Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Z Dukovan vyrazil extrémně těžký náklad, pod kterým se prohýbají mosty

V úterý večer vyrazil z jaderné elektrárny v Dukovanech 174 tun vážící náklad. Na více než čtyřsetkilometrovou pouť do Plzně míří stator generátoru. Po šesti letech provozu ho čeká u výrobce servisní kontrola. Nadměrný náklad se pohybuje výhradně v noci, kvůli hmotnosti a rozměrům musí jet oklikou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P92e54t61r 98Š13e76b42e62s25t35a 1915686484

Zahrádkáři Kersku ;-D

0/0
17.2.2017 11:45

M91i33l84o74š 19Ř78e56h97á95k 8446178677775

Přeprava nákladu z Moravy do Čech. Českomoravskou hranici náklad překročí v Jihlavě.

0/0
16.2.2017 23:19

H37o83d26a 57E47m79a 8273803619453

Podivné, že se "odstaví blok" v době smogu... a po šesti letech se veze do Škodovky... a všude kolem ticho... jasné indicie. Tak je to s tou bezpečnou jadernou energií...!!

0/0
16.2.2017 8:58

J69a76r94o25m93i16r 79F94a16r64e31k 4872363497

Ano, ve skutecnosti to tam bouchlo a odvazeji jen kovovy srot...... boze do cehos to dusi dal.......

+1/0
16.2.2017 11:00

P30a70t29r20i78k 96E20g54e40r 2358490579451

Není mi úplně jasná trasa proč Čelákovice - Brandýs nad Labem - Mělník to nešlo přes Benešov - Beroun? Chápu, že jde o velkou věc, ale tato trasa by byla jednodušší nebo snad ne?

+1/−1
15.2.2017 20:27

L67u86d22ě51k 66N40ě87m25e97c 8243630621916

Tedy to je pěkně kličkovaná cesta.

+1/0
15.2.2017 18:33

J26a48n 11J12e55č48m56í76n37e75k 3609161121646

Nebude lepší přestěhovat plzeňskou továrnu,než za pár kontrol stavět desítky poničených mostu?

+1/−3
15.2.2017 18:31

M34a25r45t68i74n 45J69u21r17e92č23k63a 2573474341321

Pane, kolik mostů převoz poškodil? Říká Vám něco projektované zatížení? Akorát tady nadpis zvolili tak, aby z převozu udělali senzaci a lidem podsunuli riziko závažnosti převozu.

+1/0
15.2.2017 18:53

P56e65t57r 86N80o71v53o38t79n10y 1111680401

Určité riziko to samozřejmě je.

0/0
15.2.2017 18:56

M21a60r44t64i74n 63J98u62r54e87č26k31a 2143404171881

Z mého pohledu pořád lepší, jestli se nějaký defekt nebo skrytá vada mostu projeví při podobné akci, než aby most za pět let spadl pod nějakou standardní nákladní soupravou nenadále. Od toho jsou právě výpočty a následné měření statiků, jak se most chová, aby se ověřilo, zda je most v pořádku nejen co do období těsně po převozu, ale především co do svého standardního stavu a životnosti. Proto se také dělají zatěžkávací zkoušky mostů před jejich otevřením. Není proto naškodu si to i někdy pak zopakovat, jestli se něco nezměnilo. Maximální hmotnost standardní jízdní soupravy je 48t, už pokud se na mostě potkají dvě tyto soupravy (např. každá v jednom směru), tak mají hmotnost ne o moc jinou než tento nadměrný náklad. Zas takový extrém pro mosty tento převoz proto není. Samozřejmě jedná jízdní nadměrná souprava hmotnost rozloží jinak než vícero standardních aut.

+2/0
15.2.2017 19:03

P90e90t18r 52N14o29v93o57t25n82y 1621710171

100 vs 200 tun mi nepřijde jako "ne o moc jiné". Ale nejde přece jenom o mosty. Někde níž je odkaz na převrácený nadměrný náklad na obyčejné rovné silnici.

0/0
15.2.2017 19:37
Foto

M88a73r44t10i80n 95P41i77š98t81o83r34a 8688118766419

Tak to už není stator.

0/0
15.2.2017 18:12

F64r76a40n45t48i87š19e91k 26M35o90s66s 8852483919109

Tady někdo kecá. Není normální, aby se stator (i takto velký) musel už po 6ti letech odvést zpátky do fabriky.

Ta servisní prohlídka bude asi jen taková kulišárna pro opravu nějakého vážného poškození či konstrukční chyby.

+1/0
15.2.2017 17:52

J37a55n 65M24o80u30c32a 1438747211

Taky bych to tak tipoval jako opravu v záruce, ne běžný servis.

