Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Přes hráz přehrady jedou auta po vlnovce, zajišťuje odtok vody

Jako na houpačce se mohou cítit řidiči, kteří přejíždějí opravenou korunu hráze Dalešické přehrady. Asfalt je samá vlna. A je to tak schválně, projekt s tím počítal. Má to být účinný způsob, jak silnici odvodnit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R25a28d62i83m 29N76e93b90e29l 5346295369189

Nic nového! V Ostravě máme takto upravenou dálnici už několik let! :-)

0/0
29.11.2016 16:11
Foto

M86a44r76t67i17n 50V77y65s73t34r79č32i46l 1889157538

23.11. jsem tam jel max povolenou rychlostí která tam je, a žádný extrémní houpání nebylo ani cítit. Jen slabé pohupování. Nicméně, když tam pojedete 100 km/h už to pocítíte. A to se tam běžně taky tak jezdilo..ono to není moc příjemný pro chodce a turisty, kerejch tam bývá dost na chodníku. Takže to vítám, zpomalí to auta. Na dálnicích bývají vyfrézovaný drážky ke krajnici, tady by to taky šlo asi udělat, ale tohle je velky usek a proto myslim tohle možná levnější řešení...nemám s tím problém.

0/0
25.11.2016 16:37

D46a68n75i25e36l 57P33a88n38e11k 6822871952700

Uz tem inteligetum nekdo vysvetlil, ze kdyby se naklonila silnice treba o stupen na kazdou stranu a udelal se oddtokovy zlab, ze by to bylo vyrazne efektivnejsi nez tam jezdit jako na houpacce? ;-D

+2/−2
25.11.2016 9:36

J54a13n 94J98a87n95e81č96e23k 9230473940196

Bezvadná výmluva, takhle zprasený je od začátku most na Pražském okruhu u Modletic. :-P

0/0
25.11.2016 9:24

F74r25a25n52t61a 66N42u95d44l89i35s 5355983478157

Áááájéje, tady je zas stavebních odborníků ;-D;-D;-D

+2/0
25.11.2016 8:27

J23a13n 54Č78e76k76a51l 7819185324514

Tak nám vysvětlete, proč je zrovna tady potřeba větší sklon vozovky, než jinde?

+1/0
25.11.2016 8:35

P20e43t71r 52K60o71v73a90ř89í92k 1921203579627

Taky koukám, že tu každý z fleku ví, jak se co má stavět, má plnou kapsu peněz atd. To nechápu, jak může někdo komentovat tak specifickou věc, jako je technologie odvodnění svršku hráze ... 8-o

+1/0
25.11.2016 8:49

K96a32r48e89l 91N53o19v28á14k 8550416152243

Takhle se z bugu dělá featura ;-D

Hlavně že to auto jede skoro po prostředku...

0/−2
25.11.2016 6:54

T52o97m40a53s 71S91v89o91b51o15d51a 5967245765457

Proc ji celou nenaklonili? Tohle je sverazne reseni ...

+7/−1
25.11.2016 6:37

M50i81c73h23a62l 34T67o57m46i36n76s27k37ý 9671455417984

a co třeba tu silnici naklopit do strany v úhlu 1-2 stupně co není moc poznat ale voda steče do stružky kolem ?

+5/−1
25.11.2016 1:41

T87o78m83á97š 47J86a51n23í42r84e60k 8810657256779

Heh tak to je dobre vysvetleni:o) A ja doted myslel, ze treba na Jihlavske v Brne pred semaforem na Novy Liskovec, jsou ty pulmetrove hrby z kopce dolu na jedne z nejfrekventovanejsich ulic v Brne, vysledkem expertizy, kde chcou co nejvic nehod nebo novych aut (protoze se opravdu nevyplati brzdit, kdyz na semaforu skoci cervena a jste rozjeti smerem z kopce po tom tankodromu) nebo jen hole diletantstvi, ze takovou zasadni chybu na tak frekventovane ulici, nejsou schopni uz roky opravit:o) A ono je treba mozna vysvetleni, ze je to kvuli odvodneni (legrace samozrejme).

