Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V první sekundě je bezpečnější červenou projet, hájí se řidiči v Jihlavě

Někteří řidiči bojují s jihlavskou radnicí kvůli pokutám za jízdu na červenou zachycenou kamerovým systémem na křižovatkách. Tvrdí, že projeli z nouze, že považovali za bezpečnější pod semaforem projet, než dupnout na brzdu. A odborníci jim vesměs dávají za pravdu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P53e58t76r 75J54a73r54o95š 2174721235847

Co tvrdi experti je sice pravda, ale z vlastni zkusenosti vim, ze spousta ridicu zde cervenou ignoruje i dele nez bezprostredne po preprnuti, a to i ti, za kerymi dlouho nic nejede.

Nicmene bych uvazoval o prodlouzeni intervalu oranzove.

0/0
15.8.2016 14:02

M20i85r32o39s97l56a63v 49Z65i23k15m45u63n27d 6288182537728

Obecně by neškodilo, kdyby před "světly" byla vyznačena nějaká zóna, která by z hlediska možnosti bezpečného zastavení buď vymezila vzdálenost, při níž už musí řidič zastavit na "žlutou", aby neprojel červenou nebo tolerovala to "projetí" ... viz níže uvedených 0,25 vteřiny ...

0/0
14.7.2016 12:58

P79e42t87r 78L27a62n12d68a 1789450365894

Já v HK za deště na žlutou dostal smyk a nedobrzdil. Nebylo už kam couvnout, tak jsem se zase rozjel a pokračoval. Policajti to ocenili 5 body a 2500. Přidali ponaučení, že na žlutou ještě není důvod brzdit. Na jejich ponaučení jsem si vzpomněl v Kolíně, kde jsem o půlnoci v prázdném městě projel na žlutou bez vyšilování. Bohužel mi ale tamní úředníci poslali dopis ať odevzdám řidičák, protože jsem už byl 0,25 sekundy na červenou. Ano, patří to k přestupkům, které se nesmí půl roku opakovat...

+1/0
3.7.2016 8:33

M69a87r37t10i97n 83V61o27j22á82č73e27k 9223397531416

jestli to bylo v HK na 80tce na okruhu tak měli policisti pravdu ,brzdit na oranžovou je nesmysl a za tu dobu co svítí oranžová křižovatku přii té rychlosti projedete

0/0
6.7.2016 8:16

P22e36t54r 46L52a43n91d79a 1959400675694

Přesně tak, proto (jak už jsem psal) jsem půl roku na to jel v Kolíně na oranžovou a aniž by mě zvali k projednání přestupku, rovnou sankcionovali. Já tam ale zajel a pustili mě jednotlivé fáze záznamu a 0,3 s jsem jel na červenou. Z kabiny jsem červenou vidět nemohl, ale prý tam už byla... Tento přestupek opakovat 2x za půl roku znamená automatickou ztrátu řidičského oprávnění (které mě živí), od toho mě dělily asi jen 2 dny. Holt semafory mohou být mocnou zbraní v rukou policistů :-(

0/0
7.7.2016 8:57

P36e39t76r 28Š23e74b52e26s17t62a 1285446564

Křižovatka u Tesly je kapitola sama o sobě, kolony až k autobusáku, jenom kvůli tomu, že na křižovatce jezdí trolejbusy a autobusy MHD pomalu co minuta. Pak naskočí zelená a s bídou projedou čtyři auta ( to čtvrté již na oranžovou, ale se zelenou odbočovací šipkou ). Ve špičce je lepší tuto křižovatku objet okolo odboráku.

0/−1
30.6.2016 8:52

J36a60n 95K67r70p66e87c 5196703554512

dalsi takovy co nezna svetelne signaly rizeni krizovatky...

+2/0
30.6.2016 13:43

J89a89n 47K36r94p57e13c 5666253904892

kazdy jeden z nich mohl uplne vklidu zastavit kdyby se zachoval alespon trochu rozumne. spise mi to pripada ze ridici v metropoli vysociny jezdi jak prasata.

