Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Peníze by na ni byly. Jenže trasu vysokorychlostní trať stále nezná

Ačkoli se Česko zavázalo Evropské unii, že do roku 2030 zprovozní první kilometry vysokorychlostní trati, nic zatím o jejím budování nesvědčí. Kudy povede přes Vysočinu, je stále ve hvězdách. Problémy nastávají hlavně od Jihlavy na západ. SŽDC navíc už potřetí zrušila soutěž na srovnávací studii.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J73a18n 17J87e92m54e72l23k10a

30. 5. 2016 22:49

Myslím, že z Brna mnoho denně dojíždět do Prahy nebude. Protože to většina lidí neufinancuje. Stejně pak velká část lidí pojede raději levným busem.

2025 by měla stát Přerov Brno na 200. To je myslím super. Efektivní a užitečné.

Vrt Brno Praha se nikdo nedožije. Nejdřív 2040. Bude EU, která ten nesmysl má financovat? Takže zbytečné se těšit.

200 mld. 1 mld na km. Dále 100 mld za vrt na Dráždany. Kde je dnes jedna z nejlepších tratí v ČR, druhá na druhé straně řeky.

Tedy 300 mld.

Za ty peníze by se dala stávající infrastruktura značně pozlatit. Postavit nová trať na Boleslav a Turnov. Jednokolejné tratě mohly být elektrifikované, modernizované a hlavně zabezpečené.

Třeba Budějovice Jihlava by se nemusela podle mě jezdit 55-70 km/h.

Některé úseky Kolín, Havlíčkův Brod, Brno se stejně budou modernizovat.

Otázka, zda by se neměly přímo rovnat, než opravovat do původní stopy nebo nově postupně stavět na 200-250. Tím by ty úseky šlo hned používat.

Když chtějí VRT, nevím proč nezačnou do Berouna.

1 2
možnosti

Ve Švýcarsku má vysokorychlostní železnice např. mezi Curychem a Bernem podíl 88% na veškeré osobní dopravě. Cca 100 km. Naopak ve Španělsku, kde jsou delší vzdálnosti, mají obvykle rychlovlaky podíl okolí 50-ti %. Plánovaná trať Brno-Přerov neni nic efektivního. Dnes jde o jednu z nejpřetíženějších tratí. Po pouhé modernizaci se bude stále míchat intenzivní dalkova doprava, regionální doprava a pokud se vůbec vejde, tak nákladní doprava. Trať bude za nemalých nákladů pomocí prelozek naprimena, vyhne se tak malým obcím, kterými dnes prochází. Stavba bude trvat dále, protože půjde o modernizaci tarte a provoz bude muset být zachován. A dost možná se nepodaří trať naprimit všude - často se mluví o 100 km/h ve Vyškově - a na trati tak budou na koridorech všudypřítomné tolik nepopulární rychlostní propady. A nejlepší trať do Drážďan? Obě tratě jsou velmi vytížené a navíc v preshranicnim úseku se tratě spojují a pro nákladní vlaky, kterych je do Německa opravdu mnoho, už kapacita opravdu nezbývá. Navíc s tou kvalitou to také není tak slavné, Praha-Kralupy a de facto celý úsek Lovosice-Drážďany jsou plné oblouku, rychlost jen kolem 100 km/h. A úsek Kralupy-Lovosice je sice poměrně rychly, ale s rychlostními propady až na 110 km/h a velkým zavlekem do Hnevic.

0 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti

To je pravda, mělo by jít o celoevropský projekt.

0 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti

K čemu je Česku vlak co jede 300km/h. Stejně pojede o dvě hodiny později:), takže bude lepší jet autem, autobusem, na motorce, kole nebo koloběžce. Ve všech případech to bude lepší než vlak, už jen proto, že jízdenka v režii ČD bude dražší než bussines letenka u Emirates.

1 5
možnosti

Samotnému Česku není možná k ničemu, ale z celoevropského měřítka jde o významný projekt. Nebo je snad Česko pustým ostrovem? Proč nedokážete vidět dál než za státní hranice? Když i dálnice jsou spojnicemi se zahraničím, může to být i VRT.

1 1
možnosti

hm. to mi řekněte, kam chcete vysokorychlostní trať postavit, když co pár kilometrů narazíte na dědinu. Ve vyšším zájmu chcete zavazející lidi vystěhovat, jejich domky zbourat a přes dědiny natáhnout koridor pro rychlost 300? No to je ale nápad opravdu za všechny prachy. Ještě horší, než ten Zemanův kanál. Rv

1 7
možnosti

Jak to sakra ti Němci dělají, když Německo má hustotu obyvatel 1,7x vyšší než ČR? Že by nehledali výmluvy, proč neco nejde?

