Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

K uprchlíkům se Němci chovali lépe než k nám, stěžuje si řidič Iráčanů

Když se v noci na pondělí vrátil domů, spadl mu kámen ze srdce. Stejně i jeho manželce, která jeho víkendový příběh sledovala v médiích. Řidič Peter Šlosjarik z Jihlavy měl za sebou víc než půlden coby zadržený německou policií. Byl jedním ze dvou šoférů, kteří autobusem vezli 25 iráckých křesťanů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M60i98l21a85n 48N50o13v16o38t40n78ý 2430741171175

Dotyčný pan řidič svým vzhledem evidentně nespadá pod projekt EuroMed tak je logické že se k němu Němci chovali jako k cizímu ... ;-D

+3/0
8.4.2016 23:45

Č65e62s31t56m24í34r 37P23u27n39č44o23c27h66á12ř 1744129142937

Nu co, pro Němce jsme provždy podliti, tak jaképak divení, že nám to dávají na potkání sežrat.A bude hůř, až se sem postěhují při útěku před migranty.

+3/0
5.4.2016 20:22
Foto

K77a50r74e87l 64S32e47i55d20l 8769535550558

Před časem jsem narazil na otázku tlumočníků. O "kauze kravín" v té souvislosti psal v nějakém starším článku pan Konvička. Se zájmem jsem si přečetl i článek na lidovkách

http://www.lidovky.cz/proc-chteji-krestansti-uprchlici-azyl-v-nemecku-vycitali-jim-spotrebu-vody-tvrdi-tlumocnik-ici-/zpravy-domov.aspx?c=A160404_173449_ln_domov_hm

Dost se tam liší to, co podle tlumočníka říkají Iráčané a co říkají lidé z GEN21.

Zadal jsem si jmenovaného pana Albahriho do vyhledávače a vyjelo mi toto:

http://www.ivcrn.cz/zaloha-blogu-marta-albahri-chceme-dalsi-pravdomluvne-muslimy-ze-syrie-chceme-dalsi-mesity-a-modlitebny-zla/

Ta teorie o záměrné diskreditaci celého projektu, křesťanů i nadace, ze strany muslimů mi nepřipadá jako úplně ujetá. Stačilo najít vhodného arogantního nebo emočně labilního uprchlíka a občas na jednu i druhou stranu něco upravit v překladu...

+3/−1
5.4.2016 19:03

L95u95k73á86š 44M50ü70n36z26b85e92r28g46e74r 2110125434625

Kdyby jeli vlakem, tak taky zabásnou strojvůdce?

+7/0
5.4.2016 15:03

T37o67m85á51š 83B28u17r21a 4782696784

Patrně Vám uniká rozdíl mezi standardní linkovou přepravou a tou smluvní.

Strojvůdce (vlakvedoucí) ad hoc zakázkového vlaku přepravujícího ilegální náklad ať už povahy materiální či lidské by byl postižitelný stejně jako řidiči busu z výchozího článku. A věřím tomu, že by se tak za Krušnými horami mohlo klidně stát. To zejména proto, že jednorázově najatá přepravní firma má z hlediska původu přepravované matérie po celou doby trvání své služby odpovědnost za legálnost přepravovaného.

Narozdíl od vlakového spoje standardního, linkového, jezdícího pravidelně dle předem daného jízdního řádu, kde z charakteru vztahu mezi přepravcem a zákazníkem nelze onu odpovědnost přepravce vyvozovat a ani vyžadovat. Velkou roli v tomto hraje anonymita - těžko totiž zjišťovat u každého konkrétního zájemce o jízdu vlakem bližší osobní identifikační údaje.

0/0
7.4.2016 3:53

P81a27v31e64l 56S78t76u95p75k58a 9256203747410

Řidiče Petra dobře znám. Každoročně s námi jako šofér autobusu jezdí na Slovensko. Ochotný, komunikativní, kamarádský, klidný, zodpovědný mistr volantu. Dokáže si poradit s každým technickým problémem. Výborný člověk. Je mi líto, že se souhrou podivných okolností dostal do této šlamastyky. Myslím, že se věci vysvětlí a žádný postih se konat nebude. Petře drž se! Těším se na setkání v červenci.

+5/0
5.4.2016 14:51

L74e73n85k30a 68R19o86z33d34o68l37s47k83á 2269132171611

cenzor mi smazal příspěvek. protože jsem napsala pravdu o migrantech, jak znečistili celý autobus a řidiči to museli uklízet. Taky jsem napsala, že nemuseli mít problém, kdyby je do autobusu nevzali. Tohle je tedy naše demokracie.

