Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Když projel rychlík, ozval se pískot. Rozhněvaní cestující demonstrovali

Přibližně čtyři stovky cestujících se v úterý odpoledne sešly na vlakovém nádraží v Křižanově na Žďársku. Protestovaly proti zrušení zastavování rychlíků ve stanici. Zájemci zde zároveň podepisovali petici. Nádražní halou se strhl největší povyk, když po kolejích prosvištěl rychlík.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M21i43l72a76n 79V71o75l51e46k 5679793716469

To je obecný problém, který bude i u VRT. Aby byla krátká jízdní doba, musí mít dopravní prostředek co nejméně zastávek a my se vždy tváříme, že všichni bydlí u nádraží velkých měst.

+3/0
28.12.2016 9:53

J34i75ř48í 39B76í69l44i34k 6669701921963

Rychlíky by v Křižanove zastavovat měly. Nicméně ne veškeré, některé časy je tam frekvence téměř nulová a tehdy projizdi Rka opravnene. Nicmene jsou i časy v dobe spicky kdy pravidelně nastupovalo v KN. i pres 15 cestujich a to pak to zastaveni ma silny potencial.

0/0
28.12.2016 8:04

H49o77n16z89a 64K36a23r25á54s70e55k 1865481812418

A nejsou ty spoje s nízkým počtem nástupu a výstupu cestujících spoji, ve kterých obecně jede méně lidí? Tzn. o to méně jich nastupuje i vystupuje v jiných stanicích?

+1/0
28.12.2016 11:48

I20v39o 94Ž45i97ž62k25a 8643867401361

Slabá demonstrace, když nechali projet rychlík bez následků. To se potom nedivím, že nikdo výše postavený nemá zájem dorazit. Minimálně měla být úplně zastavena doprava a v kolejišti hořet oheň.

0/−1
28.12.2016 2:10
Foto

Z89b71y59n94ě53k 71M79e79l39i92c69h60a81r 9415667565919

A mně se zdálo, že tam ten vlak nezastavil... a ono se mi to nezdálo... / zastavování vlaku vyjednává obec, ne?

0/−1
28.12.2016 1:16

H63o29n60z89a 94K37a33r93á71s35e93k 1445341232288

Ne.

0/0
28.12.2016 11:48

F59i37l45i51p 64S59m26o83l17a 9687518471507

A kdy zruší rychlíky ve Skalici nad Svitavou, vesnici s 500 obyvateli? Pravidelně zde nastupuje a vystupuje maximálně deset lidí na rychlíkový spoj a přípoje z Boskovic stejně navazují na osobáky do Brna.

0/0
27.12.2016 22:52

H77o22n13z41a 15K33a10r66á78s45e94k 1445351102818

Možná vcelku brzy - po dokončení Boskovické spojky. Potom do Skalice ani žádné vlaky z Boskovic nepřijedou.

0/0
28.12.2016 0:02

T45o84m44á15š 79K50a10l54a95s 2254909429

Myslím, že takový nával křižanovské nádraží od svého vzniku nezaznamenalo....

+7/0
27.12.2016 22:04

R46i45c53h31a52r89d 82M26i58c32h62a38l10o22w60s79k90i 1501169385586

Co čekáte od čd, když nejsou schopni prodat jizdenku přes e-shop. Nejraději by zrušili všechny zastávky, aby ušetřili.

+1/−4
27.12.2016 22:00

M44a47r31t33i46n 67K98o76ž67í17n 1265246891630

Není tohle náhodou záležitost krajů?

+1/0
27.12.2016 23:07

R30o35m24a51n 53P52o83l32á23č31e15k 5146669885

ČD zastaví všude, kde si to objednatel (MD, kraj, obec) zaplatí...

+7/−1
27.12.2016 23:46

H30o63n54z18a 62V82r12á97n31a 5961157314831

Ta nevím... Já si párkrát jízdenku pře e-shop koupil a to růžné druhy, včetně aplikace in25 a neměl jsem nikdy problém. Vy ano?

+1/0
28.12.2016 9:03

R90i24c46h24a19r58d 40T53r75e97f62i85l 4741215339100

Jseš mimo mísu a to hodně. Rychlíky si objednává stát, aten řekne kde budou zastavovat a kde ne.