+1/0
30.6.2016 8:39

P81a16v55e13l 46D85r36o34t58á17r 7203884259814

Existuje pojem "Vicious Cycle", přeložitelný jako "Spirála zhouby"

Podstatou je, že někdo poruší psanou či nepsanou dohodu a vyšine systém z rovnováhy, a místo toho, aby ostatní trvali na tom, že dotyčný narušitel vrátí systém zpět do původní rovnováhy, tak i oni poruší svou stranu dohody a systém vyšinou ještě víc. Pak ten původní narušitel reaguje opětovným, stupňovaným porušením, na to reagují ostatní, a roztáčí se spirála, která končí naprostým chaosem.

Na silnicích se střetávají 3 skupiny: Řidiči (plus cyklisté, kteří by se měli chovat jako řidiči), chodci, a dále "dopravně-zabezpečovací autority" (policie, tvůrci dopravních koncepcí atd.)

Základní stav byl: Na červenou stojíš, na zelenou jedeš/jdeš.

Jenže postupem času jsme se dostali do stavu, kdy desítky procent chodců přebíhají zcela rutinně i v hustém provozu na červenou, řidiči projíždějí na "tmavo oranžovou"... a ti, kdo mají fungování křižovatek na starosti, pak obvykle reagují tak, že mezi naskočením červené pro jeden směr a naskočením zelené pro jiný směr dávají zbytečně dlouhou pauzu. Jenže jakmile to řidiči zjistí, tak prodlouží tu "tmavo oranžovou", protože vědí, že "von stejně nikdo nepojede, maj ještě červenou".

My bychom zoufale potřebovali, aby po nějakou dobu policie naprosto nekompromisně vynucovala dodržování semaforových pravidel ode všech. Chodec jdoucí na červenou, jdoucí pomalu, telefonující na přechodu atd. - pokuta. Auto projíždějící na červenou - pokuta. Auto, které ani nezkusilo zastavit na oranžovou, ačkoliv bylo 30-40 metrů daleko - pokuta.

Zkrátka - potřebovali bychom obnovit původní společenskou dohodu, na které jsou semafory založené. Místo toho vymýšlíme v podstatě zmekčené verze pravidel (blikající zelená atd.), které nakonec skončí úplně stejně nefunkční, když to nikdo nevynucuje.

0/0
1.7.2016 21:13

J95a21n 34K73r79p59e65c 5826343374322

vami uvedene je mi samozrejme znamo, a ani prehnana represe s tim nic neudela. pokud se nekdo nebude ridit hlavne moralnimi pravidly a pravidly zdraveho rozumu a sebezachovy, tak s nim neudela nic ani represe. nikdo normalni prece na cervenou umyslne nejede. na takove se nevztahuje ani onen popsany cyklus. je spise znamy jev, kdy jiz velmi prehnana represe ma negativni dopad na dodrzovani pravidel.

+1/0
2.7.2016 7:54

P37e26t31r 58J58a61r29o64š 2454771895227

Jsem stejneho nazoru. Nejsem mistni, ale kdykoliv se tam manzelka vyda nakupovat do CityParku, tak si sednu venku, dam si cigarko, koukam na tu krizovatku a nestiham se divit.

0/0
15.8.2016 14:08

T66o29m11á81š 46J96a43n79í10r31e53k 8970467786929

Me pobavila ta zelena odbocovaci sipka, ktera sviti jeste i chvili po te, co je na semaforu uz ne zluta, ale dokonce cervena!:o)

Jinak mi reknete, kdyz teda ridici (zvlaste ti s autobusama a salinama) nedokazou bezpecne zastavit behem doby te zlute, tak proc proste nesviti dele? Taky nemuze clovek cumet jen na semafor, jestli tam zrovna neskoci zluta, ale taky se musi venovat i rizeni:o) Ja s tim problem teda nemam, ale verim, ze ridici velkych aut s tim problem mit muzou. Takze prodlouzeny interval by mi nevadil. Nekdo muze namitnout mensi plynulost, ale tu by daleko vice zlepsil kamerovy system, ktery by zjistoval aktualni hustotu provozu. Dnes blby mobil s pristupem na internet stoji petikilo a ma i vcelku slusny fotak .... SW jsou vsude mraky i zdarma, tak by v dnesni dobe asi nebyl takovy problem ridit krizovatky trosku inteligentne ..... diky levnym kameram dnes neni treba budovat indukcni smycky a podobne nesmysly ....

