Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na vedení vysokorychlostní trati městem se jihlavští náměstci neshodnou

Přivést do Jihlavy rychlé vlaky na trati z Prahy do Brna, to nebude jen záležitost modernizace městského nádraží. Vysoké sumy by měly padnout i na výstavbu dvojkolejných mostů a na modernizaci trati z hlavního na městské nádraží. K tomu je třeba připočíst velice široké ochranné pásmo procházející městem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I10v86o 90P48l54a69č95e44k 7914178971845

Taková VRT přes oblast českomoravské vrchoviny by byla výhra pro města jako je Třebíč a Bíteš, ale i samotnou Jihlavu. Ač má přirozenou spádovost k Brnu, je jaksi uměle vyčleňována. Možná za to může i D1, ale spíš krajší lídři. Jenomže... ať peníze budou či ne, ať budou i pozemky, bude pořád chybět souhlas pana Kratochvíla. On je sice nesvéprávný, ale svoji firmu má pevně v rukou a jeho pomahači z jihlavského magistrátu mu budou vždy nápomocni. O kterou společnost se jedná a o které pomahače jde místní ví.

0/0
3.9.2016 21:37

R71a71d27e91k 75J84a95n48a57t42a 9635756814202

Náměstek Kalina ji mimo. V Něměcku samzořejmě ICE do měst zajíždějí. Ne ruchlostí 300 km/h. Po normální trati niždí rychlostí. Pokud je pro něj těžké si to představit, ať si to představít jako autobus sjíždějící s dálnice. Dneska sna autobusy taky nemají zastávku na dálnici.

Ve Francii občas zastávka za městem je. Ale nemají s tím dobré zkušenosti. Cestující dávají přednost zastávkám ve městě - viz např. Lyon Part Dieu versus Lyon St. Exupéry.

+4/0
29.8.2016 16:33
Foto

Z92b45y36n77ě44k 47M11e24l28i14c44h78a72r 9915627555789

4 zastávky na Vysočině? to by VRT docela zabilo, ne? nebo si tu někdo plete jablka s hruškami?

+2/−2
29.8.2016 14:27

R84a63d98e85k 19J10a35n83a47t94a 9695156604382

To ničemu nevadí. Prostě tam nebude stavět každý vlak.

Pokud je pro vás těžké si to představit, pak si uvědomte, že dnes je např. na trati Praha-Pardubice zastávek 31 a přesto to nebrání provozu vlaků, které jedou nonstop.

Podmínka akorát je, aby rozdíl cestovních rychlostí vlaků nebyl tak velký, aby si při daném intervalu a konfiguraci stanic/spojek/sjezdů překážely.

+3/0
29.8.2016 16:37
Foto

L58u83k77á86š 84F50a56t79r 2300498348693

„Přivedení VRT do centra města by bylo obrovským zásahemdo tváře Jihlavy."

když může do tváře Jihlavy beztrestně zasahovat Prior, tak může celkem bez problémů i koridor.

+3/0
29.8.2016 13:13

O12t72a 71S50u26k 5754658798174

U Jihlavy nebudou zastavovat vysokorychlostní vlky, to by pak postrádalo smysl, brzdit a rozjíždět se z/na 350 km/h po pár desítkách kilometrů od Prahy nebo Brna - mezi Prahou a Brnem je každé zastavení vysokorychlostního vlaku nesmysl, bude to jen hodina jízdy. Do Jihlavy mají zajíždět pouze rychlé vlaky z Prahy nebo z Brna, které vysokorychlostní trať částečně využijí. To ale ještě asi jihlavští magistrátní a vlastně i krajští papaláši nepochopili. ;-)

+3/−2
29.8.2016 13:04

R96a96d56k93o 58K27ř77i19v63á62n28e57k 7970833505240

Zastavování VRT vlaků někde okolo Stříteže pro celou oblast JI-HB smysl má, týkalo by se pomalejší vrstvy VRT vlaků. Rychlejší vrstav by jela Pha- Brno bez zastávky. Do stanice VRT přípoje vlaky JI-HB, autobusy z menších míst a auty na P+R.

Pokračování části vlaků z VRT přes Jihlavu na Třebíč nebo Znojmo rovněž smysl má. Jihlavané mohou jet takovým vlakem bez přestupu ve "Stříteži"

Pokračování vlaků do stanice Jihlava město smysl nemá, zabije se tím rychlé spojení třebíčska a znojemska nejen s Prahou, ale konec konců i s tou Jihlavou. Nebo si někdo myslí, že by mělo smysl pokračování přes Kostelec do Telče?:-)

+6/0
29.8.2016 13:12

P17a83v67e92l 43S16t28a65v68j74a64n80í73k 6338295877841

...Slavonice, Frátres a VÍDEŇ :-).

