Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Z Dukovan vyrazil extrémně těžký náklad, pod kterým se prohýbají mosty

V úterý večer vyrazil z jaderné elektrárny v Dukovanech 174 tun vážící náklad. Na více než čtyřsetkilometrovou pouť do Plzně míří stator generátoru. Po šesti letech provozu ho čeká u výrobce servisní kontrola. Nadměrný náklad se pohybuje výhradně v noci, kvůli hmotnosti a rozměrům musí jet oklikou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P97e11t22r 46Š46e30b55e96s51t63a 1215356394

Zahrádkáři Kersku ;-D

0/0
17.2.2017 11:45

M88i44l66o25š 66Ř40e56h97á48k 8606838447175

Přeprava nákladu z Moravy do Čech. Českomoravskou hranici náklad překročí v Jihlavě.

0/0
16.2.2017 23:19

H57o74d78a 96E78m96a 8643563519703

Podivné, že se "odstaví blok" v době smogu... a po šesti letech se veze do Škodovky... a všude kolem ticho... jasné indicie. Tak je to s tou bezpečnou jadernou energií...!!

0/0
16.2.2017 8:58

J22a40r72o54m77i44r 53F74a34r64e87k 4702323587

Ano, ve skutecnosti to tam bouchlo a odvazeji jen kovovy srot...... boze do cehos to dusi dal.......

+1/0
16.2.2017 11:00

P97a44t56r49i69k 59E50g38e11r 2388710809281

Není mi úplně jasná trasa proč Čelákovice - Brandýs nad Labem - Mělník to nešlo přes Benešov - Beroun? Chápu, že jde o velkou věc, ale tato trasa by byla jednodušší nebo snad ne?

+1/−1
15.2.2017 20:27

L53u83d24ě69k 81N46ě72m53e83c 8923840771626

Tedy to je pěkně kličkovaná cesta.

+1/0
15.2.2017 18:33

J94a85n 59J78e29č85m51í30n98e43k 3509251861916

Nebude lepší přestěhovat plzeňskou továrnu,než za pár kontrol stavět desítky poničených mostu?

+1/−3
15.2.2017 18:31

M30a83r39t43i81n 95J26u98r89e19č94k16a 2343594141231

Pane, kolik mostů převoz poškodil? Říká Vám něco projektované zatížení? Akorát tady nadpis zvolili tak, aby z převozu udělali senzaci a lidem podsunuli riziko závažnosti převozu.

+1/0
15.2.2017 18:53

P50e70t70r 16N64o63v78o32t19n85y 1381970541

Určité riziko to samozřejmě je.

0/0
15.2.2017 18:56

M49a73r54t94i54n 52J69u54r59e13č81k46a 2943944491831

Z mého pohledu pořád lepší, jestli se nějaký defekt nebo skrytá vada mostu projeví při podobné akci, než aby most za pět let spadl pod nějakou standardní nákladní soupravou nenadále. Od toho jsou právě výpočty a následné měření statiků, jak se most chová, aby se ověřilo, zda je most v pořádku nejen co do období těsně po převozu, ale především co do svého standardního stavu a životnosti. Proto se také dělají zatěžkávací zkoušky mostů před jejich otevřením. Není proto naškodu si to i někdy pak zopakovat, jestli se něco nezměnilo. Maximální hmotnost standardní jízdní soupravy je 48t, už pokud se na mostě potkají dvě tyto soupravy (např. každá v jednom směru), tak mají hmotnost ne o moc jinou než tento nadměrný náklad. Zas takový extrém pro mosty tento převoz proto není. Samozřejmě jedná jízdní nadměrná souprava hmotnost rozloží jinak než vícero standardních aut.

+2/0
15.2.2017 19:03

P23e61t91r 25N85o92v78o53t79n37y 1651140171

100 vs 200 tun mi nepřijde jako "ne o moc jiné". Ale nejde přece jenom o mosty. Někde níž je odkaz na převrácený nadměrný náklad na obyčejné rovné silnici.

0/0
15.2.2017 19:37
Foto

M33a95r67t28i53n 49P45i49š21t79o16r43a 8688898666889

Tak to už není stator.

0/0
15.2.2017 18:12

F69r68a68n39t47i95š33e45k 81M68o56s93s 8112243269859

Tady někdo kecá. Není normální, aby se stator (i takto velký) musel už po 6ti letech odvést zpátky do fabriky.

Ta servisní prohlídka bude asi jen taková kulišárna pro opravu nějakého vážného poškození či konstrukční chyby.

+1/0
15.2.2017 17:52

J65a47n 36M17o24u28c50a 1548137431

Taky bych to tak tipoval jako opravu v záruce, ne běžný servis.

