Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Poryv převrátil náklaďák s přívěsem. Vznesl jsem se, popsal řidič

Poryv větru nabral na Vysočině nákladní auto s přívěsem, nadzvedl ho a otočil přes silnici. Převrácený kamion blokoval hlavní tah mezi Havlíčkovým Brodem a Jihlavou dvě hodiny. Kvůli další nehodě byla neprůjezdná i silnice u Obrataně na Pelhřimovsku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P28a75v24e41l 94Z92o37u94h51a43r 5698704694529

Předpokládám , že poliši obvinili řidiče . Měl předvídat a neměl v tomto počasí s takovým "érem" vůbec vyjíždět na silnici a nemusel se "vznášet". ;-D

0/0
25.2.2017 9:17

J70o59s59e92f 59L84a13n26z 8625601904908

Milí chytrolíni co byste "jeli pomalu" apod. , ta souprava má na délku cca 15 metrů , na výšku 4 metry a těžiště zhruba v 0,8 metru , váha může být odhadem kolem 10 tun max. Ten vítr při nějakém extrémním poryvu to může převrátit i když bude stát na nějakém nekrytém místě.

+2/0
24.2.2017 22:50

L23i57b67o65r 71F83i86l17á38k 6131436880529

Náklaďák s polystyrenem. Může bejt rád, že nevzlítnul.

0/0
24.2.2017 20:16

M97a47r86e78k 52H43r79u35b36y 6287612101858

Zeby jedna z mala nehod kamionu, za kterou nemuze ridic?;-)

+1/−3
24.2.2017 15:44

M46i97c79h59a20e52l 56K18a84d98e91r18a53v26e72k 8321654908174

RvRv

+1/0
24.2.2017 16:45

L26i22b34o57r 84N64á61b73ě54l91e43k 3965563222252

Silný vítr je potvora, nicméně ten šofc podle mne jel moc rychle. Kdyby jel pomaleji, vítr ho neshodí.

0/−4
24.2.2017 14:38

M75i12c18h46a94e88l 71K79a74d80e94r71a35v30e55k 8761504628984

3 nápravy je přesně to co vítr má rád.Ve Francii je pravidelně při větších poryvech větru zákaz jízdy vozidel pokud mají méně než 15 tun.Dálnice A9 Perpignan - Montpelier. ;-D;-D;-D;-D

0/0
24.2.2017 16:47
Foto

J36i41ř54í 64D81v12o96ř36á79k 5155759610968

Základní škola, hodiny fyziky ?

+1/0
24.2.2017 19:33

D28a80v46i96d 50P70e29c81a 1945664571166

Takovej polystyren, ten sakra spěchá. Někdo si potřebuje rychle něco obalit.

0/−4
24.2.2017 14:05

M32a65r35t42i98n 37B61ř93e59z84i44n69a 8358565480752

https://www.youtube.com/watch?v=cPuazM1vYiU

0/0
24.2.2017 13:59

M35i81r34o20s74l89a39v 63M96e69d 3284956

Na tom že vítr převrátil náklaďák není nic divného - není náklaďák jako náklaďák. Hodně totiž záleží na tom, o jaký náklaďák se jedná. Běžné kamiony jsou stavěny na poměrně velkou nosnost (to jsou ta mnohatunová monstra, která na silnicích běžně potkáváme), nicméně existují i náklaďáky (ať již s návěsy a nebo přívěsy), které jsou stavěny na převoz objemného, nicméně lehkého zboží - v podstatě je to tak, že malý náklaďák sice dostačuje nosností, nicméně nemá dostatečnou velkost ložné plochy a tak se "nafoukne" (prodlouží se ložná plocha a zvedne plachta) a vznikne tak vozidlo, které je sice poměrně velké, nicméně pořád se vlastně jedná o lehký náklaďák (většinou se to pozná podle toho, že má na svou velikost poměrně malá kola a méně náprav). No a ten náklaďák na fotkách mi připadá jako něco takového. Já po zmiňované silnici jezdím takřka denně a před pár lety jsem jen o pár kilometrů dál viděl, jak vítr převrátil lehký přívěs (a zase se jednalo o takovou konstrukci - dvě nápravy, pár hliníkových nosníků a vysokánská plachta).

