Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nebojte se inkluze, říká matka autisty, kterému běžná škola prospěla

Čtyřiatřicetiletá Lenka Nekolová z Jihlavy je zastánkyní inkluze. Sama se totiž přesvědčila, jak může postiženým dětem prospět. Svému autistickému synovi sama do běžné základní školy pomohla, přestože to tehdy vůbec nebylo snadné. Dnes si to rozhodnutí nemůže vynachválit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M38i54c36h36a28e60l22a 26H87a25n80u98š22o17v73á

Problém je evidentně ve specializovaném školství. Pokud tam nejsou schopni pracovat individuálně s méně postiženými, tak je chyba tam.

Maminka sice může být šťastná, že její devítileté dítě v pololetí znalo všechny písmena a napočítalo do pěti, ale zdravé šestileté dítě tou dobou čte a sčíta a odčítá min. do deseti, někdo i přes deset. A jak asi bude taková třída fungovat? Naprosto stačí současná situace, když je ve třídě někdo třeba s ADHD.

0/0
26.7.2016 11:00

J51a95n40e30k 23W42a12g63n53e59r 7689789534268

Matka je laik a zcela nevhodně generalizuje. Mizerná redakční práce, nic víc.

+3/0
22.7.2016 7:20

L79a39d79i88s14l67a60v 62L14a14k91e98r 2173739455966

Z článku je zřejmé, že pokrok u dítěte nenastal v žádném případě kvůli inkluzi, jak se nesprávně domnívá matka.

Pokrok nastal teprve když dítě ve svých devíti letech mentálně dosáhlo stupně, který odpovídá vývojovému stupni průměrného šestiletého prvňáka. Teprve pak se mu začalo dařit učení v první třídě.

Nejde tedy v žádném případě o úspěch inkluze, jak vyznívá amatérsky napsaný článek. Inkluze je pouze takové zaklínadlo. Kdyby dnes nastoupil jako devítiletý v kterékoliv první třídě v kterékoliv základní škole, prospíval by tam nejspíše úplně stejně i bez paní učitelky Kremláčkové.

Jde o to, že tyto děti se prostě vyvíjejí jiným tempem. A to tempo je často natolik odlišné, že v šesti, sedmi či osmi letech věku ten človíček není ještě zralý pro první třídu. Co na tom rodiče neumějí pochopit? Proč se snaží za kždou cenu dítě "inkludovat" a způsobovat mu stresy? Pro průměrné děti v průměrné třídě je pak utrpením neustálé zpomalování v hodinách, kdy se trpělivě čeká až to pochopí i ten inkludovaný.

+6/0
22.7.2016 6:23

B13l37a60n49k68a 36B61a26u80e74r36o89v82a 4761580819677

Autistum pomaha zlepsit jejich stav lactobacilus ROITERI.

0/−1
21.7.2016 20:19
Foto

J77a63n 18H38o40l69o79v36s55k20ý 6417179651

Současná praxe je ale taková, že skoro každý, kdo začlenit šel, už začleněný je. Teď půjde o děcka, která půjde začlenit je těžko a zároveň ztratí svůj kolektiv a šanci na hlavní motivaci - pocit z úspěchu. PS: Podívejte se, kde je v celosvětových srovnávacích vzdělávacích textech ČR a kde premianti v inkluzi ze Skandinávie v čele se Švédskem:

https://en.wikipedia.org/wiki/Programme_for_International_Student_Assessment

+5/0
21.7.2016 15:35

J60o95s92e29f 20P37o80l44í35v86k67a 9491973701351

Podoba toho kluka s ministrem Pelikánem je čistě náhodná??

0/0
21.7.2016 14:37

H30e27l62e63n52a 63K16a46v10k78o18v51á 5176633790286

!!Chlapec měl vyjímečně štěstí,že se dostal do třídy s méně dětmi na dobrou učitelkou.Ale jinak inkluze rozhodně není rozumné řešení Tak se nedivím, že ho jiné. školy ho odmítaly..!!

+1/0
21.7.2016 13:31

R80o26s71t67i59s62l21a17v 75C75a18h52a 8755501880422

Jako kdybyste rekla, ze ji odmitaji, protoze nemaji dobre ucitelky.....

+1/−1
21.7.2016 14:05

I97v54a 16K37r56i76s64t12o54f58o91v49á 7125843732792

http://www.ucitelskenoviny.cz/?archiv&clanek=4452

.

Moc hezké čtení.