+1/0
28.12.2016 9:14

M27i41c11h19a56l 14M61e17s61i17c60e32k 4143264466318

zrusil bych i zastavovani v Pribyslavi,to je dalsi zbytecna stanice.zajimalo by me kolik z tech protestujich ty rychliky vyuzivalo???moc jich zrejme nebylo kdyz se zrusilo zastavovani rychliku v Krizanove

+1/−3
27.12.2016 21:53

H67o44n41z97a 83K90a93r17á58s75e86k 1555541752178

Kraj i MD sice každý uvádějí jinou příčinu zrušení zastavování, ale ani v jednom případě není uvedeno, že by to bylo kvůli údajně nízkému počtu lidí.

+3/0
27.12.2016 22:39
Foto

Z89b74y30n79ě72k 30M73e90l86i61c38h62a12r 9975177495599

S tím já nesouhlasím. Z/do Přiby jezdí desítky lidí a město poctivě za zastavování rychlíků platí...

+1/0
28.12.2016 1:19

J61a40n 27W39a79s34s25e36r47b93a59u80e26r 4162626841986

Přesně tak nemusí ten rychlík stavět v každé vesnici.... už tak to jede pomalu

+1/0
28.12.2016 10:29

E69v57a 82D46r72o11z93d53o53v45á 7549387905185

Demonstraci jsem viděla v televizi. 80% zúčastněných bylo ve věku 70+. Kam ti lidi jezdí rychlíkem? Na univerzitu třetího věku?

+6/−9
27.12.2016 21:34

T51e35r36e93z24a 57H76o20l49á 4154523353367

jak jsem mladá, tak mě to podprahové napadání lidí vyššího věku neskutečně sejří. Vám může být, paninko, naprosto jedno, kam ti lidé jezdí. Třeba za příbuznými. Třeba za doktory. Třeba za úřady. Třeba za přivýdělkem. Třeba na univerzitu třetího věku. Překročením důchodového věku člověk nepřestává být aktivní, nepřestává cestovat a nepřestává být oprávněn veřejně dát najevo svůj názor a přihlásit se o své potřeby.

+8/−1
27.12.2016 23:56

E19v69a 55D75r76o13z37d59o65v22á 7879387335855

Nevím, kolik jste toho vlakem najezdila, ale já na školu přes celou republiku stovky hodin a tisíce kilometrů. Takže vím, jaká věková kategorie ve vlaku převažuje. Místní důchodci...ani se nevyslíkají, protože za dvě stanice vystupují. Pro ty mohou sloužit lokálky.

A jelikož na dlouhé trase nechci, aby mi vlak stavěl na nádraží, kde nastoupí tři lidi, tak mi to jedno není.

+2/−4
28.12.2016 1:08

K36a87r69e96l 55V84e18č54e89ř21a 8473366317596

Místní důchodce ze Žďáru vystoupí z rychlíku za dvě stanice.To jest v Brně.:-)

+1/0
28.12.2016 9:10

P17a77v92e47l 74K79o43l82á89č77e60k 9874804902691

"Tuto vzdálenost porovnal například s tratí z Jihlavy do Jindřichova Hradce. Na prvních třiceti kilometrech tam rychlíky staví hned čtyřikrát."

Zajímavé. Kolik lidí jezdí z Vysočiny do Č. Budějovic a zpět? Naproti tomu přirozená spádovost na Brno zasahuje víceméně dobrou půlku kraje Vysočina. Ovšem tady se kupodivu návaznost na páteřní rychlíkovou dopravu na Brno omezuje. ?

+4/0
27.12.2016 21:28

L24a15d84i34s90l83a60v 44L55a79k50e15r 2633799445376

Cituji: "„To zásadně odmítám. My rychlíky neobjednáváme a ani neurčujeme, na kterých zastávkáchmají zastavovat,“ brání se nařčení, že by byl problém na straně kraje, hejtman Jiří Běhounek.

Pan hejtman je zjevně zcela nekompetentní osoba. Snad tomu popletovi ušlo, že veřejnou dopravu v kraji Vysočina dotuje - hádejte kdo? - nu ano, kraj Vysočina. Seznam dotovaných dopravců je vyvěšen zde: www.kr

Ano, mezi dopravci zajišťujícími veřejnou skužbu pro kraj Vysočina jsou i České dráhy.

Takže jak místní zastupitelé v Křižanově, tak i pan hejtman tvrdě zaspali. Když si ČD změnily jízdní řády a vyškrtly stanici Křižanov ze zastávek rychlíků, mohl s tím kraj něco udělat. Vždyť kdo platí, ten si diktuje podmínky.

0/−7
27.12.2016 19:35

M49a80r77t52i86n 28Š50u63l53c 2517529970905

Jenže kraj opravdu vlaky linky R9 neobjednává a neplatí. Ty objednává a platí Ministerstvo dopravy. To, že dopravcem jsou také České dráhy na situaci nic nemění.