+1/0
30.6.2016 2:00

J44a40n 34K97r80p27e80c 5196693154742

to prohlaseni ohledne "odbocovaci sipky" myslite vazne??? vy mate ridicak a ridite? ona to neni odbocovaci sipka, ale "Signál pro opuštění křižovatky" nekdy nespravne nazyvana "vyklizeci sipka" ta slouzi., jak uz z nazvu vyplyva, k vyklizeni!!!! krizovatky a rozsviti s e v momente, kdy vozidla kterym mate davat prdnost maji cervenou a vy muzete jet. v zadnem pripade nedovoluje vjet do krizovatky na cervenou. padejte zpatky do autoskoly, nez nekoho zabijete! vzdyt vy ani neznate svetelne signaly na projeti krizovatkou...

0/−1
30.6.2016 8:37

T98o55m90á34š 79J14a16n97í66r54e77k 8770287856899

Ja se priznam, ze jsem opravdu NIKDE NIKDY nevidel tu sipku sviti v dobe, kdy by na semaforu svitila zluta, natoz cervena, az do tohoto videa!

V Jihlave mate mozna jine pravidla a ted se tam asi budu bat jezdit, pokud vam takove chovani semaforu prijde normalni a dostavate tam bezne ridicaky ...

Z osobni zkusenosti musim rict, ze se jedna o anomalii a BEZ DISKUZE - z bezpecnostniho hlediska by k tomu NEMELO DOCHAZET! NIKDY!!! NENI TO NORMALNI, ANI NEMUZE! Jedna se proste o spatny semafor a nekdo by na to mel upozornit, stejne jako jsem uz treba videl krizovatku, kde v jednom smeru skocila zluta a v druhem zaroven zelena, taky spatne. Kazdopadne zatim vsechny krizovatky, co jsem videl, tak zelena odbocovaci sipka VZDY A HLAVNE LOGICKY zhasla v dobe, kdy na semaforu naskocila zluta.

A do autoskoly si padej sam!!!

0/0
30.6.2016 12:42

J57a32n 15K71r32p22e79c 5686833334212

vy budete asi duchem trosku slabsi, co? nevim jak jste prisel na to, ze jsem z jihlavy??? znovu vam opakuji, neni to odbocovaci sipka, ale signal pro opusteni krizovatky coz jsou 2 naprosto rozdilne signaly. situace kdy tento signal sviti a zaroven ve stejnem smeru je cervena je naprosto bezny a je to k videni na stovkach krizovatek nejen v CR. ze ktere hnojem provonene diry jste to vylezl, ze toto neznate? a tam jste asi delal i ridicak, kdyz nevite jak projizdet svetelnou krizovatku. dorazil k vam uz patent o zruseni nevolnictvi?

+1/−2
30.6.2016 13:39

Č78e18s93t85m19í41r 76K70u96b87á87č75e51k 2493910

Je to zcela normální, že zelená levá šipka svítí i přes červenou ze směru, pro který platí. Umožní vyjet, ale červená ze směru už zastavuje provoz. Škoda, že lidí jako vy, řídí asi 1/3...

0/0
30.6.2016 18:49

J47i21r48k66a 62Z15a22c89e69k 3570145969816

Stale vymyslime uz vymyslene.

Rakousko a jejich blikajici oranzova je pochopitelna i volem.

Mimochodem v teto zemi se z rakouskych dovezenych semaforu toto za tezke penize vymontuje aby se dalsi penize od ridicu na pokutach...je to na hlavu co???