+1/0
15.2.2017 18:24

M91a18r33t27i45n 28J27u26r59e16č31k35a 2673114631521

Tady píšou, že to je plánovaná oprava v rámci plánované odstávky:

http://trebicsky.denik.cz/zpravy_region/trebici-projede-obri-stator-generatoru-z-dukovan-20170213.html

0/0
15.2.2017 19:08

M83a54r15t74i90n 59J88u83r95e23č45k62a 2593444531961

Myslím si, že hlavní problém je v tom, že se nejedná o běžnou sériovou výrobu, kde by se případné potíže daly odsledovat od dalších vyrobených kusů a tím odhadnout spolehlivost a životnost výrobku. Vše má svou životnost, když se mohou pokazit běžné elektrické věci po několika letech provozu, tak nevím, proč vám přijde divné, že po 6-ti letech jde stator na kontrolu.

+2/0
15.2.2017 19:13

P70a36v94e10l 67B97e89r72n48á69š88e85k 4783128864643

Celý problém statoru jestli nebude v tom, že při nějakém zemním spojení se nevypálili statorové plechy a nepoškodila izolace vinutí. Také můžou být některé svazky plechů vyhřáté od nerovnoměrného mg. pole, ........

+2/0
15.2.2017 17:27

P59a38v46e76l 38B98e29r41n29á49š30e31k 4823648664253

Prosím, může mi pan Martin Vokáč, píšící o technických raritách, oznámit, kde leží obec Kersk, někde u Kolína a Poděbrad? Odtud má náklad vyrazit cituji z boxu: 20:00 - odjezd Kersk. Pan Vokáč by se měl omluvit panu Hrabalovi a pozorně se podívat na film Slavnosti sněženek a zvýšit si znalosti místopisu.

+5/0
15.2.2017 17:16

L61u34d64ě40k 15N63ě83m84e64c 8423360311706

Rusofil by to jinak nenapsal.

0/0
15.2.2017 22:01

A13d14a93m 36R79y12c31h96l75ý 1688707179633

To ti servisní technici nemohli přijet k tomu statoru?

0/−1
15.2.2017 16:53

V80á27c76l67a89v 83S13v72o33b54o47d55a 5586958539

Asi ti servisní technici jsou tak těžcí,že by je žádný most neudržel.;-D

+3/0
15.2.2017 17:17

P60e22t95r 72K97u70b25i45š36t94a 7129618455271

Aby to nedopadlo jako tehdy tady: http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/1450286-nehoda-nadmerneho-nakladu-blokuje-silnici-u-slaneho

0/0
15.2.2017 16:02

V85í64t92ě33z51s81l66a17v 95K51l51o27z96í79k 3591569804317

Tohle má jezdit po kolejích a ne po silnici

+1/−15
15.2.2017 15:13

M15a76r46t63i71n 97F18i92a65l81a 7504726864327

Moc velke do sirky aj do vysky. Za prve se nevleze pod trolej a ani do tunelu.

+8/−1
15.2.2017 15:20

J66i55ř46í 88K53o31c17u24r86e52k 6255534305798

Breitspurbahn nám ale Dolfi nepostavil. Nejsme ani v USA. A to je USA vyčítáno, že musejí mít všecko největší za každou cenu.

0/0
15.2.2017 16:16
Foto

V72o45j85t78ě23c80h 55P67a80v32l92í93k 5254571264838

Překvapuje mne, že není jednodušší dovézt do Dukovan techniky, kteří by revizi provedli.

Pravděpodobně je to proto, že potřebují vybavení, které by do Dukovan bylo ještě náročnější dopravit, než stator do Plzně, ale i tak by mne zajímalo, co je to za vybavení a jak revize probíhá.

+14/−1
15.2.2017 14:49

M66a33r63t29i60n 51F42i69a12l58a 7234906894927

Nebudete daleko od pravdy. Toho technologickeho zazemi bude v pomeru ke statoru asi jako vybaveni stanice technicke kontroly vuci automobilu. Obrazne receno.

+1/0
15.2.2017 15:11
Foto

V47o28j76t37ě29c29h 95P70a58v16l75í98k 5744241954598

Také to implikuje, že ono vybavení bude velmi nákladné, jinak by se totiž vzhledem k ceně jedné cesty a počtu za dobu životnosti elektrárny vyplatilo vybudovat revizní stanici přímo v areálu elektrárny.

+4/0
15.2.2017 15:22

M15a58r96t13i85n 91F88i11a29l31a 7124256754647

Presne tak. Uz samotny stator bude radove drazsi nez cena prepravy... Coz teprve vybaveni pro jeho vyrobu/kontrolu/generalni opravu...

0/0
15.2.2017 15:40

K66a63r77e87l 84B73a26m87b38u95l86a 4943739577539

a co když se nějaký most nevrátí do původní polohy ?

+6/0
15.2.2017 14:05

M60a76r28t73i52n 53P63o92s85p16í55š39i75l 8175971276797

Uzavřou, omezí nosnost ...?

