Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Z Dukovan vyrazil extrémně těžký náklad, pod kterým se prohýbají mosty

V úterý večer vyrazil z jaderné elektrárny v Dukovanech 174 tun vážící náklad. Na více než čtyřsetkilometrovou pouť do Plzně míří stator generátoru. Po šesti letech provozu ho čeká u výrobce servisní kontrola. Nadměrný náklad se pohybuje výhradně v noci, kvůli hmotnosti a rozměrům musí jet oklikou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P59e82t93r 37Š96e53b43e32s68t10a 1905666544

Zahrádkáři Kersku ;-D

0/0
17.2.2017 11:45

M96i43l55o28š 13Ř63e16h65á14k 8936608947125

Přeprava nákladu z Moravy do Čech. Českomoravskou hranici náklad překročí v Jihlavě.

0/0
16.2.2017 23:19

H14o11d63a 76E69m74a 8223493239893

Podivné, že se "odstaví blok" v době smogu... a po šesti letech se veze do Škodovky... a všude kolem ticho... jasné indicie. Tak je to s tou bezpečnou jadernou energií...!!

0/0
16.2.2017 8:58

J36a50r19o16m47i89r 28F26a18r14e82k 4552613477

Ano, ve skutecnosti to tam bouchlo a odvazeji jen kovovy srot...... boze do cehos to dusi dal.......

+1/0
16.2.2017 11:00

P57a48t19r21i76k 54E88g43e42r 2938490429671

Není mi úplně jasná trasa proč Čelákovice - Brandýs nad Labem - Mělník to nešlo přes Benešov - Beroun? Chápu, že jde o velkou věc, ale tato trasa by byla jednodušší nebo snad ne?

+1/−1
15.2.2017 20:27

L91u39d25ě53k 14N83ě53m29e77c 8933560681756

Tedy to je pěkně kličkovaná cesta.

+1/0
15.2.2017 18:33

J84a76n 51J90e28č58m48í26n29e31k 3659111721676

Nebude lepší přestěhovat plzeňskou továrnu,než za pár kontrol stavět desítky poničených mostu?

+1/−3
15.2.2017 18:31

M11a91r17t24i65n 14J32u36r86e91č59k78a 2713184281781

Pane, kolik mostů převoz poškodil? Říká Vám něco projektované zatížení? Akorát tady nadpis zvolili tak, aby z převozu udělali senzaci a lidem podsunuli riziko závažnosti převozu.

+1/0
15.2.2017 18:53

P53e61t52r 11N68o22v90o51t75n90y 1921500711

Určité riziko to samozřejmě je.

0/0
15.2.2017 18:56

M18a59r52t41i25n 51J36u69r78e90č63k53a 2583894581401

Z mého pohledu pořád lepší, jestli se nějaký defekt nebo skrytá vada mostu projeví při podobné akci, než aby most za pět let spadl pod nějakou standardní nákladní soupravou nenadále. Od toho jsou právě výpočty a následné měření statiků, jak se most chová, aby se ověřilo, zda je most v pořádku nejen co do období těsně po převozu, ale především co do svého standardního stavu a životnosti. Proto se také dělají zatěžkávací zkoušky mostů před jejich otevřením. Není proto naškodu si to i někdy pak zopakovat, jestli se něco nezměnilo. Maximální hmotnost standardní jízdní soupravy je 48t, už pokud se na mostě potkají dvě tyto soupravy (např. každá v jednom směru), tak mají hmotnost ne o moc jinou než tento nadměrný náklad. Zas takový extrém pro mosty tento převoz proto není. Samozřejmě jedná jízdní nadměrná souprava hmotnost rozloží jinak než vícero standardních aut.

+2/0
15.2.2017 19:03

P85e39t97r 49N76o13v57o70t97n88y 1111650481

100 vs 200 tun mi nepřijde jako "ne o moc jiné". Ale nejde přece jenom o mosty. Někde níž je odkaz na převrácený nadměrný náklad na obyčejné rovné silnici.

0/0
15.2.2017 19:37
Foto

M21a80r63t78i42n 17P47i55š65t91o19r73a 8708888576199

Tak to už není stator.

0/0
15.2.2017 18:12

F32r41a21n36t14i63š52e32k 40M55o93s69s 8262623349139

Tady někdo kecá. Není normální, aby se stator (i takto velký) musel už po 6ti letech odvést zpátky do fabriky.

Ta servisní prohlídka bude asi jen taková kulišárna pro opravu nějakého vážného poškození či konstrukční chyby.

+1/0
15.2.2017 17:52

J40a25n 52M71o94u20c26a 1328117401

Taky bych to tak tipoval jako opravu v záruce, ne běžný servis.