+1/0
15.2.2017 18:24

M11a81r84t80i26n 13J22u63r20e68č96k74a 2683374711311

Tady píšou, že to je plánovaná oprava v rámci plánované odstávky:

http://trebicsky.denik.cz/zpravy_region/trebici-projede-obri-stator-generatoru-z-dukovan-20170213.html

0/0
15.2.2017 19:08

M45a84r92t51i48n 95J62u30r77e30č63k59a 2743504271231

Myslím si, že hlavní problém je v tom, že se nejedná o běžnou sériovou výrobu, kde by se případné potíže daly odsledovat od dalších vyrobených kusů a tím odhadnout spolehlivost a životnost výrobku. Vše má svou životnost, když se mohou pokazit běžné elektrické věci po několika letech provozu, tak nevím, proč vám přijde divné, že po 6-ti letech jde stator na kontrolu.

+2/0
15.2.2017 19:13

P35a14v93e50l 60B10e51r53n81á46š14e57k 4883898774983

Celý problém statoru jestli nebude v tom, že při nějakém zemním spojení se nevypálili statorové plechy a nepoškodila izolace vinutí. Také můžou být některé svazky plechů vyhřáté od nerovnoměrného mg. pole, ........

+2/0
15.2.2017 17:27

P44a91v82e64l 61B60e93r15n29á64š13e94k 4483628874683

Prosím, může mi pan Martin Vokáč, píšící o technických raritách, oznámit, kde leží obec Kersk, někde u Kolína a Poděbrad? Odtud má náklad vyrazit cituji z boxu: 20:00 - odjezd Kersk. Pan Vokáč by se měl omluvit panu Hrabalovi a pozorně se podívat na film Slavnosti sněženek a zvýšit si znalosti místopisu.

+5/0
15.2.2017 17:16

L50u82d48ě64k 42N30ě70m44e43c 8493690121916

Rusofil by to jinak nenapsal.

0/0
15.2.2017 22:01

A14d41a86m 51R63y24c81h67l61ý 1618737199883

To ti servisní technici nemohli přijet k tomu statoru?

0/−1
15.2.2017 16:53

V31á94c96l55a14v 28S57v44o16b15o51d23a 5656238319

Asi ti servisní technici jsou tak těžcí,že by je žádný most neudržel.;-D

+3/0
15.2.2017 17:17

P47e31t21r 90K91u23b24i32š25t52a 7839478165111

Aby to nedopadlo jako tehdy tady: http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/1450286-nehoda-nadmerneho-nakladu-blokuje-silnici-u-slaneho

0/0
15.2.2017 16:02

V88í30t73ě54z53s97l74a46v 87K44l50o53z57í97k 3351459384977

Tohle má jezdit po kolejích a ne po silnici

+1/−15
15.2.2017 15:13

M10a59r29t40i50n 82F27i74a17l72a 7814126294807

Moc velke do sirky aj do vysky. Za prve se nevleze pod trolej a ani do tunelu.

+8/−1
15.2.2017 15:20

J51i42ř26í 84K76o68c22u24r56e10k 6425764495478

Breitspurbahn nám ale Dolfi nepostavil. Nejsme ani v USA. A to je USA vyčítáno, že musejí mít všecko největší za každou cenu.

0/0
15.2.2017 16:16
Foto

V65o25j96t78ě24c85h 47P55a80v58l79í90k 5374771904118

Překvapuje mne, že není jednodušší dovézt do Dukovan techniky, kteří by revizi provedli.

Pravděpodobně je to proto, že potřebují vybavení, které by do Dukovan bylo ještě náročnější dopravit, než stator do Plzně, ale i tak by mne zajímalo, co je to za vybavení a jak revize probíhá.

+14/−1
15.2.2017 14:49

M64a85r25t69i12n 24F80i50a68l69a 7844846134287

Nebudete daleko od pravdy. Toho technologickeho zazemi bude v pomeru ke statoru asi jako vybaveni stanice technicke kontroly vuci automobilu. Obrazne receno.

+1/0
15.2.2017 15:11
Foto

V96o72j42t78ě19c91h 75P12a86v42l42í95k 5614671144848

Také to implikuje, že ono vybavení bude velmi nákladné, jinak by se totiž vzhledem k ceně jedné cesty a počtu za dobu životnosti elektrárny vyplatilo vybudovat revizní stanici přímo v areálu elektrárny.

+4/0
15.2.2017 15:22

M40a44r33t54i45n 56F60i79a45l50a 7444556204547

Presne tak. Uz samotny stator bude radove drazsi nez cena prepravy... Coz teprve vybaveni pro jeho vyrobu/kontrolu/generalni opravu...

0/0
15.2.2017 15:40

K11a61r51e61l 60B16a58m58b67u98l35a 4623979817369

a co když se nějaký most nevrátí do původní polohy ?

+6/0
15.2.2017 14:05

M16a61r22t45i82n 38P50o60s57p82í50š22i61l 8435671566297

Uzavřou, omezí nosnost ...?

