Diskuze
Priority rychlovlaků: Přerov, Berlín, Vysočina. Zbývá najít vhodnou trasu
Děkujeme za pochopení.
D88a33v34i43d 49K91r65á64s35e55n93s73k13ý
Je paradoxní, že nejvíc křičí proti VRT kraj Vysočina - kraj, který jejich stavbou získá nejvíc. Obrovité zkrácení dojezdových časů do Prahy, do Brna, změna z vnitřní periferie tohoto státu na pohodlně dostupný moderní region.
A pana Velebu s jeho skvostnou myšlenkou "faceliftu" stávajících tras ani nemá smysl komentovat.
P48a43v54e35l 28S16t47a36v81j86a75n63í15k
Ani se nedivím, že jsou komunisti opět proti. Oni byli vždycky vizionáři. Takže hned po válce zarazili výstavbu dálnic, protože socialistický člověk dálnice nepotřebuje...
M42i97r38o49s97l35a50v 57S64t18e81i93n74e79r
Chybí mi zde mezinárodní spoje probíhající jihem ČR, Z Brna do Jihlavy na Č.Budějovice , Písek, Pasov a Mnichov, bylo by to připojení na letiště v Erdingu. Ani silniční spojení jižními Čechami není příliš rozbudované- česká síť je příliš orientovaná na Prahu.
Nemusí to být zrovna vysokorychlostní spoj, stačí zadání na 120 km/h ale umožnilo by to, převést značnou část nákladní dopravy na železnici. Podpořilo by to investice do výroby podle trati. Na dlouhodobější výhled je železnice opět perspektivní.
R25a25d82e47k 55J71a25n54a68t36a
"česká síť je příliš orientovaná na Prahu."
že je česká síť orientovaná na Prahu je logické. Bydlí tam nejvíce lidí, i firem a průmyslu je tam nejvíc. Podél vaší trasy v podstatě nikdo nebydlí. Ostatně i proto tak nikoho nenapadlo postavit tam ani dálnici, to jsou stejné důvody.
J72a92n 42P64e38t16e45r58a
A kdo jako bude ro te Jihlavy jezdit ?
Tam nikdy nic stejne nebude zastavoavt, pokud to ma byt vysokorychlostni vlak.
Ale tak na predvolebni diskuzi vdecne tema
A79l43e58š 66K36r85a56t67i32n55a
Tak ono to není jen o Jihlavě, že? Z Jihlavy se dá dostat na Znojmo a Třebíč. Tato spádová oblast má minimálně 200 tis. obyvatel. VRT vnímejte jako železniční dálnici se sjezdy a nájezdy. Současný železniční koridor Praha - Brno "dálnicí" není, to je jen taková lepší vyspravená silnice I. třídy, která vede navíc velkou oklikou, protože před 150 lety lokomotivy nezvládaly stoupání větší jak 12 promile...
A82l35e71š 40K52r36a32t21i98n49a
Provozní koncept rychlých expresů a zastávkových expresů je v návrhu RS1 reálný. Pokud máme budovat trať na Vmax 300-400 km/h nemůže kopírovat dálnici. Modernizovat koridory znamená oprášit myšlenku z 90. let, která téměř nikam nevedla, tzn. pouze se "vyžehlil" stávající stav, ale kapacita přepravy nevzrostla, ani se výrazně nezměnila dojížďková doba do velkých center. Navíc kamióny zůstali na dálnici, protože na koridorech už není pro náklady místo. Pokud bude jízdní doba Jihlava - centrum Prahy 40 minut, dálnice D1 se hezky vyčistí. Tedy VRT měla být už dávno!!!
P29a91v89e86l 38Ř12a75p15e91k
VRT podél dálnice, zastávkové rychlíky na VRT
To je tak, když místo odborníků vezmou věci do rukou hloupí politici.
R84a29d58e71k 33J24a40n30a57t88a
VRT může klidně vést podél dálnice. Například trať Frankfurt-Köln podél dálnice vede. München-Nürnberg taky. Záleží na místních podmínkách. VRT zvládá i sklony 40‰.
A zastávkové rychlíky? Proč ne. V Německu to tak je. Záleží na poptávce ana rozdílu cestovních rychlostí. Například v úseku Nürnberg-Ingolstadt využívají VRT RegionalExpresy, což koncepčně našim "rychlíkům" odpovídá. U nás by byla VRT Praha-Brno zcela jistě využívána pro rychlou příměstkou vrtsvu mezi Benešovem a Prahou.