+1/0
21.7.2016 13:20

I54v68a 85K33r36i13s74t67o16f55o87v76á 7545623702592

Od 1. září 2016 nastane ráj na Zemi. Konečně si budou všichni lidé rovni a všichni budou stejně inteligentní. Vesmír nám bude ležet u nohou, beznohým dorostou končetiny, slepí prozří a socialistická hvězda zazáří na východě. R^V

+13/−1
21.7.2016 12:51

A89l75e52š 61V57y52s70l14o60u69ž23i11l 6698716149

Je rozdíl mezi "globální" inkluzí a individuálním posouzení jednotlivých případů

+5/0
21.7.2016 12:42

R89o11s37t97i17s64l64a16v 94C78a47h30a 8115881870562

Vsak ona neni globalni - kdo bude chtit, ten prejde. Kdo nebude chtit, neprejde.

0/−2
21.7.2016 12:44

D90a87n42a 58S36m42é21k31a11l96o81v71á 5667886733972

Tak to mi prosím vysvětlete. Pokud se zruší tzv. speciální školy, jak pak budou moci přecházet sem nebo tam, když už to nebude existovat? Neznám problematiku nijak do hloubky, jen co se dalo dočíst v médiích, takže uniklo mi něco?

+5/0
21.7.2016 12:55

I43v50a 96K74r26i64s62t94o35f68o57v82á 7195313692242

R^

0/0
21.7.2016 13:10

R72o22s31t22i36s22l77a57v 88C16a95h19a 8815921480152

Specialni skoly se nerusi

+1/−3
21.7.2016 13:10

I14v49a 86K60r91i22s40t36o34f47o33v66á 7835373222792

http://zpravy.idnes.cz/pristi-rok-zaniknou-zvlastni-skoly-tisice-deti-pujdou-do-beznych-trid-1m1-/domaci.aspx?c=A150921_211159_domaci_fer

.

Opravdu?

+1/0
21.7.2016 13:13

R37o66s97t53i67s61l70a31v 71C48a84h20a 8675531220422

Nesmite cist pouze titulky!!!! Prectete si, co v clanku pise EDUin

Titulek psal nejaky chytry novinar, co ani inkluzi nemel

+1/−1
21.7.2016 13:27

I30v51a 78K69r44i18s32t60o81f94o87v88á 7875203722602

Přečtěte si článek. ;-)

0/−1
21.7.2016 14:10

I93v26a 81K25r93i94s47t52o77f64o87v53á 7365293672802

http://www.ucitelskenoviny.cz/?archiv&clanek=4452

0/0
21.7.2016 13:18

Z34d90e46n42ě58k 51N44u28t44z 3474718716726

Jo neruší a proč nedostávají peníze, nejsou pro ně granty a proč se třeba shazuje jejich kredit třeba právě tímto článkem????VVVVVV

+4/0
21.7.2016 14:53

H81a42n60a 74U33l26r51y70c96h47o34v14á 9360903788308

Tak ono je taky rozdíl, jestli je ve třídě maximálně jedno podobné dítě a nebo jestli je tam 5 neviditelných s "lehkou" demencí a s neochotou rodičů s tím cokoliv dělat.

+5/0
21.7.2016 11:50

I78v33a 62K36r16i63s96t73o40f12o51v81á 7635803552332

Včera jsem se dozvěděla, že to není pravda. Vaše hodné dítě se musí sžít a naučit tolerovat specifika "postižených". ;-);-D

+3/0
21.7.2016 11:57

J74i78ř95í 32P36l77a12v12s26k20ý 9370526211379

nu, a v osmnacti to pak u voleb hodi vandasovi, nebot ta specifika pozna na vlastni kuzi ...

+5/0
21.7.2016 12:03

D32a59n64a 97S64m24é19k45a65l27o44v86á 5437316743692

Ano, a pokud to neudělá (a nedej bože by si třeba stěžovalo, že kvůli někomu nestíhají nebo že se mu zhoršily výsledky, protože ho někdo ruší), pak ho prý špatně vychováváme... Normální je údajně "nevyčnívat, kráčet s davem" - ehm, nebyla tu tahle hláška už před čtvrt stoletím??? :-/

+5/0
21.7.2016 12:58

I17v25a 91K11r38i56s94t56o92f10o30v59á 7195953362532

Vychováváte ho zcela jistě špatně. Chcete, aby vaše dítě něco umělo a tím se vyvýšilo nad dítě, které "na to nemá". ;-)

0/0
21.7.2016 13:21

H61a12n79a 91U26l65r25y41c23h38o22v78á 9860493438808

Ale to není nic nového, když jsem maturovala, tak nám zakázali nosit maturitní stužky, protože se tím povyšujeme nad dělnickou mládež. Pak dělnické mládeži zavedli učební obor s maturitou a degradovali střední školství. A od té doby to jde od deseti k pěti

+1/0
21.7.2016 14:11

D37a56n12a 21S60m19é97k74a64l18o14v64á 5927586363692

R^

+1/0
21.7.2016 14:31

I90v90a 35K40r51i81s52t50o10f59o86v10á 7435263682532

To je masírka.