+2/0
15.2.2017 14:20

I91v41a41n80a 53E98i16n96š36p81i75g34l29o81v57á 8780525386886

Ještě jsem neslyšela, že by se "nevrátil". Ač to tak nevypadá, nadměrný náklad není až taková hrůza pro ten most, mnohem horší je "běžný kamionový provoz"

+7/−1
15.2.2017 14:56

M31a19r36t25i59n 11J93u77r20e93č95k24a 2983514161701

Pokud je most projektován na danou nebo vyšší hmotnost, tak se vrátit zpět musí. Stejně tak je přesně spočítáno o kolik se most musí prohnout při určitém zatížení. Takže to není tak, že most se "může" prohnout až..., ale most se musí prohnout přesně tak jak je spočítán. Pokud by se prohnul více nebo nevrátil zpět, tak je něco špatně a most je vadný. Pokud se jim nevrátí zpět, tak se tento defekt aspoň odhalí a zjistí, že most není bezpečný co do dalšího užívání.

+4/0
15.2.2017 16:06

J65i50ř55í 62K62o16c47u55r56e73k 6355384115918

I tak se to dá podat. Vlastně máte provozní zatěžkávací zkoušku zdarma.

+4/0
15.2.2017 16:17

M42a19r14t78i35n 20J64u26r80e78č58k30a 2943134401661

R^

0/0
15.2.2017 16:20

M76i82l23a21n 90V37o96l75e36k 5259703796689

Také mě napadlo, kdo by to platil.

0/0
15.2.2017 16:16

M85a74r65t76i27n 60J85u20r29e26č94k15a 2493694751131

Nikdo, tedy potažmo provozovatel mostu, když most má mít určitou nosnost, tak ji musí mít. Když je na běžném mostě nosnost 20tun a poškodil by se pod Tatrou která celkově tuto hmotnost váží, tak by po majiteli Tatry taky nikdo nemohl nic chtít.

0/0
15.2.2017 16:20

M41a20r44t25i89n 96K52a25r88á11s14e21k 9378523198488

On se vrati, pokud neni "rozbity", ale pro jistotu je potreba to zkontrolovat....

0/0
15.2.2017 16:40

M83i56r94o14s92l53a76v 51B53e55d56n66á27ř 6157509674311

Klobouk dolů před škodováky. Něco takového vymyslet a vyrobit.

+3/0
15.2.2017 13:04

P72e93t14r 35N64o78v87o32t49n86y 1261550741

Na Temelíně je ještě daleko větší. A nevím, jestli ho vozí na revize.

0/0
15.2.2017 13:16

J81a76n 16M56o31u92c73a 1708207871

Ten stator vyrobil nejspíše Brush.

+1/0
15.2.2017 18:06

L42u92d70ě43k 50N85ě97m83e59c 8463890641576

Což je ovšem odkoupená část Škodovky.

0/0
15.2.2017 21:56

P15e22t29r 77N17o81v52o65t60n94y 1781720791

A reaktorová nádoba se taky přepravuje na revize do fabriky?

+3/−12
15.2.2017 13:02
Foto

V59o69j83t57ě92c59h 62P16a71v42l92í44k 5464461514138

Ne, ta se nemůže kvůli radiaci vyndavat, vozí se celá budova reaktorového bloku elektrárny i s betonovým containmentem.

+20/0
15.2.2017 14:50
Foto

M66a19r83t27i28n 11K43l11u24m66p88a66r 5316818967914

NajsR^;-D

0/0
15.2.2017 16:37

M69i70c35h37a10l 11T52o40m12i50n42s78k35ý 9421695457104

Tohleto nejvíc ze vše poškozuje silnice a dálnice.

Naruší to podloží a pak se opotřebení silnic zrychlí.

A zaplatí to obyčejní motoristé (v daních a v dálničních známkách) co osobákem podloží dálnic a silnic ani nepolechtají.

+3/−29
15.2.2017 12:58

M61i93c84h93a55l 60T58o36m81i42n36s69k94ý 9841895457114

Taková firma by měla zaplatit za přejezd na opravu silnic a dálnic tak minimálně jednu miliardu Kč.

+1/−24
15.2.2017 13:00

J74a75k20u24b 13Š64a66f53a24n76d67a 7635757811961

Jste normální?

+15/0
15.2.2017 13:15

M53i65c68h87a21l 96T23o19m76i11n28s68k25ý 9691165657524

200km dálnice stojí třeba i 200 miliard.

Běžná auta jí rozhodně neopotřebují.

Ke zkáze začne docházet, když se v ní buď vyjedou koleje, nebo poškodí podloží, dostane se tam voda a td.

1 miliardu jsem přehnal, to je fakt. Ale alespoň takových 10 milionů určitě by měli za přejezd zaplatit do kasičky na příští opravu.

+1/−11
15.2.2017 13:20

J43a34n 66P92š34e85n58i38č27k50a 2410838893712

Tak urcite. A co by se jako stalo? Jako kazdy naklad by se i tato castka promitla do ceny elektriny. Takze dopad pro CEZ 0,- pokud by si k tomu pro jistotu neco neprihodili. Z vyssi ceny energie by se odvadela vyssi DPH. Takze jedine stat by na tom vydelal 2x. Nakonec by to dopadlo tak ze si poslanci pridaji, pac uz to dlouho neudelali.

+5/0
15.2.2017 15:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.