+1/0
15.2.2017 18:24

M72a16r39t13i42n 68J23u88r66e68č54k22a 2693574371411

Tady píšou, že to je plánovaná oprava v rámci plánované odstávky:

http://trebicsky.denik.cz/zpravy_region/trebici-projede-obri-stator-generatoru-z-dukovan-20170213.html

0/0
15.2.2017 19:08

M48a86r22t76i39n 13J66u15r43e54č46k84a 2243214251871

Myslím si, že hlavní problém je v tom, že se nejedná o běžnou sériovou výrobu, kde by se případné potíže daly odsledovat od dalších vyrobených kusů a tím odhadnout spolehlivost a životnost výrobku. Vše má svou životnost, když se mohou pokazit běžné elektrické věci po několika letech provozu, tak nevím, proč vám přijde divné, že po 6-ti letech jde stator na kontrolu.

+2/0
15.2.2017 19:13

P34a73v89e46l 91B36e23r35n56á37š95e65k 4583288554943

Celý problém statoru jestli nebude v tom, že při nějakém zemním spojení se nevypálili statorové plechy a nepoškodila izolace vinutí. Také můžou být některé svazky plechů vyhřáté od nerovnoměrného mg. pole, ........

+2/0
15.2.2017 17:27

P44a63v71e38l 20B34e10r69n49á33š69e86k 4313378734543

Prosím, může mi pan Martin Vokáč, píšící o technických raritách, oznámit, kde leží obec Kersk, někde u Kolína a Poděbrad? Odtud má náklad vyrazit cituji z boxu: 20:00 - odjezd Kersk. Pan Vokáč by se měl omluvit panu Hrabalovi a pozorně se podívat na film Slavnosti sněženek a zvýšit si znalosti místopisu.

+5/0
15.2.2017 17:16

L52u65d86ě94k 66N90ě48m21e72c 8863300111166

Rusofil by to jinak nenapsal.

0/0
15.2.2017 22:01

A11d56a24m 98R51y50c60h48l85ý 1778107729293

To ti servisní technici nemohli přijet k tomu statoru?

0/−1
15.2.2017 16:53

V13á28c63l50a22v 92S40v59o37b52o25d60a 5656338139

Asi ti servisní technici jsou tak těžcí,že by je žádný most neudržel.;-D

+3/0
15.2.2017 17:17

P63e48t76r 54K87u79b86i22š16t66a 7879868325471

Aby to nedopadlo jako tehdy tady: http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/1450286-nehoda-nadmerneho-nakladu-blokuje-silnici-u-slaneho

0/0
15.2.2017 16:02

V93í78t53ě46z82s12l47a64v 87K62l83o49z24í96k 3451879304547

Tohle má jezdit po kolejích a ne po silnici

+1/−15
15.2.2017 15:13

M95a73r64t58i91n 22F48i33a40l50a 7444556144537

Moc velke do sirky aj do vysky. Za prve se nevleze pod trolej a ani do tunelu.

+8/−1
15.2.2017 15:20

J37i88ř58í 45K16o28c49u11r60e97k 6595234695478

Breitspurbahn nám ale Dolfi nepostavil. Nejsme ani v USA. A to je USA vyčítáno, že musejí mít všecko největší za každou cenu.

0/0
15.2.2017 16:16
Foto

V65o88j76t27ě45c43h 89P57a81v45l86í41k 5974581704958

Překvapuje mne, že není jednodušší dovézt do Dukovan techniky, kteří by revizi provedli.

Pravděpodobně je to proto, že potřebují vybavení, které by do Dukovan bylo ještě náročnější dopravit, než stator do Plzně, ale i tak by mne zajímalo, co je to za vybavení a jak revize probíhá.

+14/−1
15.2.2017 14:49

M30a42r58t40i22n 34F48i10a81l12a 7144946224667

Nebudete daleko od pravdy. Toho technologickeho zazemi bude v pomeru ke statoru asi jako vybaveni stanice technicke kontroly vuci automobilu. Obrazne receno.

+1/0
15.2.2017 15:11
Foto

V97o77j51t10ě67c51h 73P26a19v70l62í78k 5164231574738

Také to implikuje, že ono vybavení bude velmi nákladné, jinak by se totiž vzhledem k ceně jedné cesty a počtu za dobu životnosti elektrárny vyplatilo vybudovat revizní stanici přímo v areálu elektrárny.

+4/0
15.2.2017 15:22

M29a90r40t63i77n 26F64i39a35l40a 7504766454437

Presne tak. Uz samotny stator bude radove drazsi nez cena prepravy... Coz teprve vybaveni pro jeho vyrobu/kontrolu/generalni opravu...

0/0
15.2.2017 15:40

K39a94r44e25l 46B18a89m97b90u29l32a 4143329867769

a co když se nějaký most nevrátí do původní polohy ?

+6/0
15.2.2017 14:05

M42a27r35t51i17n 81P22o63s57p87í80š23i21l 8735361106967

Uzavřou, omezí nosnost ...?

