Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Brod touží po autobusech na CNG. Plyn však ve městě není kde tankovat

Havlíčkův Brod zvažuje o razantní obměně vozového parku pro městskou hromadnou dopravu. Až polovinu z osmi vozidel s naftovými motory by mohly nahradit autobusy na stlačený zemní plyn CNG. Má to ovšem háček. Ve městě dosud neexistuje plnící stanice, která by tento plyn prodávala.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P34e39t36r 57B64á78č88a 8195746125595

K nicemu !!

0/0
31.5.2016 14:36

J88i69ř19í 62J30o70z55a 3278493710281

Spis by Brod mel uvazovat o posileni spoju, zejmena vecer a celodenne o vikendech...

Na co je MHD, kdyz se s ni skoro nikam nedostanete...

0/0
31.5.2016 14:26

I66r17m10a 45H91e34g33a22r14o15v28á 6187872538464

At ty autobusy jezdi na co chteji. Klidne i na naftu. Ale at to nejsou ty 25 let stare karosy - jezdici rakovina. Dnes jsem sla Horni ulici za jednim takovym "ekologickym hromadnym dopravnim prostredkem" a to se nedalo vydychat. Ty rachotiny jezdi snad na uhli.

0/0
31.5.2016 13:51

J12i78n20d42ř74i16c15h 37Š11k15o88p37e40k 4595731500215

že autobus nekouří, neznamená, že není zdravíškodlivý

0/0
31.5.2016 17:06

P94a89v95e78l 88Ř69a63p39e71k 7382606509975

Utratíme desítky milionů a vyhodíme funkční autobusy, abychom dostali dotace na nové. Celkový efekt záporný. Ti lidé zjevně ztratili veškerou soudnost. Opojení dotacemi by mělo být zaneseno do učebnic lékařství jako diagnóza. Kdyby radši brodskou MHD překopali do moderní a důstojné podoby, aby konečně přestala být socialistickým pomníkem. Na náměstí a na největší nádraží v kraji se z některých městských částí nedá dostat, zatímco z každé malé vesničky okolo jezdí deset párů busů denně. To je vizitka.

0/0
31.5.2016 12:19

J21a39n 25V81a88l54o34u68c44h 6962577208470

Přesně tak. A místo koupě jednoho busu za dva roky (tedy při 8 vozech životnost 16 let, což dnešní vozy dají bez nějaké větší opravy), se vybuduje plnička, k ní koupí busy (přičemž se musí zničit, prodat nejde, i ty, které by ještě mohly sloužit) a až této podstatné části vozového parku skončí najednou (nikoli postupně jako při postupném nakupování) životnost a bude potřeba velký nákup, dotace na to už nebudou a bude se muset škrtat v jiných investicích či nechat jezdit šroty. Ale co, to už přece bude další volební období, tam už to přece bude pálit jiné...

+1/0
31.5.2016 14:24

J21o76s22e31f 48D58o85h97n25a12l 6773407482561

Ta elektřina je sice ekologická s velkým?, ale nabíjení by bylo jednoduché. Kdyby vybudovali veřejnou čerpačku na CNG tak něco udělají pro celé město !! A teď babo raď, co s tím!

0/0
31.5.2016 12:01

I13r98m50a 24H60e73g97a78r41o75v65á 6427562568234

Elektrina je dost nesmysl i v autech, natoz v autobusech. Dovedete si predstavit to mnozstvi akumulatoru, jejich hmotnost, dobu nabijeni, zivotnost ...

Naprosty ekonomicky i ekologicky nesmysl. To by mohlo fungovat jedine prostrednictvim dotaci. Aneb nekdo jiny to draze zaplati.

Elektromobilita = kouri to nekde jinde.

+3/0
31.5.2016 13:54

M32a37r38t71i30n 37Č33a10p52e30k 6330221307594

Elektrobusy jsou ideální jako menší vozy, tedy maximálně do 10 metrů délky. Výhodou elektřiny oproti spalovacímu motoru je vyšší účinnost a možnost rekuperace energie. Navíc elektřina se nemusí vyrábět spalováním něčeho, kdežto ten spalovací motor bez toho fungovat nemůže.

0/0
31.5.2016 16:46

I32r45m19a 44H35e63g22a48r88o65v33á 6937522768314

Elektromobilita je pri soucasne technice a moznostech ukladani energie proste nesmysl. Na velikosti nezalezi, resp. zalezi ve smyslu - cim vetsi, tim hure.

Vyhody ktere popisujete - vyssi ucinnost a rekuperace. A coz tahle nevyhody? Zname? Ztraty v prenosove soustave od elektrarny, v trafostanici, pri dobijeni, samovolne vybijeni akumulatoru, omezena zivotnost a pocet cyklu akumulatoru, nebezpecnost naplne (kyselina, tezke kovy). Fyzika se proste oklamat neda. Finance se oklamat daji. Pokud nejaky zeleny mozek vymysli stedre dotace, tak ano. Pokud to bude bez dotaci/ulev, tak si to nikdo neporidi.

Vyroba elektriny. Zkuste se zamyslet a zkusit spocitat dobu navratnosti a ekologicnost fotovoltaiky nebo vetrniku. Kolik energie stoji vyroba a vystavba toho zarizeni a kolik je to zarizeni nasledne pri sve zivotnosti schopne vyprodukovat energie. Ono uz to tak vesele na konci pocitani nebude. A kazdopadne tyto zdroje jsou znacne nestabilni a je nutne provozovat paralelne ty klasicke spalovaci nebo jaderne. Staci se podivat na pomer te klasicke a pseudozelene, kterou se ten "elektroekozazrak" bude nabijet. Stale tak plati, ze elektromobil kouri, jen jinde nez jezdi.

+1/0
1.6.2016 7:41
Foto

B85á58r84a 33T46u64č95k48o82v11á 2654285686732

Dost se divim, ze se na nemoznost tankovani prislo uz ted a ne az potom, co byly autobusy na CNG nakoupeny.

+4/0
31.5.2016 11:15

J84o41s79e45f 34D12o19h39n21a66l 6793507972831

To by bylo dobrý. Museli by postavit tu čerpačku!!!

0/0
31.5.2016 14:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.