+4/0
5.4.2016 14:22

J33i49ř70í 68J17a26n32d69a 2268840901674

To je ganz einfach:

Das ganze tschechische Volk ist eine Simulantenbande

Wir shaffen das!!!,

že frau Merkel :-)

+3/0
5.4.2016 13:06

K31a62r93o10l30í24n18a 30P86o54s11p50í43c42h14a61l48o26v52á 6566151889186

Dvojí metr... měli říct, že jsou lidskoprávní aktivisté, pak by jim to prošlo...

+6/0
5.4.2016 11:59

M92a52r70c57e88l 93F62u47c56i92m33a13n 5546284274956

V tom hloupém článku chybí základní informace, které bychom možná měli znát, ale mohli je nám připomenout. Např. zda těm Iráčanům byl zamítnut azyl. Pokud ano, jak je možné, že o něj požádali znovu v Německu, když už jim ho jednou zamítla jiná země Schengenu? Ta sedmidenní lhůta na opuštění ČR platí jen pro ČR nebo se mohou pohybovat po celém Schengenském prostoru? Na základě toho pak můžeme diskutovat, zda řidič je převaděč. Podle mě je článek opět záměrně neúplný, aby se rozpoutaly divoké diskuze neinformovaných lidí.

+4/0
5.4.2016 11:55

H71a12n65a 27U89l44r18y29c90h72o75v64á 9370753978258

Oni požádali o azyl u nás, ale pak tu žádost vzali zpět a vyžádali si doklady, tedy podle našeho tisku.

+3/0
5.4.2016 12:13

J59i14ř15í 15D67u75d61a 9366630501564

To je komedie. Němci je vyšetřovali za to, že nelegálně převáželi přes hranice někoho, kdo měl legální právo tam zažádat o azyl. Jestli je vyšetřovali jako převaděče, tak ale měli zároveň vyhostit ty imigranty (což mj. podle dublinské dohody udělat měli). Pokud ale měli právo na žádost o azyl, tak ty řidiči přeci nic špatného udělat nemohli. Nebo si to špatně vykládám. Nedává mi to smysl.

+9/0
5.4.2016 11:22

M32a26r45i42e 59J81a97h61n21o95v68á 5272303754165

Přesně...

+1/0
5.4.2016 12:18

S30t22a95n46i87s51l87a28v 45A77u66g89u42s30t54i43n 2116544112570

Tfóji metr, tóbra metr. R^

0/0
5.4.2016 23:31

T46o91m20á63š 67B67u58r76a 4482536824

Zřejmě proto, že nevidíte rozdíl mezi obecným právem na pomoc v nouzi (Vaše tzv. "právo na azyl", což je samo o sobě nonsens) a okolnostmi kdy, kde a za jaké situaceí tak eventuálně žádáno je.

JInak, pokud jde o tu vykutálenou partičku křesťanů z Iráku, tak tu měli Němci samozřejmě lifrovat obratem zpátky do Čech. Jenomže, dle mého, zde Berlín Praze asi pomohli vytrhnout trn z paty. Neboť co jiného s takovými repatrianty, které jededn český subjekt - byť nestátní - k imigraci přímo vyzval, než je vrátit do země jejich původu. Takovou blamáž asi nechtěl zejší pan ministr vnitra podstupovat.

0/0
7.4.2016 4:10

J91o19z31e87f 19D48u45h15a77c64e35k 7121210143480

Na ci prikaz prebehol ten transport?

+4/0
5.4.2016 11:01
Foto

K95a17r20e47l 32S35e19i22d47l 8629635280968

Na příkaz té rodiny (nebo spíš jejich tlumočníka).

0/0
5.4.2016 19:02

K43a68r94e18l 23J88a56n51í96k 9258762785754

Příštího rakouského strojvůdce, který pojede vlakem do ČR, při objevení ilegála mezi cestujícími svléknout do naha a nechat 3x oběhnout republiku. Tedy pokud to sluníčka neaplikují jen na méněcenné středoevropské národy...

+4/−2
5.4.2016 10:58
Foto

J51o88s53e97f 94V13o52r30á45č33e67k 5361162298383

To je hodně hloupé přirovnání :-/ Rakouský strojvůdce který řídí vlak do jiného státu jede vždy na základě nějakých mezistátních dohod ! Jaké povolení měl autobusák k přepravě osob bez pasů po Schengenu ? Autobusák dělal přesně to co jiní převaděči " za úplatu převážel lidi bez povolení k vstupu" ! Snažte se občas přemýšlet.