+8/0
21.7.2016 11:49

I65v49a31n61a 92K24u92l51h14á14n36k18o60v60á 5486638123522

Zatím je velmi brzy mluvit o úspěchu. Chlapec sice chodí do běžné školy, ale jeho vývoj standardní úplně není. Nadšení rodičů je pochopitelné, ale hodnotit bude možné po absolvování základní školy, nikoli po absolvování prvního ročníku, kde chlapec pokroku dosáhl, zajisté, ale udržet tempo se spolužáky bude pro něj čím dál tím těžší. Velmi často se stává, že tyto děti sice absolvují běžnou ZŠ, ale s podstatně horší sumou vědomostí, než kdyby se jim věnovali pedagogové ve škole speciální.

Ale rodiče jsou šťastní, protože "zvládl" běžnou základní školu. No. Je to jejich rozhodnutí.

+5/0
21.7.2016 11:44

B86o95h24u12s39l54a14v 61K21r10á31l97í40k 2481480609976

Ono záleží spíš na tom, jestli natrefí na dobrého pedagoga, na typu školy záleží mnohem méně.

+2/0
21.7.2016 11:48

M53a37g73d75a 76K96a82t36z46o55v44á 9886481219338

Zase. Když bude jeden a nebude mít nějak výrazné poruchy chování, tak to jistě půjde. Ale jsou oblasti s převahou našich nepřizpůsobivých s intelektem v pásmu debility. Pokud se k jednomu autistovi přidá pár takových zlatíček, tak to nezvládne sebelepší pedagog.

+5/0
21.7.2016 11:53

B96o90h38u71s39l62a19v 75K57r41á12l91í29k 2151720879686

Poté působil na školách Ústřední matice školské v severních Čechách, v Hostomicích u Bíliny a pak jako zatímní učitel v Mostě. Napsal sociologickou studii Sociální postavení dětí v severočeském revíru, která byla otištěna v revui pro vědu, umění a život sociální Naše doba, Praha, roč. VIII, roku 1901. Psal o zdejší krajině, která má nejen vzduch zkažený dýmem, ale také o zpustlých dětech, které tu jsou postrachem vychovateli, kouří, jakmile se naučily běhat, kořalku pijí s dospělými zároveň, lžou, podvádějí, jsou do krajnosti drzé, surové, ukradnou i hodinky učiteli, z učitele si nic nedělají (vědí, že je nesmí tělesně potrestat a jiný trest na ně nepůsobí), policajtům utekou, a rodiče děti vychovávají jen bitím. Pedagogické neúspěchy v tomto prostředí jej vedly ke snaze tyto děti pochopit a převychovat. Zde se zrodila jeho myšlenka škol v přírodě a k výchově pohybovými aktivitami a manuální prací, jíž se přirozená „expanze pohybová“ nejen vybije, ale i užitečně využije. Z ankety mezi žáky dospěl k názoru, že klíčovým problémem je nedostatek pohybu, proto začal chodit s žáky na čerstvý vzduch. Upřímným zájmem si získal důvěru mnohých dětí. Roku 1902 zveřejnil v Naší době další studii, podle níž 12 % dětí spí na zemi, 14–18 % žáků nesnídá a 14–50 % žáků neobědvá a většina žáků bydlí v místnosti obydlené velkým počtem lidí, 5 až 14, často spolu s nemocnými. Došel k závěru, že pomoci může jen učitel, a že jeho styk s dětmi by měl být přátelského rázu, aby ho žáci přestali nenávidět. Jednou z jeho prvních speciálních metod byly besedy po vyučování, na které zpočátku bral nejvýše čtyři žáky, později více, a probíral s nimi jejich problémy. Také postupně dospěl k tomu, že školský systém je zaměřen pouze na mechanickou paměť, ale nepěstuje reflexi, pozorování, obsahovou paměť a vůli.

Zpočátku prožíval v severních Čechách osobní krizi, poté se však opět zapojil do veřejného života, účastnil se přednášek a psal pedagogické studie. (Wikipedie: Eduard Štorch)

0/0
21.7.2016 12:02

B10o62h94u36s37l76a20v 97K40r75á91l98í68k 2711720889976

Mimochodem - jednalo se v tomto případě o českou menšinu v německojazyčném prostředí.

+1/0
21.7.2016 12:08

M10a49g20d76a 31K44a43t60z26o43v73á 9156621319738

Zajímavé. O tom si počtu.