Ale hejtman je skutečně nekompetentní, protože na vámi odkazované stránce je k nalezení Dopravní plán 2017 - 2021 a v něm se píše:

V prvním úseku Kraj Vysočina od počátku platnosti JŘ 2016/2017 přikročil ke koncepční změně, kterou v Křižanově nově sleduje přípoje mezi osobními vlaky v uzlu L:00.

....

Zachovávání předchozí koncepce s přípoji na R ve směru Brno by neúnosně prodlužovalo přestupní dobu mezi vlaky regionální dopravy, neboť s postupující rozsáhlou rekonstrukcí hlavní tratě budou dálkové vlaky linky R9 Křižanovem projíždět ve stále dřívějších časových polohách (ve směru Brno).

+5/0
27.12.2016 20:06

K45a66r14e27l 84Z74e16m62a12n 8406756551439

To mají rychlíky stavět v každém bezvýznamném městečku? U nás staví jen rychlíky, a to máme 9.000 obyvatel. Žádné EC, IC, EX, SC...... Jedná se o hlavní koridor Praha - Česká Třebová.

+10/−4
27.12.2016 18:25

H47o66n33z74a 79K13a54r50á21s17e13k 1485811942638

Neuvedl jste, o které město jde. Nemáte na mysli Český Brod (ten se těmi 9 tis. obyvatel blíží nejvíc)? Pokud ano, tak kdyby tam zastavovaly rychlíky, tak by byly přeplněny před Prahou, ale po většinu trasy by soupravy jezdily o to prázdnější. Ono to není jen o počtech obyvatel, ale i o dalších faktorech. V okolí velkých měst rychlíky zastavují spíše méně často, ale v méně zalidněných oblastech zastavují i v relativně menších obcích. 56kilometrová "nezastavovací díra" mezi Žďárem a Tišnovem je rekordním extrémem, který se u rychlíků v ČR nikde jinde nevyskytuje.

+8/−1
27.12.2016 19:12

K30a80r48e41l 62Z52e19m22a46n 8866786141379

Ne, jde o Choceň...

0/−3
27.12.2016 19:39

H74o47n50z12a 95K53a80r82á39s77e71k 1485521502348

Pardon, přehlédl jsem si údaj "u nás STAVÍ jen rychlíky". Tím víc si nemáte nač stěžovat.

+5/0
27.12.2016 22:40

T59o11m78á12š 79K51a41l31a90s 2434929899

"nezastavovací díra", jak říkáte, tak znám ještě větší... Praha-Holešovice až Ústí nad Labem hl. n., cca 80 km bez zastávky (jedná se o relaci PRG-UNL-Cheb)

0/−3
27.12.2016 22:08

T37o54m86á86š 10K97a27l74a72s 2664109519

tam ale jezdí následně rychlíky Praha-Děčín, které staví i v těch menších městech na trase...

+4/0
27.12.2016 22:10
Foto

R38i24c79h90a12r76d 91P19o11l84á62š45e18k 9764343850429

Koukl jsem se do mapy o co vlastně jde a docela by mě zajímalo kolik tam každý den nastupovalo a vystupovalo lidí na to aby tam musely stát rychlíky.

+12/−2
27.12.2016 18:13

T26o58m67á12š 62K52a38p52l90a70n 8493359753603

Ono možná kdyby místo jedné demonstrace s transparenty těmi vlaky jezdili, tak by tam třeba ta zastávka byla považována za důležitější a nebyla by rušena

+5/−7
27.12.2016 17:56

H92o10n37z73a 65K70a50r29á23s51e83k 1885521912518

Ministerstvo uvedlo jiný argument pro zrušení zastavování než údajně nízký počet cestujících.

+2/0
27.12.2016 19:03

M78i33r73o41s41l56a17v 42Č48a74p70e51k 2473215158515

Již jednou jsem psal a teď znovu, přeloženo do češtiny, my, zodpovědní na vás jako daňové poplatníky, kteří nám přispíváte na naše platy, z vysoka kašleme. Pamatujte si to do dalších voleb. Prostě železničáři a modrá armáda byla vždy hodna přívlastku paka. Krajští úředníci a MD s Ťokem taky, a ministr může mít dovolenou, ti přece mají sloužit celý rok 24 hodin. Tak to slibují před volbami. A systémová chyba je v tom, že rychlíky objednává MD místo krajů. Rv

+2/−10
27.12.2016 17:43

M82a35r33t68i44n 79Š12u68l24c 2917969440255

Systémová chyba je v tom, že Kraj Vysočina do svého dopravního plánu napsal, že nechce vazbu na rychlíky v Křižanově, že chce vazbu na Os. Aby byl rychlík ze Žďáru v Brně za 60 minut. Což v KrPoli je.