+3/−2
5.4.2016 11:27

H89a33n54a 50U53l36r90y88c18h82o15v95á 9370693308648

Autobusák dělal to, co jiný autobusáci, za úplatu převážel lidi. Není jeho povinnost a řekla bych, že ani právo, kontrolovat lidem doklady.

+4/0
5.4.2016 12:15
Foto

J31o93s33e39f 16V68o27r27á39č60e70k 5371482658283

Uvědomte si laskavě že to nebyla žádná dopravní linka (mající smlouvy) ale soukromý dopravce ( na stejné právní úrovni jako vy se svým osobním autem) který sice má povolení k přepravě osob ale výhradně za dodržení zákona a on nedodržel zákon a to tím že napomáhal (jako jiní převaděči) k nezákonnému překročení hranice osobám mající povinnost mít víza a on a jeho firma to moc dobře věděli:-)

+4/−1
5.4.2016 12:41

D89u44š16a96n 70M34a86t69o91u46š92e25k 7383740470315

přesně,navíc neznalost zákona neomlouvá...

0/0
5.4.2016 15:23
Foto

J35o21s92e61f 66V88o11r97á39č61e27k 5111862188103

JJR^

0/0
5.4.2016 15:25

B54o11r85e43k 70B49e98r37n28a37r77d 6937648676

to si potom autobusák musí vyřídit s majitelem autobusu...soukromý dopravce..ví koho bere ví kdo ho platí...tedy převaděč

+1/0
5.4.2016 13:12

J46a90r15o46s97l13a47v 46M67a87š38e27k 5149200624343

Já teda hromadnou moc nejezdím, ale to se teď u nás jako při nástupu do autobusu překládá průklaz totožnosti? Má vůbec autobusák právo po mně něco takového požadovat?

+2/−1
5.4.2016 12:40
Foto

J42o67s16e12f 31V74o39r46á29č92e56k 5271372928303

Pane vy to ale vůbec nečtete ! to nebyla žádná "hromadná" ale pro laické vysvětlení člověk nebo firma který si na rozdíl od vás místo osobního auta koupil autobus a vozí lidi za úplatu na výlety ! On stejně jako vy ve svém osobním autě zodpovídá za to že jeho pasažéři budou dodržovat zákony jakékoli a neznalost zákona neomlouvá (navíc oni moc dobře věděli že vezou lidi kteří ke vstupu do Německa potřebují vstupní vízum):-)

+2/0
5.4.2016 12:50

P96e95t60r40a 57D78v64o29ř29á71k37o96v75á 1800454171409

Ale oni pasy měli

0/0
5.4.2016 14:29
Foto

J31o25s16e12f 64V28o48r52á43č87e18k 5141822508503

"Ale oni pasy měli " Tak polopatě vy myslíte že když máte pas tak můžete jet například do jakékoli země v Arábii asi to nechápete ale omyl milá paní ! Ta knížečka vám nestačí ta je pouze papír na povolovací razítka ( vízum) ! To až pojedete do ruska(r) zkuste jet jenom na pas;-( popravdě už se nedivím kde se pořád berou lidé co mají deset půjček na 15% úrok.

+1/0
5.4.2016 15:36

M16a56r79i47e 49J90a42h62n15o70v39á 5302843674985

Tak třeba z přepravních podmínek jedné společnosti:

2.10. Dopravce nezodpovídá za porušení cestujícím pohraničních a celních předpisů.

2.11. V případě, že cestující porušil pohraniční a celní předpisy (propadlé vízum, neplatný cestovní pas atd.), dopravce si vyhrazuje právo vyloučit cestujícího z přepravy bez nároku na vrácení jízdného.

2.12. V případě, že cestujícímu celní nebo policejní orgány nedovolí pokračovat v cestě, posádka autobusu má právo odjet od hranic bez cestujícího a pokračovat v cestě dle platného jízdního řádu. Cestující nemá nárok na vrácení jízdného, a to ani jeho části, či jinou náhradu.

Prakticky ti řidiči nemají moc velkou šanci při kontrole zjistit, jestli mají jejich cestující platné doklady. Pořád nechápete, že ta situace byla tak nestandardní, že oni mohli v dobré víře předpokládat, že tento přesun je nějak v režii státu nebo policie. Rozhodně si nemyslím, že tam byl nějaký převaděčský úmysl. Takže ty výkřiky tady, jak jsou blbí a že snad věděli, koho vezou, jsou úplně mimo mísu. Naběhli si, stejně, jako by si naběhla většina z nás. Paradoxně si naběhli i Němci, když ty Iráčany neposlali zpátky. Tím porušili dohody a když to vezmeme do důsledků, i příkaz té nejvyšší, že si uprchlíci nemohou vybírat, do které země chtějí ani na základě slučování rodin. Na to by si museli pár let počkat.