No a máme to vymyšlený, proč jezdit na Prahu?

0/0
29.8.2016 19:56

R71a77d76k80o 89K38ř56i96v62á52n39e70k 7160833245720

V Kocourkově nevědí, co je to vysokorychlostní trať. Budova nádraží Jihlava město z 19. století je super argument.

VRT musí spojovat Prahu s Brnem nejkratším a technicky a ekonomicky nejvýhodnějším směrem, většinou mimo sídla. Skrz Jihlavu povede jen ode dneška do nejbližších voleb.

Efekt napojení Vysočiny přesto bude dvojí:

1. Nádraží v oblasti Vysočiny mimo zástavbu umožní parkování dojíždějících z velké oblasti, kombinace dojíždění vlak a auto má silně rostoucí tendenci. Současně tam může být přestup na příměststé vlaky (třeba Jihlava - Havlíčkův Brod)

2. VRT je kompatibilní s běžnými tratěmi, takže vlak rychle opustí Prahu, u Brodu sjede na klasickou trať a může pokračovat přes Jihlavu do Třebíče či Znojma. Za peníze, ušetřené za "průtah" VRT Jihlavou se můžou tyto tratě zmodernizovat na vyšší rychlost a elektrickou trakci a ještě hodně miliard zbyde. Jihlava město má smysl jen pro kočící vlaky, směrem na Horní Cerekev není kam moc tranzitovat a do Č. Budějovic asi VRT nebude, že? :-)

Shrnutí: VRT pha - Brno mimo Jihlavu, přípoje skrz Jihlavu dál přes stávajici hlavní nádraží. Na technické a ekonomické realitě komická virtuální realita politiků nic nezmění. Je třeba si to uvědomit, hlavní nádraží kvalitně a kapacitně lépe napojit na městskou dopravu a vyřešit parkování pro cestující.

+3/−1
29.8.2016 11:40

J66i75ř60í 58Z94a48t13l63o49u75k91a57l 3128549811886

Naopak, Kocourkovem je stavět nádraží někde v poli, odkud máte minimum přípojů a to maximálně jednou za hodinu a bez auta se odtud téměř nikam snadno nedostanete. A jak velké byste musel mít parkoviště, pokud většina cestujících přijede na nádraží autem? Dostat vlaky téměř do centra se snadným přestupem na městskou a příměstskou dopravu by mělo být prioritou, a to i za cenu o něco delší jízdní doby, když přes město v blízkosti nádraží, kde stejně zastavují, pojedou pomaleji. Návazná doprava a snadnost přestupu za to stojí a dopad na okolí by se příliš nelišil od klasických tratí. Ty nejrychlejší, přímé vlaky Praha Brno, by samozřejmě přes město nejezdily.

Pokud argumentujete přímými vlaky z Prahy na Třebíč, trasa přes městské nádraží by byla kratší a pravděpodobně i rychejší než oklikou někde přes Střítež. Navíc pro většinu cestujících z Jihlavy a okolí je městské nádraží dostupnější než současné hlavní nádraží, takže by tyto vlaky byly využitelné i pro regionální dopravu mezi Jihlavou a Třebíčí, což se o vlacích přes hlavní nádraží říct nedá. Podobně i pro vlaky Praha - Jihlava - Havlíčkův Brod, které by sice v trase přes městské nádraží byly asi mírně pomalejší, ale opět by mnohem lépe posloužily cestujícím z Jihlavy a regionální dopravě.

0/−3
30.8.2016 1:59

L94u38k20á97š 77F45i40a12l77a 3643861184645

eh...Jihlava řeší, jestli bude vlak stavět v centru města nebo na okraji...to se bavíme o jakým rozdílu? 300 metrů? 400?

0/0
29.8.2016 11:33

R23i38c14h57a96r58d 59P61ů22ž34a 9230819370778

omluvou za neznalost vám budiž nevzdělanost nebo hloupost? ;)

+3/0
29.8.2016 12:24

J35o87s79e15f 14D49o84h87n27a87l 6853627672961

To je divný! Všichni řeší jak to z centra dostat na okraj a Jihlava chce vlaky dostat do centra? To myslí vážně!?

0/−2
29.8.2016 15:30

R24a27d92e70k 48J76a41n20a78t29a 9975956844392

Naopak.

V Evropě je snaha dostat co nejvíce vlaků do centra, na jednu stanici, a dělají se kvůli tomu i docela nákladné akce (např. projekt Stuttgart 21 nebo nové vídeňské hlavní nádraží).

I Praha jde tímto směrem a už před cca 5 lety všechny dálkové vlaky začaly jezdit na hlavní nádraží (zatímco dříve některé jely do Holešovic, některé na Masaryčku, ještě předtím některé končily i ve Vysočanech).

+1/0
29.8.2016 16:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.