+4/−1
25.11.2016 0:01

J90i83ř60í 55C18á14s38e96k 7259397939223

Pane Janirek, tu křižovatku jste naprosto nepochopil.

1/ zpomalovací prvek. Na tom se nedá brzdit, takže kdo to zna musí brzdit dřiv a přijet tam pomalu. A čím dýl to tam bude tím víc lidí to bude znát.

2/ Za jeden lístek na bus máte i lístek na "kolotoč". Takové pohoupání nenajdete.

3/ Test nervů. Když nedávno dělali nový nájezd na D1, ale těch 5m udělat zároveň s tím nemohli.

4/ Test tlumičů, pérování a náprav. Pokud Vám tam něco neupadne, tak je auto způsobilé dalšího provozu.

Jak vidíte, tak křižovatka má mnoho pozitiv.

0/0
25.11.2016 15:44

T72o14m21á18š 53J66a63n54í11r44e60k 8890107176969

Hehe ... na tu 3ku jsem taky cumel jak pero z budiku. Cele to rozkopali, tak si rikam, ze to konecne spravi, ale udelali novy najezd, ktery byl naprosto v poradku:o) Stale si myslim, ze slo o nejakou chybu, kdy nejaky opilec s bagrem vytrhal kus spatne cesty o 20 metru vedle, tak uz nezbylo nez to spravit a na opravu useku, ktery se opravovat mel, uz prachy nezbyly ..... skoro ani nevim, jestli je to vtipne:o) Kazdopadne je to tam stale extremne nebezpecne ....

0/0
25.11.2016 22:21

T83o43m 82S96e90h28n71a87l 4391524155466

Tohle je nadherna vymluva na zfusonanou silnici. To vam na povodi vymyslel Tonda Blanik?

+6/−2
24.11.2016 21:38

P86e25t74r 72O88t93r30u87b67a 6416508982905

Porovnavat silnici se strechou po ktere se pohybuji maximalne ptaci, to je tedy sila.

+12/−2
24.11.2016 21:01

M65i18l80a16n 50C77h58a27l85u65p18a 7844866877743

Existuje obrovské množství liniových odvodňovacích systémů, ale správci komunikací se jim brání, protože jsou dražší a prý dle nich náročnější na údržbu než obyčejné vpusti. Tady by se pár kaček navíc určitě hodilo. Bylo by to bez vlnek. Asi se holt šetřilo a bůhví kam ty ušetřené penízky šly.

+5/−6
24.11.2016 19:29

M84i87l45a45n 64K72o43i66š 4437122191890

Kam by asi šly?

Prostě naplánujte opravu koruny hráze tak, aby to splnilo účel a moc nestálo.

Drahá nebo dražší řešení vám ekonomové hodí na hlavu

+2/−2
24.11.2016 20:11

J18a51k88u13b 36Š41a29f41a11n85d32a 7315677281571

A ty vlnky něčemu vadí? Stejně je tam určitě omezená rychlost. A nevidím, že by se to auto nějak houpalo. Ono dlouhým sklem dokážete udělat pěkné efekty.

0/−2
25.11.2016 7:41

M21i39l85a36n 52C39h56a53l10u97p47a 7894116567663

Nevadí, pokud nevezete pacienta erzetou nebo nespěcháte k požáru. Houpání může být protivné pokud jezdíte tudy linkovou denně do šichty. Nevím co to bude dělat s busem. Jen jsem chtěl svým předchozím příspěvkem upozornil,že existují i elegantnější řešení než horská dráha.

+4/0
25.11.2016 7:53

J90a13k23u45b 39Š84a84f79a85n63d29a 7685267721581

Myslím, že i přes tyto vlny půjde o lepší povrch než drtivá většina ostatních silnic stejné třídy.

0/0
25.11.2016 8:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.