každý den", vždyť je to ojedinělý případ, ke kterému mohlo dojít díky několika okolnostem, které se potkaly. Samozřejmě, dotyčný kdyby jel pomaleji, tak by k tomu patrně nedošlo, rychlost ale nebyla jediným důvodem, proč se kamion převrátil. Až tady budou padat kamiony jako jablka na podzim, tak proti Vaše názoru nebudu mít námitek.

+3/−1
24.2.2017 14:26

J86a62r64o82s11l52a53v 43K35a47d98l21e20c 5681929542371

Tak je to v pořádku.

0/−1
24.2.2017 12:57

L91i40b60o70r 56N74á58b64ě82l15e63k 3815613192102

Nechci Vám brát iluze, ale vyšší rychlost byla i v tomto případě příčinou nehody. Nevěřím, že celou cestu bylo bezvětří a najednou ho to sfouklo. Pokud se vítr opře do tak velké plochy, jako u náklaďáku, je to velmi cítit.

0/0
24.2.2017 14:41

T95h37e90o44d51o35r 83C86o82l61l72i56n88o 2594744426

Silničáři zase zaspali :-D:-D

+10/0
24.2.2017 11:03

B24ě28l56a 77H87o76r21á81k97o82v30á 1908522579150

S tím vznášením to přehání, ale fakt je, že při jízdě na pravých kolech byl v kabině výš...;-)

+1/−13
24.2.2017 10:50

M44a12r56t84i36n 81J20u91r64e44č50k11a 2943234601401

kdyby jste to zažila, patrně by jste zážitek líčila podobně

+10/−1
24.2.2017 10:59

B17ě14l26a 85H70o79r20á27k74o46v48á 1858462909800

Stát se může všelicos, ale já bych v tomto vichru nepřevážela polystyren větší rychlostí. Max 50km/h nebo lépe nejet a oželet prémie;-)

+1/−11
24.2.2017 11:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.