+2/0
15.2.2017 14:20

I94v93a48n21a 30E85i38n31š42p27i30g11l25o90v28á 8410575676546

Ještě jsem neslyšela, že by se "nevrátil". Ač to tak nevypadá, nadměrný náklad není až taková hrůza pro ten most, mnohem horší je "běžný kamionový provoz"

+7/−1
15.2.2017 14:56

M83a51r33t20i13n 69J90u80r38e44č50k79a 2403784171101

Pokud je most projektován na danou nebo vyšší hmotnost, tak se vrátit zpět musí. Stejně tak je přesně spočítáno o kolik se most musí prohnout při určitém zatížení. Takže to není tak, že most se "může" prohnout až..., ale most se musí prohnout přesně tak jak je spočítán. Pokud by se prohnul více nebo nevrátil zpět, tak je něco špatně a most je vadný. Pokud se jim nevrátí zpět, tak se tento defekt aspoň odhalí a zjistí, že most není bezpečný co do dalšího užívání.

+4/0
15.2.2017 16:06

J78i18ř41í 40K89o88c51u19r36e42k 6915704255368

I tak se to dá podat. Vlastně máte provozní zatěžkávací zkoušku zdarma.

+4/0
15.2.2017 16:17

M97a28r49t52i43n 38J71u83r45e50č38k15a 2983864911461

R^

0/0
15.2.2017 16:20

M89i32l17a90n 48V33o25l37e64k 5939103236839

Také mě napadlo, kdo by to platil.

0/0
15.2.2017 16:16

M70a77r29t65i12n 46J31u40r86e44č78k37a 2943714891111

Nikdo, tedy potažmo provozovatel mostu, když most má mít určitou nosnost, tak ji musí mít. Když je na běžném mostě nosnost 20tun a poškodil by se pod Tatrou která celkově tuto hmotnost váží, tak by po majiteli Tatry taky nikdo nemohl nic chtít.

0/0
15.2.2017 16:20

M83a88r63t27i88n 52K69a62r34á86s73e12k 9218873488378

On se vrati, pokud neni "rozbity", ale pro jistotu je potreba to zkontrolovat....

0/0
15.2.2017 16:40

M57i98r74o72s18l49a96v 50B69e16d12n86á38ř 6627539604341

Klobouk dolů před škodováky. Něco takového vymyslet a vyrobit.

+3/0
15.2.2017 13:04

P35e79t14r 46N94o94v27o18t65n41y 1241710281

Na Temelíně je ještě daleko větší. A nevím, jestli ho vozí na revize.

0/0
15.2.2017 13:16

J28a98n 95M50o79u94c96a 1278917441

Ten stator vyrobil nejspíše Brush.

+1/0
15.2.2017 18:06

L90u23d56ě82k 49N81ě34m70e43c 8233760851186

Což je ovšem odkoupená část Škodovky.

0/0
15.2.2017 21:56

P44e90t62r 14N56o63v52o18t82n78y 1511860131

A reaktorová nádoba se taky přepravuje na revize do fabriky?

+3/−12
15.2.2017 13:02
Foto

V90o87j82t58ě63c17h 42P44a23v33l48í21k 5774351414698

Ne, ta se nemůže kvůli radiaci vyndavat, vozí se celá budova reaktorového bloku elektrárny i s betonovým containmentem.

+20/0
15.2.2017 14:50
Foto

M79a58r51t42i90n 60K59l27u90m49p62a49r 5366178437154

NajsR^;-D

0/0
15.2.2017 16:37

M95i45c90h46a87l 84T59o69m52i72n30s67k23ý 9911775377204

Tohleto nejvíc ze vše poškozuje silnice a dálnice.

Naruší to podloží a pak se opotřebení silnic zrychlí.

A zaplatí to obyčejní motoristé (v daních a v dálničních známkách) co osobákem podloží dálnic a silnic ani nepolechtají.

+3/−29
15.2.2017 12:58

M47i13c29h10a53l 22T39o37m65i66n23s53k92ý 9181155887434

Taková firma by měla zaplatit za přejezd na opravu silnic a dálnic tak minimálně jednu miliardu Kč.

+1/−24
15.2.2017 13:00

J25a42k44u94b 80Š94a97f80a89n27d40a 7915137971701

Jste normální?

+15/0
15.2.2017 13:15

M34i39c87h14a23l 15T51o32m60i18n32s27k45ý 9261595637254

200km dálnice stojí třeba i 200 miliard.

Běžná auta jí rozhodně neopotřebují.

Ke zkáze začne docházet, když se v ní buď vyjedou koleje, nebo poškodí podloží, dostane se tam voda a td.

1 miliardu jsem přehnal, to je fakt. Ale alespoň takových 10 milionů určitě by měli za přejezd zaplatit do kasičky na příští opravu.

+1/−11
15.2.2017 13:20

J78a79n 75P45š92e24n66i17č31k28a 2630938983452

Tak urcite. A co by se jako stalo? Jako kazdy naklad by se i tato castka promitla do ceny elektriny. Takze dopad pro CEZ 0,- pokud by si k tomu pro jistotu neco neprihodili. Z vyssi ceny energie by se odvadela vyssi DPH. Takze jedine stat by na tom vydelal 2x. Nakonec by to dopadlo tak ze si poslanci pridaji, pac uz to dlouho neudelali.

+5/0
15.2.2017 15:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.