R48i69c70h43a63r41d 49P16ů41ž27a
ono budovat zastávky po pár kilometrech tak nějak popírá rychlostní železnici. Než se vlak rozjede, už musí zase brzdit protože další zastávka...tím pádem by víc stál než jel...
R17a95d38e87k 53J71a37n33a19t51a
Nepopírá. Některé vlaky zastaví, některé (plnou rychlostí) zastávku projedou. VRT zastávka nemá perony u průjezdních kolejí.
Běžná praxe v západní Evropě, tak se tu prosím neztrapňujte.
M74i46r35o34s62l47a26v 22J15e74ž31e12k
Jihlava, Velké Meziříčí, Velká Bíteš. Mají dálnici, já jako obyvatel Vysočiny bych byl pro jižnější trasu se zastávkami Pelhřimov, Jihlava, Třebíč
R40o52m29a25n 94N47o44v64a85k
ja bych zvolil následující zastávky pro Vrtku z Prahy do Brna: Benešov, Vlašim, Pelhřimov, Jihlava, Puklice (u Jihlavy), Červená Lhota, Náměšť nad Oslavou a Rosice
M52i12c51h75a93l 36P85a57l29e65č85e48k
V ČR má smysl pouze VRT s napojením na nějakou fungující VRT. Takže Praha-Německo. Nabízí se Drážďany. Z Prahy na východ nebo jih prozatím nemá smysl. Dalo by se do budoucna uvažovat max o Vídni.
R22a11d43e46k 79J26a25n37a11t66a
Stávající trať přes Českou Třebovou praská ve švech. Jak jinak byste to řešil vy?
J94i14ř46í 97P44r33ů56š42a
Politi stále jaksi nechápu k čemu má VRT sloužit, opravdu není její účelem vymetat horní dolní, naopak musí vést co nejefektivnějším směrem mezi velkými sídly. Představa jakési regionální dopravy je jaksi mimo s ohledem že všechny vlaky na VRT musí splnit dost přísné předpisy pro vysokorychlostní vlaky ikdyž jejich rychlost nedosáhnu. další věcí je že i při dvouhodinovém intervalu dálkové dopravy nezbude moc místa na regionálku, protože pomalemu vlaku nestačí uhnout těsně před rychlý při 300km/hod musí mít před sebou volno cca 10 - 20 kilometrů.
R84a74d86e88k 93J33a82n86a53t89a
Stačí se vyhnout. Jak připomínám výše, rychlá regionálka se s ICE v Německu vystřídat sithne. Stačí si uvědomit, že rychlá regionálka, to je na Západě souprava s Vmax 200 km/h.
Prodával kolejiště i s domem, obří model nakonec daroval. Přenášel ho jeřáb
Premium Nezvyklou podívanou zažili nedávno lidé ve žďárské Smetanově ulici. Autojeřáb tam stěhoval...
Moldavský autobus byl napěchovaný alkoholem, celníky upoutal chladicí přívěs
Přes 600 litrů nelegálně převáženého alkoholu zajistili celníci z Vysočiny při kontrole moldavského...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Zlínští hokejisté rozdrtili Litoměřice, semifinálovou sérii srovnala i Jihlava
Zlínští hokejisté vyhráli ve druhém semifinálovém utkání první ligy v Litoměřicích drtivě 8:1 a...
Je jaro, Kobylinec na Třebíčsku pokryly květy vzácných modrých konikleců
Přílivu návštěvníků nyní čelí přírodní památka Kobylinec u Trnavy na Třebíčsku. Rozkvetly zde...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
ŘSD začne bourat sporný most přes D1. Přinese to uzavírku i protest místních
Kvůli demolici nadjezdu se o předposledním březnovém víkendu uzavře na Vysočině dálnice D1. Od...
Velikonoce zvou na řadu akcí. V Telči budou místo chlapců koledovat dívky
Velikonoční svátky, které se pojí i s pětidenními školními prázdninami, se dají strávit mnoha...
K úpravě sídliště ve Velkém Meziříčí si řeknou své i jeho obyvatelé
Do revitalizace sídliště Bezděkov se chce pustit velkomeziříčská radnice. Oblast s vícepatrovými...
Říkají mu brodské moře. Rybník Cihlář blízko koupaliště se dočká vylepšení
Několik rybníků, které mohou lidé využít pro koupání, je v okolí Havlíčkova Brodu. Vymyká se mezi...
Západní stranou náměstí v Jihlavě projedou auta, v neděli zde zaparkujete zdarma
Masarykovo náměstí v Jihlavě bude od pátku nově průjezdné. Jednosměrná jízda z dolní na horní část...
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...