Diskuze

Nádraží se změní k nepoznání. A cesta do Brna zrychlí o desítky minut

Jít se podívat na bagry místo vlaků. To je v současnosti velmi častý důvod vycházek Třebíčanů k místnímu nádraží. Tak „rozbombardované“ totiž nebylo od konce 19. století, kdy je mocnářství nechalo postavit. Na třebíčském nádraží po rekonstrukci trati na Brno nezůstane kámen na kameni.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Řada úseků se zmodernizuje na rychlost 100 km/h... :-) Ve skutečnosti půjde pouze o dva úseky v úhrnné délce asi 4 km. Ach, ti novináři.

Dojezdové časy se dají pouhou elektrizací zkrátit na polovinu? Tedy namísto 60 minut (po revitalizaci, bez elektrizace) dojede rychlík z Třebíče do Brna za 30 minut? Ach, ti novináři (kteří na konci článku píšou o tom, že to ve skutečnosti má být 45 minut).

Podchod v Třebíči bude budován až do června 2017? Nesmysl, vše musí být hotové do prosince 2016. Na jaře 2017 pak bude modernizován jiný úsek (Náměšť - Zastávka). Ach, ti novináři.

Trať vede okolo Ptáčova? :-) Jeden z těch dvou přejezdů zmizel už na přelomu let 2015 a 2016 (nedaleko silničního přejezdu I/23, směrem od něj ke skalám nad silnicí). Ach, ani toho si novináři nevšimli.

Parkoviště naproti nemocnici používají "zhusta" návštěvníci nemocnice? A proč ne? Nikde není psáno, že by je místo toho vždy využili lidé jedoucí od vlaku/na vlak. Navíc, návštěvníci nemocnice většinou parkují jen na kratší čas, zatímco lidé jedoucí autem k vlaku zaparkují "zhusta" na celý den, ne-li na více dní.

Zkrácením cestovní doby max. o 1/3 navýšit počet cestujících na dvojnásobek? Zajímavá elasticita poptávky. Ach, ti... vlastně ne, zde novináři jen citují toho pana vedoucího. Takže tady je to o podivném myšlení toho vedoucího.

0 0
možnosti

A největší perlou je "v současnosti si to vlaky mezi Brnem a Jihlavou šinou rychlostí 60 km/h" (rychlost 60 km/h platila právě jen pro úsek Zastávka - Okříšky; jinak mezi okrajem Brna a Střelicemi 90 km/h, Střelice - Zastávka 80 km/h, totéž pak Okříšky - Jihlava). Ach, ti novináři.

0 0
možnosti

I19v75o 73P74l65a63č85e77k

5. 8. 2016 20:25

Není pravda, že by elektrifikace neměla význam, trať je však rozdělena do dvou krajů (i když je celá trasa na Moravě) a jak známo, vlaky objednávají kraje a rychlíky stát. Takže, v jihomoravské IDS budou vlaky pendlovat do Zastávky a později do Náměště po elektrifikované trati, s čímž se počítá a zbytek bude neelektrifikovaný. Takový je plán. Takže pokud chceme trať do Jihlavy smysluplnou s plnohodnotným spojením Brno - Jihlava, musíme odstranit vliv pana Joukla, spřátelené společnosti nesvéprávného manažera ICOM a samostatný záměr jihomoravského Hejtmana s IDSkou do Zastávky. Pokud nepřestanou bojůvky a dohazovačky krajských lídrů, tak si přes Moravu nezajezdíme, neboť je rozdělena do jakýchsi nesmyslných celků

2 0
možnosti

I47v98a70n 49H13o59l96a91s

4. 8. 2016 18:21

Proč se pořád veřejnosti vnucuje myšlenka, že elektrifikace je spásou podobných tratí? On spíš opak je pravdou - trať je v řadě úseků nevhodně trasována a postavením trolejového vedení se to o to více zakonzervuje. A modernizace zabezpečovacího zařízení už nemá se zadrátováním trati vůbec nic společného. Přitom provoz ani po očekávaném nárůstů rozhodně není takový, aby se elektrifikace ekonomicky vyplatila.

3 0
možnosti