0/0
29.6.2016 18:52

J62i28ř86í 17K10r67e34j96č13í79k 2447458104576

Sorry, ale na videu není kromě bílé dodávky nikdo, kdo by projel na červenou. :-P

+1/−1
29.6.2016 17:30

E88d12a 68D56r62á32b40e73k 7689302263707

tak šup šup k očnímu a neřídit

0/−2
29.6.2016 20:41

J16i66ř28í 34K38r15e44j94č18í77k 2117808744836

Absence argumentu nevadí ?

0/0
30.6.2016 20:20

M25á94r43i40a 13K30r61a57j32č86i10o10v50á 4737511870593

Nehodlám nijak hájit jízdu na červenou.

Orgánem dohlížejícím na bezpečnost silničního provozu je Policie ČR, některé přestupky může řešit Městská / Obecní policie (jízda na červenou mezi ně nepatří). Pokud městský úřad přiznává, že kamerové záznamy vyhodnocují městští úředníci, pak přiznává, že úřad postupuje v rozporu se zákonem a celá tahle diskuse je o ničem.

0/0
29.6.2016 14:28

R89o39m61a66n 77P78o51l38á10č15e48k 5206119865

Proč? Kdo myslíte, že dělá správní řízení na úřadech? ;-D

0/0
29.6.2016 17:05

M80á78r17i44a 39K37r26a95j18č58i43o40v33á 4377641700533

Správní řízení dělají příslušní úředníci na základě podkladů orgánu odpovědného za dohled nad silničním provozem. Oni sami tím orgánem nejsou. Možná vám to přijde ujeté, ale zákon je takto postaven a pokud je striktní dodržování vyžadováno od jedné strany, pak jej musí dodržovat i druhá strana. Jinak je vaše argumentace podobná tvrzení: "Jel jsem v obci 70, ale ony už stejně kolem nebyly domy."

0/0
29.6.2016 19:49

J29a28n 43S90t45u31h57l 1262644882

Když přijíždím ke křižovatce, kde již dlouho svítí zelená, tak už musím počítat s tím, že brzo příjde červená. Kdo v té chvíli zrychluje, aby to stihnul, tak už opravdu na tu červenou nemůže zastavit, ale je to jeho chyba, protože s tím měl počítat.

+7/−1
29.6.2016 7:36

J74a29n 56P18r22i85b23y29l 5700665167587

Ano. Ridic, ktery vidi zelenou ma predpokladat, ze bude cervena. Taky kdyz vidi, ze nekdo blika doleva, tak ma predpokladat, ze pojede doprava a kdyz vidi, ze za nim stoji zenske a hlidaji dite, tak ma predpokladat, ze ho hlidat nebudou. Ridic zkratka dnes muze za vsechno a ma predpokladat i pristani martanu uprostred dalnice, aby nezpusobil prvni meziplanetarni fauxpas.

+2/−3
29.6.2016 11:49

P32a49v93e31l 13S32v46í54t23i73l 4393613299

Jestli nebylo lepší nereagovat.

+4/0
29.6.2016 13:06

J91a66n 95P45r56i58b28y74l 5470505757617

Tak nereagujte :D

+1/−1
29.6.2016 15:20

E50d31a 54D20r18á92b14e47k 7709942923967

nemusí to dělat, ale dělají to (předvídají červenou, proto zrychlují, aby to projeli .... blbci)

0/0
29.6.2016 20:43

R24e28n34a78t19a 75H11a89v93l87í30č28k27o82v24á 3179866823835

Jo, řidič by měl kromě řidičáku vlastnit i věštecké kursy a v povinné výbavě vozu budou křišťálové koule a hrnky s lógrem! Na kždém semaforu svítí zelená jinka dlouho a taky hodně záleží, jestli jsou v křižovatce třeba i koleje trmavají...

+1/−2
29.6.2016 16:56

M98a27r68t61i11n 91K44a15d79l35e24c 5581955723974

Proto tam je ještě oranžová, která taky svítí celkem dlouho.