+2/0
15.2.2017 14:20

I79v75a41n67a 43E89i75n48š83p31i98g21l41o72v93á 8760625926226

Ještě jsem neslyšela, že by se "nevrátil". Ač to tak nevypadá, nadměrný náklad není až taková hrůza pro ten most, mnohem horší je "běžný kamionový provoz"

+7/−1
15.2.2017 14:56

M26a40r85t36i64n 94J78u33r63e28č34k33a 2553554181971

Pokud je most projektován na danou nebo vyšší hmotnost, tak se vrátit zpět musí. Stejně tak je přesně spočítáno o kolik se most musí prohnout při určitém zatížení. Takže to není tak, že most se "může" prohnout až..., ale most se musí prohnout přesně tak jak je spočítán. Pokud by se prohnul více nebo nevrátil zpět, tak je něco špatně a most je vadný. Pokud se jim nevrátí zpět, tak se tento defekt aspoň odhalí a zjistí, že most není bezpečný co do dalšího užívání.

+4/0
15.2.2017 16:06

J37i58ř12í 32K59o23c52u26r25e86k 6455574805238

I tak se to dá podat. Vlastně máte provozní zatěžkávací zkoušku zdarma.

+4/0
15.2.2017 16:17

M84a71r50t25i25n 37J56u63r21e53č15k96a 2443914161491

R^

0/0
15.2.2017 16:20

M47i31l54a93n 84V66o32l15e11k 5139863696219

Také mě napadlo, kdo by to platil.

0/0
15.2.2017 16:16

M75a49r24t13i86n 38J28u48r44e23č22k50a 2863514431931

Nikdo, tedy potažmo provozovatel mostu, když most má mít určitou nosnost, tak ji musí mít. Když je na běžném mostě nosnost 20tun a poškodil by se pod Tatrou která celkově tuto hmotnost váží, tak by po majiteli Tatry taky nikdo nemohl nic chtít.

0/0
15.2.2017 16:20

M54a93r58t53i65n 16K90a73r52á21s29e74k 9878483358368

On se vrati, pokud neni "rozbity", ale pro jistotu je potreba to zkontrolovat....

0/0
15.2.2017 16:40

M59i45r37o44s27l65a21v 25B23e47d26n27á39ř 6637319134621

Klobouk dolů před škodováky. Něco takového vymyslet a vyrobit.

+3/0
15.2.2017 13:04

P42e18t82r 11N65o19v42o32t38n43y 1261980731

Na Temelíně je ještě daleko větší. A nevím, jestli ho vozí na revize.

0/0
15.2.2017 13:16

J56a74n 86M23o36u15c15a 1598667871

Ten stator vyrobil nejspíše Brush.

+1/0
15.2.2017 18:06

L81u43d39ě28k 89N72ě43m87e88c 8253210541406

Což je ovšem odkoupená část Škodovky.

0/0
15.2.2017 21:56

P51e34t92r 36N94o21v87o31t94n26y 1491890501

A reaktorová nádoba se taky přepravuje na revize do fabriky?

+3/−12
15.2.2017 13:02
Foto

V40o25j36t26ě96c13h 74P29a10v67l36í89k 5514591944558

Ne, ta se nemůže kvůli radiaci vyndavat, vozí se celá budova reaktorového bloku elektrárny i s betonovým containmentem.

+20/0
15.2.2017 14:50
Foto

M36a82r61t11i44n 44K87l43u77m20p48a78r 5656868277884

NajsR^;-D

0/0
15.2.2017 16:37

M37i48c42h27a60l 72T28o18m78i20n51s66k66ý 9461525617924

Tohleto nejvíc ze vše poškozuje silnice a dálnice.

Naruší to podloží a pak se opotřebení silnic zrychlí.

A zaplatí to obyčejní motoristé (v daních a v dálničních známkách) co osobákem podloží dálnic a silnic ani nepolechtají.

+3/−29
15.2.2017 12:58

M75i67c42h86a88l 16T95o37m92i47n85s63k95ý 9621225497474

Taková firma by měla zaplatit za přejezd na opravu silnic a dálnic tak minimálně jednu miliardu Kč.

+1/−24
15.2.2017 13:00

J61a13k26u76b 93Š62a64f53a31n34d91a 7315757411671

Jste normální?

+15/0
15.2.2017 13:15

M86i84c89h28a83l 11T48o42m45i89n67s35k41ý 9531825567384

200km dálnice stojí třeba i 200 miliard.

Běžná auta jí rozhodně neopotřebují.

Ke zkáze začne docházet, když se v ní buď vyjedou koleje, nebo poškodí podloží, dostane se tam voda a td.

1 miliardu jsem přehnal, to je fakt. Ale alespoň takových 10 milionů určitě by měli za přejezd zaplatit do kasičky na příští opravu.

+1/−11
15.2.2017 13:20

J26a29n 83P49š44e26n80i15č77k42a 2660808133152

Tak urcite. A co by se jako stalo? Jako kazdy naklad by se i tato castka promitla do ceny elektriny. Takze dopad pro CEZ 0,- pokud by si k tomu pro jistotu neco neprihodili. Z vyssi ceny energie by se odvadela vyssi DPH. Takze jedine stat by na tom vydelal 2x. Nakonec by to dopadlo tak ze si poslanci pridaji, pac uz to dlouho neudelali.

+5/0
15.2.2017 15:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.