+3/0
24.2.2017 13:59

J72i92ř42í 27T13o86m52e21š 5912190793292

Malá kola má hlavně kvůli snížení korby a jednoduššímu nakládání, kde nejsou rampy.

0/0
24.2.2017 14:25

M22i31r21o55s63l71a39v 94M39e51d 3414686

No, já se možná vyjádřil nepřesně - je pravdou, že (ty co myslíš ty) mají malý průměr, nicméně jsou hodně široké a návěs má (většinou) tři nápravy. Ty které jsem zmiňoval mají spíš "galusky" a náprav méně (takže přesnější by bylo, kdybych napsal, že mají užší pneumatiky než běžné kamiony).

0/0
24.2.2017 14:34
Foto

J86i87ř36í 92D42v98o80ř34á73k 5505479920348

Co tady plácáš ?

0/0
24.2.2017 19:40

A89l16o43i27s 63S60p70á20č94i25l 1449472979

Máte pravdu, je to Mercedes Atego, což je v podstatě podobná váhová kategorie jako Avia. Přitom je na tom posazená nástavba rozměrově patřící na auto velikosti Liazu, takže je to typická velkoobjemová souprava tak, jak jste ji popsal. Navíc je v článku uvedeno, že vezl polystyren a přesně pro tyto potřeby se velkoobjemové soupravy stavějí - převoz lehkého ale objemného materiálu.

0/0
24.2.2017 20:00

M93a20r81t91i12n 39B92ř60e92z38i45n15a 8288665290722

https://www.youtube.com/watch?v=0k2T8CBjhbY

0/0
24.2.2017 13:55

R85o94m66a59n 83Š53e76s24t59á90k 5524469573143

Ti, kdož mají pochybnosti o dojmu řidiče, že souprava se vznesla, nechť se podívají na titulní fotografii zde:

http://auto.idnes.cz/vitr-na-silnici-rizeni-0bz-/automoto.aspx?c=A170224_122443_automoto_fdv

+1/0
24.2.2017 13:41

J94i33ř62i48n48a 87S94a37v45o28v36a 1151265306473

polystyrenem - tak to není divu, že plachtil ;-)

0/0
24.2.2017 13:39

J60o14s76e27f 43H80u64m52m94e61l 9465166852680

tak nevím, je to na draka ?

0/0
24.2.2017 13:18

A49d90a54m 71P96o10s10p85í91š60i12l 1520472430619

Za normalnich okolnosti bych napsal ze je nesmysl aby vitr prevratil nakladak, ale dnes rano cestou z prace po nocni jsem musel jet 50 km/hod protoze ten vitr byl vazne silny a citil jsem jak to ma tendenci auto skutecne prevratit. Doma jsem byl svedkem tragikomicke sceny kdy sla pani s malym pejskem na voditku a ten vitr ho doslova odfouknul takze pejsek letel vzduchem a pani vsi silou drzela voditko. No proste jako kdyz deti pousti papiroveho draka. Kdo nevidel neuveri.

0/0
24.2.2017 13:10

J82a66r20o95s59l17a95v 90K10a51d27l36e83c 5701929752891

Co se diví, když s tím valí jako kamioňák...:-P Kamion převrácený větrem vypadá jinak chlapče...

+1/−11
24.2.2017 12:55

M93a37r58t36i74n 13J73u81r14e97č30k19a 2173464311571

Řidičem kamionu bych být nechtěl, všichni tlačí na čas, protože čas jsou peníze. Rozpoznat, kdy se může souprava převrátit si nemyslím že je až tak jednoduché. Stačí ale jeden silný poryv větru a kamion aby jel vůči větru v jiném směru a je na boku a pak je tady akorát hromada chytráků. Tak jak jízda na ledě, je potřeba i zkušenost jízdy za vichru, jenže kde tu má člověk získat.