+1/−1
29.6.2016 19:33

P31e37t33r 48M64o71l49á85k 9668611117354

Základní problém řidičů co projeli na červenou je, že po Hradební nejednou povolených 50 ale klidně i i 80 km/h. Pak se to opravdu špatně brzdí. A těm co ty hříšníky obhajují, bych přál aby je-li od Znojma a měli by odbocit na zmíněnou Hradebni. A potkat pitomce co jezdí na červenou. Hned by mluvili jinak. A ze se tyto věci na teto křižovatce bežně ději. Obdobná situace je na křižovatce u Tesca!

+3/−3
29.6.2016 5:17

L78u95d59v86í20k 93G78a54j65d33o86š73í69k 2305633794382

„...Výjimkou je pouze případ, je-li vozidlo při rozsvícení tohoto signálu již tak blízko, že by řidič nemohl bezpečně zastavit...“

To snad milá redakce platí o žluté. Nikoliv o červené.

+5/0
29.6.2016 1:15

F33r55a28n60t85i82š48e27k 22M58a41t12ě10j10č65e51k 7793112393631

V Bulharsku je na semaforu vidět za kolik vteřin naskočí červená a pak není co řešit!

+1/0
29.6.2016 0:28

M71i84r77o29s76l70a10v 60G90r11o28s31s85m33a76n79n 8732739914

A taky v Turecku, na Ukrajině a v jiných podobně rozvinutých zemích, kde všichni mají dostatek času. U nás máme naštěstí většinou dynamické řízení, které reaguje na aktuální dopravu a zvyšuje například kapacitu křižovatek, či preferuje vozidla MHD. Takže odpočívání jaksi z principu umět nemůže.

0/−3
29.6.2016 0:42

M22i21c68h97a44e46l 51S65t33a30n31o89v29s34k26ý 6667475768984

Dokonce v i Kazachstanu a obcas i v Americe.

0/0
29.6.2016 8:27

J83a24n 82P86r36i20b40y19l 5260765327857

Rizeni semaforu je tak chytry system, ze nevi ani co bude delat treba za 3 vteriny?

0/0
29.6.2016 11:52

T77o15m19á26š 52K12u86c42h81a34ř 3147751408681

Koukám, že tu chybí info ze starších článků a diskuzí, že v Jihlavě se jedná o past na řidiče co křižovatku rojíždějí v přímém směru, protože oranžová tam svítí jen těsně přes cca 2 sekundy. Pokud čověk nejede zrovna 30 km/h, jako že na přímé přehledné křižovatce nemusí, pak při statisticky zjištěné celkové reakční době kolem 0,9 sekund nezbývá na zastavení ani 1,5 sekundy. Ti, co jedou 40..50 km/h si pak mohou v této situaci vybrat: zašlápnout to na fleku s tím že spolujezdec letí na přední sklo a auto za vámi vám naboří kufr, nebo to projet.

Bylo by tu jednoduché řešení, oranžovou trochu prodloužit, ale to by se přestaly sypat do kasy penízky. :-P

+7/−1
29.6.2016 0:26

J20i98ř96í 68K65ü39h13r 2730896760396

Vy máte reakční dobu 0,9 sekundy? Na očekávatelnou věc? Tady nejde o to, že vám někdo vběhne pod kola, ale

o naprosto jasně očekávatelný jev.

+1/−4
29.6.2016 1:52

T34o41m86á14š 36T35ř88í10s44k53a 7845206184735

Zastavit na oranžovou. To je vtip? Jak dlouho svítí? Vteřinu? Takže to raději dupnu na brzdu a na posledním metru zastavím než abych projel? Až pořádně nastaví semafory, tak potom možná. Stejná stupidita jako u značek s rychlostí nebo začátkem obce. Normální řidič vidí značku a snižuje rychlost setrvačností než aby dupnul na brzdu a ohrozil řidiče za ním. Zvlášť když je značka schovaná tak že ji člověk vidí pár metrů před ní. Co udělá místní policista? S radostí v očích kdy skoro štěstím brečí se na milého řidiče usměje a řekne "pane řidiči, jel jste v obci 56 km!!!!!! Můžete mi to vysvětlit?"...

