Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Hlavní tah na Vídeň zpomalila řada oprav. Nebyly nutné, namítají místní

Stát zahájil velkou opravu silnice mezi Jihlavou a Želetavou. Nachází se na důležité mezinárodní tepně z Vysočiny na Vídeň, kudy k moři míří tisíce dovolenkářů. Letos si však postojí v kolonách na několika semaforech. Místní tvrdí, že tak velká oprava silnice nebyla po pouhých 16 letech potřeba.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P95e92t66r 63B79á85č25a 8575536215605

O "opravach" co jsou treba by se dalo kazdym rokem mluvit u dalnice u Brna, kdyz uz nebylo co na Videnske a D1 sjezdu u Avionu, tak si vzali na paskal D2. Komedie.

0/0
3.5.2016 20:01

A98l64e43š 15K71r55a68t10i35n13a 1176431760568

To jsou takové hloupé řeči. Úsek mezi Vladislaví a Náměští byl víc jak 30 let neopravovaný. Nyní se udělalo vše kompletně a pořádně včetně např. propustků. Ta oprava byla rozhodně potřeba.

+1/0
3.5.2016 13:12

P81e39t46r 27O38t51r94u22b85a 6476798512345

On snad někdo zpochybňuje že se to neudělalo pořádně? Jak moc bylo potřeba zrovna nyní ta oprava, když svršek po více jak 30 letech nevykazoval žádné problémy? Nenašlo by se mnoho jiných úseků které to potřebují více? A to že to je více jak 30 let od poslední opravy taky něco ukazuje v porovnání s tím, co přebíráte od dodavatelů v současné době, nemyslíte?

+2/0
3.5.2016 13:20

A13l54e58š 66K25r85a67t66i76n83a 1686881150728

Promiňte, ale nevím, kde berete tu jistotu napsat, že "nevykazoval žádné problémy". Při alokaci jednotlivých oprav se přece musí hledět mj. na vytíženost a význam jednotlivých úseků. Silnice I/23 mezi Třebíčí a Náměští vykazuje intenzity (alespoň dle sčítání z roku 2010) nad 5 tis. vozidel/24 hodin. Jde o páteřní komunikaci celého okresu. Povrch samozřejmě nebyl ještě tak špatný, ale již tak vykazoval řadu poruch ve formě příčných a podélných trhlin. Já Vám to nezazlívám, ale nikdo bez diagnostiky přece nevidí do spodní stavby! Ve zmiňovaném úseku došlo minulý rok mj. k lokální sanaci narušeného podloží, kompletní opravě odvodnění, doplnění svodidel, obnovu dopravního značení. Paní ředitelka Tesařová je jednou z nejšikovnějších regionálních manažerů ŘSD a když dokáže připravovat stavby, získat peníze a prostavět je, tak je pro některé lidi vlastně špatná. Pak se ptám, co vlastně chceme? A nezapomeňte, že řadoví pracovníci správcovských organizací legislativu nevymýšlí, ale musí se jí přizpůsobit.

0/0
3.5.2016 14:11

P87e94t87r 58O88t16r64u14b84a 6216368822195

Já samozřejmě akceptuji a chápu, že stav komunikace není jen o povrchu který vnímám jako řidič. Navíc ani nezpochybňuji, že tento úsek se tím velmi vylepšil. Poukazuji spíš na globální problém jak tečou finance a do jakých staveb. Určitě nezpochybníte, že by bylo pro všechny daleko výhodnější nalít peníze přednostně do obchvatů a ty pak využít v pozdějších letech jako součást dálnic a nebo jen rekonstruovaných hlavních silnic. Právě třeba Vámi zmiňovaná silnice 23 je toho důkazem. A nebo i ta silnice Jihlava-Znojmo by ty obchvaty potřebovala jako koza drbání. Nebo máte na tyto dvě silnice jiný názor?

"dokáže připravovat stavby, získat peníze a prostavět je, tak je pro některé lidi vlastně špatná" - toto nikde netvrdím, ale pokud není v moci lokálních manažerů použít peníze na nové stavby a musí je proinvestovat na opravy, tak je něco v systému asi špatně.

+1/0
3.5.2016 15:04

A14l51e57š 67K91r13a44t95i79n53a 1496281890878

Díky za reakci. O silnici I/23 se zajímám dlouhodobě, byl jsem jedním z iniciátorů oprav a jsem rád, že se konečně dějí a to pořádně, nikoliv "-5 cm dolů a +5 cm nahoru a jdeme od toho". Investice souvisí s aktuálním stavem legislativy. Pokud zde existuje systém, že ke každé liniové stavbě se může vyjádřit úplně každý, pak považuji každou novou dopravní stavbu téměř za zázrak. Dalším problémem je ekonomické hodnocení staveb. Zde se možná ale blýská na lepší časy, ŘSD na centrální úrovni již pochopilo, že u obchvatů se musí snižovat návrhové parametry, aby se tyto stavby daly ekonomicky prosadit. Aktuálně se přepočítává záměr výstavby obchvatu Vladislavi a i záměr výstavby obchvatu Třebíče. Obchvaty např. Rosic a Zastávky stojí na neexistenci Zásad územního rozvoje Jihomoravského kraje a také na tom, že tamnější Krajský úřad prosazuje odtažené varianty s rozsáhlým průchodem přes blízké lesy, což těžko projde následným posuzováním vlivu na životní prostředí a hlavně budou tyto stavby nákladově nereálné. V odtržení projednávání územních plánů a propočtu ekonomických parametrů staveb vidím největší současný limit pro přípravu.

0/0
3.5.2016 15:25

P57e15t55r 76O37t32r78u16b27a 6966878892445

Taky díky za Vaši reakci i předchozí diskuzi.

+1/0
3.5.2016 16:04

P68e97t69r 47O40t42r76u63b24a 6286258762845

Ani bych se nedivil, kdyby obyvatelé měli pravdu. To samé nedáno silnice mezi Vladislaví a Naměští nad Oslavou. Taky neměla žádný zásadní problém a komlet se opravovala. Kdyby raději tyto peníze vložili do obchvatů kde to je nejvíce potřeba.

+2/0
3.5.2016 12:40

P70e75t18r 51N48i40v98n28i16c98k39ý 3432974595397

Státní organizace prostě musí utratit peníze.

+2/0
3.5.2016 12:46

P96e34t59r 79O11t68r74u96b20a 6156198852225

Ok, ale měl by být systém, že to nemusí být nutně ten balík peněz použit na opravy. Tak to dnes funguje, je balík peněz na opravy, jiné peníze na novou výstavbu, .... a to je špatně.

+2/0
3.5.2016 12:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.