+3/0
24.2.2017 13:05

M56i13c60h93a87e59l 84K77a97d77e81r12a72v51e59k 8261564378694

Souhlas a R^R^velké plus. R^R^

0/0
24.2.2017 16:48

R43o45b40e72r59t 72K74r11o59s 4926397155638

Taky se mi zda ze aby vitr nadzvedl kamion to uz by muselo byt male tornado. Prevratit kamion kvuli vetru jsem videl ale aby se vznesl. Jestli pan ridic nahodou nebumbal.

+1/−10
24.2.2017 12:32

J67i51ř15í 72Š24t93ě86d31r84a 5980202271757

Řidič tvrdí, že měl pocit jako by se vznesl. To, že se vznesl, je jen v titilku.

0/0
24.2.2017 12:38
Foto

J13i48ř68í 66D57v59o44ř71á29k 5965629720558

Tak se podívej na závěs, spojovací prvek. Pokud se mu začal převracet vlek, zákonitě to muselo zvednout i tažné vozidlo.

+3/−2
24.2.2017 19:47

P40a29v17l78í14n82a 83N93o80v87o52t48n97á 6809341311743

S polystyrénem se musí dneska jezdit rychle, údajně se opět od 1.3. zdražuje.

+1/−4
24.2.2017 12:25

B77ě82l23a 25H10o54r14á95k29o83v74á 1438592729110

R^ rychle a doslova létat;-)

+1/0
24.2.2017 13:46

J89i39n98d16ř43i41š59k21a 46B50u81r73g89e82r43o44v43á 3265244108435

Já z práce kolo vedla, mám to jen 3km mezi poli. Míjely mě dva kamiony a málem jsem skončila v příkopu. Řidiči to prali prostředkem jen to fičelo.

0/0
24.2.2017 12:22

R87a79d95o68v44a76n 24T52á84b87o47r55s92k37ý 2614391513569

Jestli, jak říkáte , jeli prostředkem, tak Vám nechali ještě větší kus silnice, než normálně.;-D;-D

+2/0
24.2.2017 13:24

J83i93ř49í 78T80o82m40e14š 5622410133772

Takhle cestovat celé 3 km, to je sebevražda.

0/0
24.2.2017 14:27

K73a25r94e86l 46P54o21k68o87r48n31ý 7589167973342

a dali policajti tomu větru dýchnout?

+1/0
24.2.2017 12:02

J89a95n 43H64r62u60z85a 8204468129837

Věřím, že poslanecká sněmovna hned po zákazu igelitek projedná zákaz jízdy kamionů s polystyrénem.;-D

+2/0
24.2.2017 11:54

M12i31l53a48n 89V76o96t72a28v58a 5164706771552

ten vítr každý řidič cítí, ale půlku těchto řidičů nenapadne sundat nohu z plynu a prostě ubrat. Ono je pak rozdíl kočírovat rozkymácený tahač s návěsem při rychlosti o třetinu nižší

+1/−6
24.2.2017 11:39

M40a27r66t86i60n 83H25o30u95b29a 6663601569118

kdyz pises naves, tak je evidentni, ze jsi tim nikdy nejel

+4/−1
24.2.2017 11:41

M55i30l75a15n 19V49o80t91a19v80a 5774536131742

takže co je špatně? má přidat plyn? ach jo

0/−4
24.2.2017 11:46
Foto

I80v66a12n 45V58e49s42e63l65ý 4526848544817

Jde asi o to, že to nebyl žádný návěs, ale přívěs (viz titulek, vyjádření řidiče v textu a ještě jednou v textu a je to i na obrázcích). To bude asi "jádro pudla".

Jinak ty poryvy byly tak nenadálé, že by musel jet pomaleji asi pořád a nemusí být jisté, že by nižší rychlost pomohla. Třeba by ten poryv to auto převrátil i pokud by stálo.