+4/0
27.12.2016 20:12

K28a73r10e46l 11V21e47č75e93ř43a 8143856667876

Laskavě se nenavážejte do zaměstnanců.Vaším výrazem -cituji- že jako železničář jsem "pako" ,se cítím uražen natolik,že Vás žádám o Vaše osobní údaje a oznámím Vás na přestupkovou komisi.Nenechám se beztrestně urážet.

+2/0
27.12.2016 20:15

K97a93r29e13l 17V18e98č11e63ř29a 8323166977306

Nic samozřejmě neočekávám,kdo nepochopil nadsázku...Ovšem nechápu někoho,kdo s mizivou znalostí problematiky uráží...

+1/0
27.12.2016 20:32

P15e26t49r 59Ž71á27k 1308112705149

tak ve stanici, kde se dělí trat na Velké Meziříčí je opravdu stupidní nápad zrušit zastávku rychlíků....

+17/−3
27.12.2016 17:34

J46a98r66o75s87l90a29v 82M77i91n14á73ř 4933881883368

Mohu trochu jiný pohled na věc?

Jezdím vlakem denně z VelMezu do Žďáru. Před lety, kdy v Křižanově nestavěly rychlíky, byl přestup na Žďár otázkou pěti, v jistém období dokonce třech minut. Po zavedení Integrovaného Systému JMK začaly zastavovat rychlíky. Sekvence v Křižanově vypadá takto - rychlík od Žďáru, za pár minut osobák od Žďáru, za pár minut osobák od Brna na Žďár, za pár minut rychlík od Brna na Žďár. Přípoj od VelMezu (a tedy já) přijede k prvnímu rychlíku, zde musím čekat 15-17 minut na osobák, který je ve Žďáře dřív, než rychlík. Odpoledne jedu osobákem ze Žďáru (rychlíkem bych musel dřív a o to déle čekat v Křižanově) a Křižanově čekám 15 minut, protože se čeká na osobák a pak na rychlík od Brna.

Stav po zrušení rychlíků v prosinci mi opět přinesl mírné zlepšení.

Chápu, že jiný pohled mají Křižanováci (a nemám jim to za zlé), protože více používají směr na Brno. Mimochodem, z VelMezu do Brna je rychlejší i levnější jet autobusem.

Jistě je příjemné, mít příležitostnou možnost vazby na rychlík, nicméně 200 - 250 dní v roce (dle obsahu služebních cest) jedu na Žďár, kdy mi rychlík v minulých letech cestu zpomalil.

+4/0
27.12.2016 19:16

J25a27r19o80s24l94a22v 27M69i77n93á53ř 4233491673968

Zapomněl jsem dodat, že lidí jako já je několik a rovněž odpoledne se od Žďáru vrací do VelMezu skupina studentů.

0/0
27.12.2016 19:25

H33o24n65z18a 50K33a22r71á98s48e37k 1165261412318

Také jste zapomněl dodat, že jedno se s druhým nevylučuje. Rychlíky tam mohly dál zastavovat i bez přípojů od Velkého Meziříčí ( = váš přestup by byl kratší).

+1/0
27.12.2016 22:42

J60a70r44o11s12l90a88v 89M50i86n49á15ř 4203961743698

Ano, i to je možné. Reagoval jsem na příspěvek pana Žáka, že právě vazba na VelMez by měla být hlavním důvodem zastávky rychlíků.

Rovněž se dřív vlaky od Žďáru a od Brna v Křižanově časově potkávaly. To už postupem času tak docela neplatí a rovněž to natahuje přestup na VelMez. To je však otázka načasování po celé trati.

0/0
28.12.2016 10:12

P37e34t16r 49Ž78á32k 1808852915159

no zrovna ještě když je tam trat od VelMezu tak zrušení rychlíku je opravdu nápad kreténa....

+9/−2
27.12.2016 17:33

O47t80a 75S66u16k 5114388558424

Je to nápad nejvyššího papaláše a komunisty Běhounka a jeho týmu úředníků, rozhodujících od zeleného stolu.

0/0
27.12.2016 21:45

K82a78r48e64l 16M43o34k24r30y10k 3276118743

no rychlík je od slova rychle nee takže nemůže zastavovat v každý díře!

+6/−14
27.12.2016 17:31

P33e77t98r 81M20a90x51a 8376892577189

Proto si náskok odstojí jinde. Jak úchvatné.

+10/−3
27.12.2016 17:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.