0/0
5.4.2016 16:42

K24a13r86e54l 62N19o54v76á62č17e52k 5351745379236

Pořád nevím resp. jsem si nikde nepřečetl (což je možná moje chyba), kdo tu jejich přepravu do Německa organizoval a platil. Ti by měli nést zodpovědnost, protože Ti "pašovali" protizákonně lidi a nechali v tom vymáchat řidiče.

+9/0
5.4.2016 10:52

H22a71n90a 88U57l84r48y82c12h68o90v93á 9300443648138

Někde proběhlo, že si to měli platit sami, ale kdo stojí v pozadí, to už nám neprozradili.

+3/0
5.4.2016 10:55

B44o65r88e35k 98B59e16r86n43a63r31d 6157208356

někde ..všude proběhlo že si to platily sami..takže dopravce moc dobře věděl o co go...

v pozadí vždy musí někdo stát ...že?

to bude nějaký spiknutí :-P

+1/0
5.4.2016 13:15

T77o69m70á25š 23B54u81r12a 4652396334

Těžko předpokládat, že osoby z tak mentálně, kulturně, sociálně i jazykově odlišného teritoria by si za pro ně poměrně stresujícících podmínek byli mocni takový kšeft vůbec domluvit. Jako mnohem pravděpodobnější se proto jeví varianta existence zprostředkovatele, který o byl statusu "klientů" informován a jako takový be ev. mohl formou podílnictví na nezákonném jednání (zde pašeráctví) participovat.

0/0
7.4.2016 4:23

D18a66n20i96e16l19a 21H73i80l53d75e67b49r79a58n50d85t78o31v16á 4770220851554

Těžko se jim divit, že chtěli do Německa - z jejich hlediska se ocitli v zemi, kde jsou za exoty; která kolem nich spustila strašný mediální humbuk; kde si jediným plácnutím zadělali na hromadnou nesnášenlivost; kde se lidé dožadují vděku; kde v tomhle ročním období dostane celá rodina zvyklá na teplo hromadnou depresi; kde se po nich na ulici každý otočí... a malé město (Jihlavo, promiň, ale je to velikost města, kde se ještě na jinakost viditelně reaguje) tomu taky nepřidá.

O Německu ví, že tam mají hromadu vlastních lidí, mezi kterými budou mít lepší postavení (dle svého názoru), vyšší životní úroveň (ne, fakt to není nutně o dávkách) a naučí se použitelnější jazyk...

0/−6
5.4.2016 10:49

K45a22r27e77l 34J78a36n97í78k 9388912495944

však pro většinu z nás nejsou problém oni, kteří jen racionálně zneužili hloupost Evropanů, nýbrž moralizující "neziskováci", kteří ani při pečlivém výběru (programátoři, vysokoškolsky vzdělaní) nedokáží dosáhnout deklarovaného záměru.

A také z toho plyne poučení, že kdokoliv nám přidělený skrze budoucí kvóty jež za něco stojí, prostě vypadne => dávky jež mu jako sankci Němci odeberou nebude potřebovat a začne od nuly raději v Německu než zde.

+7/0
5.4.2016 10:52

M23a61g20d54a46l69e55n29a 28H84r46o91n48o13v89s79k83á 3860952484419

Pro mě jsou problém i oni. Ulhaný vyžírky.

+8/0
5.4.2016 10:55

K71a36r82e22l 93J52a60n36í72k 9368272485944

hloupej kdo dává, hloupější kdo nebere

0/0
5.4.2016 10:56

M18a74g86d58a37l48e62n96a 18H37r97o50n91o39v58s47k65á 3650652814289

Tak to holt máme každý jinak.

+2/0
5.4.2016 11:04

H19a58n28a 72U43l38r80y33c45h38o26v60á 9540613408308

Jo zatímco v Německu mají léto, tam jim bude teplo, na rozdíl od ČR. Ale vážně, tvářili se jako vzdělaní lidé, hlava rodiny prý byla ředitelem školy. To oni nevěděli, kam jedou? Vždyť ta naše GEN (iální) ziskovka je údajně nějakou dobu vytipovávala a testovala, zda opravdu chtějí k nám. A ono houby uprchlíci před válkou, vyčůránci, kteří chtěli do Německa a využili k tomu ochotu a dobrou vůli ČR.

