Diskuze
Peníze by na ni byly. Jenže trasu vysokorychlostní trať stále nezná
Děkujeme za pochopení.
J73a18n 17J87e92m54e72l23k10a
Myslím, že z Brna mnoho denně dojíždět do Prahy nebude. Protože to většina lidí neufinancuje. Stejně pak velká část lidí pojede raději levným busem.
2025 by měla stát Přerov Brno na 200. To je myslím super. Efektivní a užitečné.
Vrt Brno Praha se nikdo nedožije. Nejdřív 2040. Bude EU, která ten nesmysl má financovat? Takže zbytečné se těšit.
200 mld. 1 mld na km. Dále 100 mld za vrt na Dráždany. Kde je dnes jedna z nejlepších tratí v ČR, druhá na druhé straně řeky.
Tedy 300 mld.
Za ty peníze by se dala stávající infrastruktura značně pozlatit. Postavit nová trať na Boleslav a Turnov. Jednokolejné tratě mohly být elektrifikované, modernizované a hlavně zabezpečené.
Třeba Budějovice Jihlava by se nemusela podle mě jezdit 55-70 km/h.
Některé úseky Kolín, Havlíčkův Brod, Brno se stejně budou modernizovat.
Otázka, zda by se neměly přímo rovnat, než opravovat do původní stopy nebo nově postupně stavět na 200-250. Tím by ty úseky šlo hned používat.
Když chtějí VRT, nevím proč nezačnou do Berouna.
M13a21t84ě22j 25V28o54n11d58ř58i61č33k94a
Ve Švýcarsku má vysokorychlostní železnice např. mezi Curychem a Bernem podíl 88% na veškeré osobní dopravě. Cca 100 km. Naopak ve Španělsku, kde jsou delší vzdálnosti, mají obvykle rychlovlaky podíl okolí 50-ti %. Plánovaná trať Brno-Přerov neni nic efektivního. Dnes jde o jednu z nejpřetíženějších tratí. Po pouhé modernizaci se bude stále míchat intenzivní dalkova doprava, regionální doprava a pokud se vůbec vejde, tak nákladní doprava. Trať bude za nemalých nákladů pomocí prelozek naprimena, vyhne se tak malým obcím, kterými dnes prochází. Stavba bude trvat dále, protože půjde o modernizaci tarte a provoz bude muset být zachován. A dost možná se nepodaří trať naprimit všude - často se mluví o 100 km/h ve Vyškově - a na trati tak budou na koridorech všudypřítomné tolik nepopulární rychlostní propady. A nejlepší trať do Drážďan? Obě tratě jsou velmi vytížené a navíc v preshranicnim úseku se tratě spojují a pro nákladní vlaky, kterych je do Německa opravdu mnoho, už kapacita opravdu nezbývá. Navíc s tou kvalitou to také není tak slavné, Praha-Kralupy a de facto celý úsek Lovosice-Drážďany jsou plné oblouku, rychlost jen kolem 100 km/h. A úsek Kralupy-Lovosice je sice poměrně rychly, ale s rychlostními propady až na 110 km/h a velkým zavlekem do Hnevic.
O81d22s70t55r70a83n10ě92n16ý 98U77ž69i53v71a54t33e27l
B95r43o90n73i12s37l36a16v 35G96a25b68r46y50š
To je pravda, mělo by jít o celoevropský projekt.
O25d38s78t36r93a26n46ě82n88ý 22U16ž96i21v17a52t71e55l
S98a76m40u62e28l 41R30o79b84e43r49t45s85o84n
K čemu je Česku vlak co jede 300km/h. Stejně pojede o dvě hodiny později:), takže bude lepší jet autem, autobusem, na motorce, kole nebo koloběžce. Ve všech případech to bude lepší než vlak, už jen proto, že jízdenka v režii ČD bude dražší než bussines letenka u Emirates.
B68r58o61n40i74s45l60a16v 80G23a54b78r66y14š
Samotnému Česku není možná k ničemu, ale z celoevropského měřítka jde o významný projekt. Nebo je snad Česko pustým ostrovem? Proč nedokážete vidět dál než za státní hranice? Když i dálnice jsou spojnicemi se zahraničím, může to být i VRT.
J25i29n63d62r50i25c90h 15M87o96l96l57i55n
hm. to mi řekněte, kam chcete vysokorychlostní trať postavit, když co pár kilometrů narazíte na dědinu. Ve vyšším zájmu chcete zavazející lidi vystěhovat, jejich domky zbourat a přes dědiny natáhnout koridor pro rychlost 300? No to je ale nápad opravdu za všechny prachy. Ještě horší, než ten Zemanův kanál.