+6/−2
29.6.2016 0:23

L63u60d43v26í58k 19G16a56j67d98o40š22í56k 2205923814132

Pane Třísko, kdyby si každý vykládal zákon o silničním provozu jako vy, vybíral si, co se mu hodí a co sem u zdá jako hloupost na to kašlal, tak už byste možná byl po smrti, protože by se jistě našel někdo, kdo si řekne že je přece blbost jezdit vpavo.

Značky se vám na silnici nemusí líbot, ale to neznamená že neplatí a že není vaší povinností se jimi řídit. Můžete si maximálně stěžovat na patřičných úřadech na jejich umístění.

+4/−4
29.6.2016 1:20

R25o41m85a27n 70P98o38l54á98č25e74k 5946259355

Já bych otázku postavil jinak. Dnes je trend stavět semafor na každém rohu pod hlavičkou bezpečnosti atd. Ideálně semafor běhá 24 hodin denně, takže i v 10 večer koukáte na červenou a na prázdnou křižovatku...

V poslední době jsme měl možnost si projet několik fakt velkých křižovatek bez světel, protože porucha a odsýpalo to rychleji bezpečněji než se světly... A všichni si dávali sakra majzla aby někoho nesejmuli...

Takže co spíš než postihy řešit smysl semaforů?

+5/0
29.6.2016 0:03

S88t88a94n12i77s68l57a40v 67S32v77o73b87o72d24a 1783783176618

A úplně nejlepší jsou ty čistě buzerativní, co furt svítěji červeně, až po tom, co tam jedeš pade, tak tam skočí červená, ty je vhodné naprosto ignorovat.

+3/0
29.6.2016 0:06

R49o69m77a31n 55P92o60l15á71č59e93k 5406609525

Právě tohle způsobuje tu otupělost... bohužel...

+2/0
29.6.2016 0:09

F72r51a33n60t18i24š23e55k 83M72a62t49ě95j21č64e40k 7303452673421

fakt?

0/0
29.6.2016 0:30

L74u65d20v66í49k 18G27a63j84d80o72š90í26k 2315243314892

No vidíte. A právě tyhle „buzerativní“ semafory mají nejvyšší účinnost pro dodržování povolené rychlosti v obci. Takže jich bude nepochybně přibývat.

+1/−5
29.6.2016 1:24

J27i70ř91í 48K93ü84h14r 2670156950496

Já jsem jen pro. A snad tam budou i ty kamery.

0/−6
29.6.2016 1:54

V49á40c39l57a72v 28M76a17i41x65n21e98r 7965590695121

A není náhodou před červenou ještě oranžová? Prostě to zkusil a nevyšlo, tak se nevytáčej, zaplať a vem to jako chlap ... podělal jsi to a te%d z toho viníš jiné?

Ach jo ...

+3/−4
28.6.2016 23:21

S10t71a33n74i95s43l49a12v 74S74v93o80b79o15d97a 1433223766238

Prej "vem to jak chlap" to mě fakt pobavilo ;-D proč bych měl někomu něco platit, když jsem nic neudělal, celá ta šaškárna se semaforama nemá za cíl zvýšení bezpečnosti, nýbrž naplnit městskou kasu. Ale ty se k tomu klidně jako chlap stav a plať Rv

+5/−4
29.6.2016 0:04

S54t51a24n28i97s53l16a88v 33S16v70o94b88o33d82a 1143953816308

Ještě bych doplnil, že to takhle 2x vemeš jako chlap a můžeš se třeba na půl roku rozloučit s řidičákem, a pak to můžeš svýmu šéfovi v práci taky vysvětlovat jako chlap ;-)

+4/−1
29.6.2016 0:12

O52l16d89ř36i82c97h 33Š95t36ě35p66á77n85e29k 7452256596844

On vás někdo nutí jezdit n červenou?

To by jste měl ohlásit.;-)

+1/−1
29.6.2016 12:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.