- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Co tvrdi experti je sice pravda, ale z vlastni zkusenosti vim, ze spousta ridicu zde cervenou ignoruje i dele nez bezprostredne po preprnuti, a to i ti, za kerymi dlouho nic nejede.
Nicmene bych uvazoval o prodlouzeni intervalu oranzove.
Obecně by neškodilo, kdyby před "světly" byla vyznačena nějaká zóna, která by z hlediska možnosti bezpečného zastavení buď vymezila vzdálenost, při níž už musí řidič zastavit na "žlutou", aby neprojel červenou nebo tolerovala to "projetí" ... viz níže uvedených 0,25 vteřiny ...
Já v HK za deště na žlutou dostal smyk a nedobrzdil. Nebylo už kam couvnout, tak jsem se zase rozjel a pokračoval. Policajti to ocenili 5 body a 2500. Přidali ponaučení, že na žlutou ještě není důvod brzdit. Na jejich ponaučení jsem si vzpomněl v Kolíně, kde jsem o půlnoci v prázdném městě projel na žlutou bez vyšilování. Bohužel mi ale tamní úředníci poslali dopis ať odevzdám řidičák, protože jsem už byl 0,25 sekundy na červenou. Ano, patří to k přestupkům, které se nesmí půl roku opakovat...
jestli to bylo v HK na 80tce na okruhu tak měli policisti pravdu ,brzdit na oranžovou je nesmysl a za tu dobu co svítí oranžová křižovatku přii té rychlosti projedete
Křižovatka u Tesly je kapitola sama o sobě, kolony až k autobusáku, jenom kvůli tomu, že na křižovatce jezdí trolejbusy a autobusy MHD pomalu co minuta. Pak naskočí zelená a s bídou projedou čtyři auta ( to čtvrté již na oranžovou, ale se zelenou odbočovací šipkou ). Ve špičce je lepší tuto křižovatku objet okolo odboráku.
dalsi takovy co nezna svetelne signaly rizeni krizovatky...
kazdy jeden z nich mohl uplne vklidu zastavit kdyby se zachoval alespon trochu rozumne. spise mi to pripada ze ridici v metropoli vysociny jezdi jak prasata.
Existuje pojem "Vicious Cycle", přeložitelný jako "Spirála zhouby"
Podstatou je, že někdo poruší psanou či nepsanou dohodu a vyšine systém z rovnováhy, a místo toho, aby ostatní trvali na tom, že dotyčný narušitel vrátí systém zpět do původní rovnováhy, tak i oni poruší svou stranu dohody a systém vyšinou ještě víc. Pak ten původní narušitel reaguje opětovným, stupňovaným porušením, na to reagují ostatní, a roztáčí se spirála, která končí naprostým chaosem.
Na silnicích se střetávají 3 skupiny: Řidiči (plus cyklisté, kteří by se měli chovat jako řidiči), chodci, a dále "dopravně-zabezpečovací autority" (policie, tvůrci dopravních koncepcí atd.)
Základní stav byl: Na červenou stojíš, na zelenou jedeš/jdeš.
Jenže postupem času jsme se dostali do stavu, kdy desítky procent chodců přebíhají zcela rutinně i v hustém provozu na červenou, řidiči projíždějí na "tmavo oranžovou"... a ti, kdo mají fungování křižovatek na starosti, pak obvykle reagují tak, že mezi naskočením červené pro jeden směr a naskočením zelené pro jiný směr dávají zbytečně dlouhou pauzu. Jenže jakmile to řidiči zjistí, tak prodlouží tu "tmavo oranžovou", protože vědí, že "von stejně nikdo nepojede, maj ještě červenou".
My bychom zoufale potřebovali, aby po nějakou dobu policie naprosto nekompromisně vynucovala dodržování semaforových pravidel ode všech. Chodec jdoucí na červenou, jdoucí pomalu, telefonující na přechodu atd. - pokuta. Auto projíždějící na červenou - pokuta. Auto, které ani nezkusilo zastavit na oranžovou, ačkoliv bylo 30-40 metrů daleko - pokuta.