+3/−1
24.2.2017 12:21

M55i11l76a43n 79V37o26t80a19v77a 5384276731792

zatím tu žádný poryv stojící auto nepřevrátil. A jádro pudla, jestli to byl závěs, návěs nebo přívěs je jen v tom, že se pouze snažíte dělat chytrého v názvech, ale ve fyzice to pokulhává.

+1/−6
24.2.2017 12:47
Foto

J59i59ř64í 51D11v44o82ř65á39k 5765819160738

Pár desítek let se kolem těch náklaďáků motám. A viděl jsem i přípojná vozidla převrácená i na parkovišti. I v ČR.

+4/0
24.2.2017 19:43

K55a54r53e42l 34W81a33t10z81k40o 9526607787336

Njn, nákladní auta jsou čím dál tím víc lehčí, ložná plocha delší a při zaplachtování je z toho slušné rogalo. ;-D

+1/0
24.2.2017 11:33

A25n30t12o59n43í23n 65Z75e33l88e70n78ý 2804363101576

Houbičky.

+3/−1
24.2.2017 11:10
Foto

R43o19b96e14r25t 97Š77i35n77d47e50l64k38a 2572149180

Policie to uzavře s tím, že nepřizpůsobil rychlost stavu a povaze počasí a větru ;-D

+16/−1
24.2.2017 11:03

M87i77l16a42n 49V16o13t34a47v55a 5964196331362

ale ono to tak je, tyhle umělce nenapadne sundat nohu z plynu

+2/−5
24.2.2017 11:36

M77a17r11t14i15n 74J22u37r67e85č72k96a 2503554441591

Když bych jel 1x za rok někde s kamionem a bylo toto počasí, tak bych jel určitě opatrněji, protože nemám odhad co se může stát, stejně jako na ledu. Když jezdím ale denně a poryvy větrů jsou celkem časté a dnešek je jen o něco horší než co už tady X krát bylo, tak o moc jinak bych asi nejel. Vy tady uvádíte "umělce nenapadne sundat nohu z plynu", jako by se tady kamiony válely po boku "každý den", vždyť je to ojedinělý případ, ke kterému mohlo dojít díky několika okolnostem, které se potkaly. Samozřejmě, dotyčný kdyby jel pomaleji, tak by k tomu patrně nedošlo, rychlost ale nebyla jediným důvodem, proč se kamion převrátil. Až tady budou padat kamiony jako jablka na podzim, tak proti Vaše názoru nebudu mít námitek.

+3/−1
24.2.2017 14:26

J43a82r82o66s53l43a80v 13K47a20d81l28e95c 5241939712601

Tak je to v pořádku.

0/−1
24.2.2017 12:57

L64i19b81o78r 65N59á63b62ě52l28e72k 3585663482582

Nechci Vám brát iluze, ale vyšší rychlost byla i v tomto případě příčinou nehody. Nevěřím, že celou cestu bylo bezvětří a najednou ho to sfouklo. Pokud se vítr opře do tak velké plochy, jako u náklaďáku, je to velmi cítit.

0/0
24.2.2017 14:41

T89h66e51o58d97o50r 17C81o91l16l41i54n19o 2124544886

Silničáři zase zaspali :-D:-D

+10/0
24.2.2017 11:03

B29ě22l43a 87H13o26r86á84k26o44v18á 1638762389540

S tím vznášením to přehání, ale fakt je, že při jízdě na pravých kolech byl v kabině výš...;-)

+1/−13
24.2.2017 10:50

M49a69r73t46i13n 17J62u26r50e61č63k92a 2583534251741

kdyby jste to zažila, patrně by jste zážitek líčila podobně

+10/−1
24.2.2017 10:59

B59ě36l41a 86H41o31r39á94k23o37v96á 1188372759690

Stát se může všelicos, ale já bych v tomto vichru nepřevážela polystyren větší rychlostí. Max 50km/h nebo lépe nejet a oželet prémie;-)

+1/−11
24.2.2017 11:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.