R18a81d96e46k 12J36a81n38a62t54a
Jak to sakra ti Němci dělají, když Německo má hustotu obyvatel 1,7x vyšší než ČR? Že by nehledali výmluvy, proč neco nejde?
R21a96d20e48k 70R59a48i73d61a
Smutné je, že tahle neschopnost něco budovat se s námi táhne už od 1.republiky. Stačí si vzpomenout jak dlouho se u nás čekalo na první dálnice a rychlé železnice. Zatímco ve vyspělé evropě se stavělo ve velkém u nás se o tom jen mluvilo.
B62r74o69n24i85s81l45a68v 42G63a69b64r43y26š
Přesně. Nastíní se nějaký záměr a v diskuzi se dočtu, že je to zbytečné, proč by to nešlo, proč to nebude fungovat, že to bude tunel.
Všechno je o lidech, jejich mentalitě a schopnosti se rozumně dohodnout. Copak takhle se můžeme někam posunout?
K51r33i83s75t51ý51n83a 75F61o73j51t65l40o76v30á
ANO, budeme sto let za zbytkem sveta, no trzby agrofertu to nijak neovlivni, tak proc spechat..
B54r48o33n45i93s80l48a67v 20G64a66b67r49y73š
Nejste trochu paranoidní? O Babišovi nebo o Agrofertu tady není ani slovo.
J89i77ř79í 31S95c46h75m72i31d19t
Proč se to uměle prodlužuje? Buď se ještě aktéři nedomluvili na dělbě koláče, nebo dobře "pracuje" naftovo automobilová lobby.
Když někdo 3x odvolá výběrové řízení, tak to důvěru v čistotu procesu rozhodně nebudí
To, že by se postavilo něco ve prospěch lidí je, jako vždy, až na posledním místě
P77a98v17e50l 43O25b14d90r21ž19á31l40e96k
Výběrové řízení musíte ze zákona zrušit, pokud se nepřihlásí alespoň 2 zájemci. To je nejčastější důvod jejich rušení.
M32a18r13t65i72n 21K84l83u44v11á69n82e73k
Mne by stačil rýchlostný koridor Třebíč- Horní Lideč..
:)
J19a79r83o77s75l11a35v 25K80a41d27l75e48c
Otázkou je, jak dlouho bude potřeba železnice.
Ženu v útulku pokousal pes, po srdeční zástavě a amputaci nohy bojuje o život
Mnohačetná a velmi vážná poranění utrpěla žena, kterou v úterý napadl pes ve žďárském útulku v...
Na D1 u Humpolce zemřel mladý řidič. Narazil do zaparkovaného návěsu
Devatenáctiletý řidič osobního auta cizí státní příslušnosti zemřel ve čtvrtek večer po nehodě na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Jihlava rozšíří parkovací zóny. Dojíždějící jsou nám ukradení, řekl radní
Jihlava od května rozšíří kontroverzní nový systém parkování do dalších dvou oblastí v okolí ulic U...
Ve vaně mi spí cizí muž, nejde vzbudit, volal na policii zoufalý majitel domu
Policisté na Havlíčkobrodsku vyšetřují neobvyklý případ. Do domu v Úsobí se v úterý večer...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nadšenec staví hlavolamy uvnitř lahví. Baví mě vymýšlet, jak to udělat, říká
Leopold Heneš z Třebenic na Třebíčsku má neobvyklého koníčka. Skládá složité konstrukce uvnitř...
Kříže už tu nepřibývají. O hřbitov obětí dálnice D1 se nemá kdo starat
Premium Na symbolickém hřbitově obětí dálnice D1 v Jihlavě-Pávově už tři roky nepřibyl žádný kříž....
Dominanta žďárského náměstí změní podobu, město opraví Starou radnici
Jedna z dominant žďárského náměstí Republiky, pozdně renesanční budova Staré radnice, změní brzy...
Ve vaně mi spí cizí muž, nejde vzbudit, volal na policii zoufalý majitel domu
Policisté na Havlíčkobrodsku vyšetřují neobvyklý případ. Do domu v Úsobí se v úterý večer...
Lidé váží i dvouhodinovou cestu. Oblíbená novoměstská tančírna láká na parket
Parta středoškoláků, senioři, lidé středního věku. Ženy, muži, zkušení tanečníci stejně jako...
MISTROVSKÁ ROLE V ČELE VÝROBNÍHO TÝMU (35 - 45 000 Kč)
Advantage Consulting, s.r.o.
Kraj Vysočina
nabízený plat:
35 000 - 45 000 Kč