1 0
možnosti

R21a96d20e48k 70R59a48i73d61a

30. 5. 2016 12:58

Smutné je, že tahle neschopnost něco budovat se s námi táhne už od 1.republiky. Stačí si vzpomenout jak dlouho se u nás čekalo na první dálnice a rychlé železnice. Zatímco ve vyspělé evropě se stavělo ve velkém u nás se o tom jen mluvilo.

5 0
možnosti

Přesně. Nastíní se nějaký záměr a v diskuzi se dočtu, že je to zbytečné, proč by to nešlo, proč to nebude fungovat, že to bude tunel.

Všechno je o lidech, jejich mentalitě a schopnosti se rozumně dohodnout. Copak takhle se můžeme někam posunout?

0 0
možnosti

ANO, budeme sto let za zbytkem sveta, no trzby agrofertu to nijak neovlivni, tak proc spechat..

2 1
možnosti

Nejste trochu paranoidní? O Babišovi nebo o Agrofertu tady není ani slovo.

0 0
možnosti

Proč se to uměle prodlužuje? Buď se ještě aktéři nedomluvili na dělbě koláče, nebo dobře "pracuje" naftovo automobilová lobby.:-/

Když někdo 3x odvolá výběrové řízení, tak to důvěru v čistotu procesu rozhodně nebudíRv

To, že by se postavilo něco ve prospěch lidí je, jako vždy, až na posledním místě:-(

5 0
možnosti

Výběrové řízení musíte ze zákona zrušit, pokud se nepřihlásí alespoň 2 zájemci. To je nejčastější důvod jejich rušení.

0 0
možnosti

Mne by stačil rýchlostný koridor Třebíč- Horní Lideč..

:)

1 0
možnosti

Otázkou je, jak dlouho bude potřeba železnice.

0 10
možnosti
  • Nejčtenější

Ženu v útulku pokousal pes, po srdeční zástavě a amputaci nohy bojuje o život

18. dubna 2024  13:48,  aktualizováno  14:13

Mnohačetná a velmi vážná poranění utrpěla žena, kterou v úterý napadl pes ve žďárském útulku v...

Na D1 u Humpolce zemřel mladý řidič. Narazil do zaparkovaného návěsu

19. dubna 2024  7:16

Devatenáctiletý řidič osobního auta cizí státní příslušnosti zemřel ve čtvrtek večer po nehodě na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Jihlava rozšíří parkovací zóny. Dojíždějící jsou nám ukradení, řekl radní

18. dubna 2024  15:07

Jihlava od května rozšíří kontroverzní nový systém parkování do dalších dvou oblastí v okolí ulic U...

Ve vaně mi spí cizí muž, nejde vzbudit, volal na policii zoufalý majitel domu

24. dubna 2024  12:29

Policisté na Havlíčkobrodsku vyšetřují neobvyklý případ. Do domu v Úsobí se v úterý večer...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nadšenec staví hlavolamy uvnitř lahví. Baví mě vymýšlet, jak to udělat, říká

21. dubna 2024  9:51

Leopold Heneš z Třebenic na Třebíčsku má neobvyklého koníčka. Skládá složité konstrukce uvnitř...

Kříže už tu nepřibývají. O hřbitov obětí dálnice D1 se nemá kdo starat

24. dubna 2024

Premium Na symbolickém hřbitově obětí dálnice D1 v Jihlavě-Pávově už tři roky nepřibyl žádný kříž....

Dominanta žďárského náměstí změní podobu, město opraví Starou radnici

24. dubna 2024  14:41

Jedna z dominant žďárského náměstí Republiky, pozdně renesanční budova Staré radnice, změní brzy...

Ve vaně mi spí cizí muž, nejde vzbudit, volal na policii zoufalý majitel domu

24. dubna 2024  12:29

Policisté na Havlíčkobrodsku vyšetřují neobvyklý případ. Do domu v Úsobí se v úterý večer...

Lidé váží i dvouhodinovou cestu. Oblíbená novoměstská tančírna láká na parket

24. dubna 2024  8:36

Parta středoškoláků, senioři, lidé středního věku. Ženy, muži, zkušení tanečníci stejně jako...