+1/0
21.7.2016 12:10

D66a75n88a 85S26m95é69k24a27l72o97v86á 5267766873692

No vida! Když tak vidím před školou ty houfy kouřících puberťáků, mezi nimiž koluje láhev coly (určitě v ní není rum - pardon, tuzemák -, určitě) a agresivním chováním; když čtu průzkumy, kolik dětí nesnídá (dokonce neobědvá), řekla bych, že se za poslední století (a kousek) moc věcí nezměnilo... ;-D

+1/0
21.7.2016 13:03

I39v12a30n14a 32K77u90l78h28á60n74k21o42v46á 5926768533282

Ale kdepak, pokud mám za úkol vzdělávat třídu s 25 - 29 dětmi, je to naprosto jiné, než ve třídě s 8 - 14 dětmi. V běžné třídě musí učitel volit, buď se věnuje všem stejně, což znamená, že na postižené dítě je mnohem míň času, než potřebuje, nebo se rozhodne "to zvládnout" a další děti jsou po velkou část hodiny pracovat samostatně. Nadané děti v tomto případě standardní učivo zvládnou. Ale co ty nadané míň, a co šedý průměr?

+2/0
21.7.2016 11:59
Foto

H41a92n81a 85M72a12l40i35c91h13o32v56a 9260837373733

Proč jejich úspěch zpochybňujete?

0/−4
21.7.2016 11:53

I44v12a41n26a 50K88u83l20h67á64n30k57o81v80á 5796308433972

O jakém úspěchu hovoříte? Vzdělání je běh na dlouhou trať a o úspěchu se může mluvit až v cíli. Ten je v tomto případě hodně daleko.

+5/0
21.7.2016 12:01

B44o94h86u52s39l28a73v 96K84r87á55l70í44k 2901820679116

Cíl máme všichni až v hrobě. Ale třeba u některých aut je hlavním bodem úspěchu právě to, že se vám je podaří nastartovat.

+2/−2
21.7.2016 12:06

I90v45a 36K77r52i18s71t28o18f80o81v53á 7215333122232

Hm, auto, které má problém se nastartovat, tomu většinou i dříve "chcípne" motor. ;-)

0/0
21.7.2016 12:08

I28v49a41n85a 90K72u23l52h52á13n95k64o95v29á 5396738233782

Paní učitelka je asi velmi empatická a prostě si spolu porozuměli. Velmi dobře. Start. Ale co bude dál. Start není cíl.

+1/0
21.7.2016 12:12

I87v84a 16K29r90i86s25t34o30f47o90v53á 7735643522572

Státní správa. ;-)

0/0
21.7.2016 12:13

D26a50n51a 80S19m27é31k83a35l49o22v16á 5317876503172

Nebo neziskovka ;-D ;-)

+1/0
21.7.2016 13:05

I39v41a44n27a 16K97u57l54h70á66n51k75o61v97á 5396408213472

A ještě dodávám: já jsem na straně toho hocha.

+1/0
21.7.2016 12:14

I13v88a 32K41r69i70s62t32o93f51o73v18á 7125423952822

Přece nebudeme diskriminovat. Inkluze do gymnázia a pak i na VŠ. Takový chirurg s IQ 70 je sen našeho zdravotnictví. :-P

+2/−1
21.7.2016 12:07

M23a41g29d35a 50K27a91t95z20o52v75á 9556311369198

Však ze Západu se sem přivalí spousta takových gynekologů. ;-(

+2/0
21.7.2016 12:11

B80o94h82u84s61l84a97v 71K73r63á83l13í16k 2791610639196

Řekl bych, že v oborech, kde je třeba úzce zaměřená inteligence a vysoká specializace, rutina, šikovnost a vysoce kapacitní paměť, mají autisté už dnes vysoké zastoupení.

+1/−1
21.7.2016 12:14

I78v78a 84K97r21i84s96t84o95f35o31v27á 7935173102672

To není možné, nebot systém je "diskriminoval" a nedosáhli na kvalitní vzdělání. ;-)

+2/0
21.7.2016 12:28

R41o92s23t28i56s43l97a25v 68C55a66h85a 8265571870652

Dosahli casto velkou oklikou

0/−1
21.7.2016 12:46

J75a52n 50F21r69o19l85í98k 6656580765544

Je to jeden případ, z kterého nelze vyvozovat závěry jak to činí idnes a matka hocha. Především zde vidím rozdíl v tom, že zatím co ve speciální škole neměli asistenty v poměru 1:1 na žáka na té obyčejné ano. To je ten základní rozdíl. Pokud se ale všichni žáci ze speciálky přesunou do základních tak tento komfort zanikne. A snad každý rodič i zdravého dítěte ví jaké úsilí musel v předškolním a ranně školním věku vyvinout, aby svoji ratolest naučil všem dovednostem. Nemluvím o rozdílu mezi dítětem zdravotně postiženém a gaunerům, kteří se učit nechtějí a rodinné prostředí je vychovává směrem k životu za cizí peníze. Ti budou hlavním problémem ve třídách. Ne zdravotně postižení.

+5/0
21.7.2016 11:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.