+8/0
5.4.2016 10:54

M89a87g21d42a30l44e53n62a 56H85r93o69n90o17v18s88k76á 3750742464159

Aha, a nic z toho jim nedošlo, než začali cucat, že??.. Pokud by to tak bylo, tak bych byla zvědavá, na tu jejich úspěšnou integraci a pracovní uplatnění, protože inteligence = čistá nula. Nenechávejte se zblbnout.

+2/0
5.4.2016 10:54

M35a91r19i46e 45J63a74h66n29o11v51á 5472143454315

Pokud je někdo vytáhl z válečné vřavy ;-) a za své peníze dopravil do Evropy letecky a zdarma na dva měsíce ubytoval, tak by nějaký mediální humbuk měli s úsměvem snést a ne si při první příležitosti začít stěžovat a povyšovat se. Navíc v situaci, kdy o sobě tvrdí, že jsou křesťani.

+3/0
5.4.2016 12:22

R22o28b71i32n 64M57a81y35e29r 7913558689629

Tak, přátelé, takhle to chodí s Evropany a přivandrovalci. Máme si zvykat nebo s tím, sakra, něco dělat? Kdy jsou volby?

+2/0
5.4.2016 10:39

O79t55t28o 69N30o83v53a34k 8450758116429

Tak me napada otazka, CR jim rekla, ze maji odjet .... jak ted maji legalne odjet ?

Vzdyt je nevezme zadne letadlo ... zacina uredni EU legrace velkeho rozsahu, proze do vsech zemi okolo EU potrebuji viza ...

0/0
5.4.2016 10:36

Š12á25r52k50a 72M57a71t45y84á34š28o93v48á 1261235792329

dovézt na hranici a ať si jdou.-..rovnou za nosem....

0/0
5.4.2016 10:37

M56a65r89i44e 14J45a45h57n26o11v38á 5432873194135

No proč by měli letě do zemí kolem ČR, tam dojdou pěšky. v Letadle neřešíte vízum při přeletu nad zemí, kam potřebujete mít vízum, ale v pohodě se dostanete tam, kam vízum nepotřebujete. A jsou i země, kde si zaplatíte vízum až po přistání.

0/0
5.4.2016 12:49

B28o81r90e98k 19B89e43r67n36a74r24d 6627418486

a to jste našel kde?

nebo jen tak prudíte?

0/0
5.4.2016 13:18

P47e73t27r 63V88i40n39t64r84l84í23k 3246164841

Tak to je příliš, frickové kteří nás kritizovali jsou najednou agresivnější než my? Proc vůbec Češi vypracovali autobus??? Mohli je deportovat k hranicím ne? Nikdo si neověřil, jak se Němci zachovají a pokud ano, proc se stalo takto? Próedpokládám, že nějaký Jouda si pomyslel tak my je zavezeme Němcům s bude klid.. jakoby Slováci či Rakušáci brali řidiče, kteří by dováželi cizince zase k nám, což by se nám také nelíbilo, průběh byl asi zbytečný ale očekávátelný z německé strany... Nicméně je to příklad, ze Němci se k nám stále chovají otřesně... vrátí jim to česká strana?

0/0
5.4.2016 10:34

J48a68n 26S13e42m29i83k 4584817552529

tohle je stadardni procedura podle zakona- clovek k vyhosteni ma napred nekolikadenni lhutu aby si sam zorganizoval odjezd kam chce, policie ho nesmi omezovat na svobode

vyhosteni s doprovodem az pote co nevyjede v dane lhute

0/0
5.4.2016 10:37

B57o42r13e57k 95B66e70r27n93a37r70d 6977788136

pokud by jste než reagujete četl články či sledoval TV..víte že autobus si zaplatili iráčané sami byla to soukromá akce bez státní účasti...pokud je majitel dopravy takový kretén že odveze lidi bez platných víz do německa(hlavně že je vata )...atˇ se jeho zaměstnanci nediví jak se s nimi zachází.Převaděč je převaděč...jestli převádění potom požádají o azyl..to už je jiná věc.

nelegálně je tam převezli a tečka.

A ještě pro ostatní...Generace 21 není dotovaná od státu, funguje z darů od soukromých osob .

+2/0
5.4.2016 12:26

V88i14l75é15m 60B50a72r40á34k 4176897649796

Ano, jde uvažovat o zanedbání služebních poviností policie. Než Iráčané odjeli, zřekli se azylu a v tu chvíli se nacházeli na území Česka nelegálně a měli být okamžitě umístěni do detence za plot a odtud deportováni.

+4/0
5.4.2016 10:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.