Zkrátka - potřebovali bychom obnovit původní společenskou dohodu, na které jsou semafory založené. Místo toho vymýšlíme v podstatě zmekčené verze pravidel (blikající zelená atd.), které nakonec skončí úplně stejně nefunkční, když to nikdo nevynucuje.
Me pobavila ta zelena odbocovaci sipka, ktera sviti jeste i chvili po te, co je na semaforu uz ne zluta, ale dokonce cervena!:o)
Jinak mi reknete, kdyz teda ridici (zvlaste ti s autobusama a salinama) nedokazou bezpecne zastavit behem doby te zlute, tak proc proste nesviti dele? Taky nemuze clovek cumet jen na semafor, jestli tam zrovna neskoci zluta, ale taky se musi venovat i rizeni:o) Ja s tim problem teda nemam, ale verim, ze ridici velkych aut s tim problem mit muzou. Takze prodlouzeny interval by mi nevadil. Nekdo muze namitnout mensi plynulost, ale tu by daleko vice zlepsil kamerovy system, ktery by zjistoval aktualni hustotu provozu. Dnes blby mobil s pristupem na internet stoji petikilo a ma i vcelku slusny fotak .... SW jsou vsude mraky i zdarma, tak by v dnesni dobe asi nebyl takovy problem ridit krizovatky trosku inteligentne ..... diky levnym kameram dnes neni treba budovat indukcni smycky a podobne nesmysly ....
to prohlaseni ohledne "odbocovaci sipky" myslite vazne??? vy mate ridicak a ridite? ona to neni odbocovaci sipka, ale "Signál pro opuštění křižovatky" nekdy nespravne nazyvana "vyklizeci sipka" ta slouzi., jak uz z nazvu vyplyva, k vyklizeni!!!! krizovatky a rozsviti s e v momente, kdy vozidla kterym mate davat prdnost maji cervenou a vy muzete jet. v zadnem pripade nedovoluje vjet do krizovatky na cervenou. padejte zpatky do autoskoly, nez nekoho zabijete! vzdyt vy ani neznate svetelne signaly na projeti krizovatkou...
Stale vymyslime uz vymyslene.
Rakousko a jejich blikajici oranzova je pochopitelna i volem.
Mimochodem v teto zemi se z rakouskych dovezenych semaforu toto za tezke penize vymontuje aby se dalsi penize od ridicu na pokutach...je to na hlavu co???
Sorry, ale na videu není kromě bílé dodávky nikdo, kdo by projel na červenou.
Nehodlám nijak hájit jízdu na červenou.
Orgánem dohlížejícím na bezpečnost silničního provozu je Policie ČR, některé přestupky může řešit Městská / Obecní policie (jízda na červenou mezi ně nepatří). Pokud městský úřad přiznává, že kamerové záznamy vyhodnocují městští úředníci, pak přiznává, že úřad postupuje v rozporu se zákonem a celá tahle diskuse je o ničem.
Proč? Kdo myslíte, že dělá správní řízení na úřadech?
Když přijíždím ke křižovatce, kde již dlouho svítí zelená, tak už musím počítat s tím, že brzo příjde červená. Kdo v té chvíli zrychluje, aby to stihnul, tak už opravdu na tu červenou nemůže zastavit, ale je to jeho chyba, protože s tím měl počítat.
Ano. Ridic, ktery vidi zelenou ma predpokladat, ze bude cervena. Taky kdyz vidi, ze nekdo blika doleva, tak ma predpokladat, ze pojede doprava a kdyz vidi, ze za nim stoji zenske a hlidaji dite, tak ma predpokladat, ze ho hlidat nebudou. Ridic zkratka dnes muze za vsechno a ma predpokladat i pristani martanu uprostred dalnice, aby nezpusobil prvni meziplanetarni fauxpas.